2 Cilinders met volle kuip (racer / supersport)

JaMa

MF veteraan
19 dec 2005
1.370
0
Salland
Dag mensen. Ik ben me langzaam aan het orienteren op een motor.

Ik vind het geluid van een 2 cilinder fantastisch :9~ . Maar ik wil wel graag een racer / supersport(volledige kuip).

Er zijn een aantal 2 cilinders met volle kuip, de RSV Mille en een VTR. Maar dat zijn allemaal 1000CC machines, en die lijken mij niet echt geschikt als beginmotor :P .

Nu ken ik de SV, maar dat is helaas geen racer model.

En dan nog een vraagje, op nieuwe motoren zoals de GSX-R zitten 3 mappings. Is het ook mogelijk op bijvoorbeeld een Mille zo chipje te zetten die je op verschillende mappings kunt zetten :? . Dus bijvoorbeeld het eerste jaar op ''mietjes'' setting, zodat ik dan een beetje kan ''leren''?

Dus kom maar op met mogelijke 2 cilinder kandidaten! *O*
 
Laatst bewerkt:
SV is helaas racermodel? En wat zijn de RSV en de VTR (en Suzuki TL) dan?

SV is juist minder racy dan een VTR SP, RSV Mille of TL1000R en is in 650cc versie te krijgen. BMW heeft nog de F800 en Yamaha de TRX850: Beide hebben een 2 in lijn blok. Je kan natuurlijk ook altijd voor een Duuc gaan, heeft v-twins in allerlei cc-categorieen.
 
Die mapping is op een 600/750 compleet nutteloos ;) gebruik je toch nooit! Met een powercommander is trouwens veel mogelijk. Je hebt namelijk 2 methodes om je toerental te begrenzen, de beste is het onderbreken van onsteking en brandstoftoevoer maar het is ook goed mogelijk om alleen de brandstoftoevoer te onderbreken.

Je koopt dus een Powercommander 3, laat deze afstellen en zet de gehele mapping dan op nul boven een bepaald toerental.

Vraag dit wel even na aan de PC3 kenners, voor zover ik weet en onderzocht heb werkt een PC3 namelijk zoals ik denk ;)

Ga trouwens een bij Ducati kijken idd, een 748/749 is goed te rijden als verstandige beginner. De 848 heeft dan weer wat meer koppel en gaat als vanzelf op het achterwiel.
 
Laatst bewerkt:
Een sv650s met volle kuip niks voor je dan? Zeker leuk om op te leren
je mag ook al volvermogen als ik naar je leeftijd kijk, en ik denk dat die 52kw van de sv voor in het begin wel ff leuk is :)

En het moment dat je er klaar voor bent meteen overstappen dan op je mille of vtr :P
 
Hier vind je alle 2 cilinders (gesorteerd op jaartal en merk). Bij vrijwel alle motoren staat een foto :)
Maar je vraag is verder een beetje onduidelijk. Wat is je budget, wil je nieuw of 2e hands kopen? Op die manier kunnen er al een hoop modellen afvallen.
 
Maar ik wil wel graag een racer / supersport(volledige kuip).


Nu ken ik de SV, maar dat is helaas racer model. :? :?

De SV is er ook met volle kuip. En is een leuke motor om mee te beginnnen, later ook ng hoor, hoop plezier mee gehad.
SV650SAK8.jpg

SV650SF

edit: zie dat ik te langzaam ben ;)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn een aantal 2 cilinders met volle kuip, de RSV Mille en een VTR. Maar dat zijn allemaal 1000CC machines, en die lijken mij niet echt geschikt als beginmotor .


dat zeiden ze tegen mij ook!! ik heb een vtr firestorm.. heb 1½ jaar mijn rijbeijs en 1½ deze motor... het is geen spuiter in die zin dat je alleen al op je achterwiel staat als je je gashendel maar net aantikt... en na een proefrit was ik pas echt verkocht en verknocht aan dat ding..

en nou hoop ik dat ik het goed zeg.. :$ maar de vtr haalt zijn kracht meer bij de hogere toeren (moet je echt naar toe werken dus) terwijl de rsv mille dat meer in de lagere toeren doet...
houdt dus in dat die vtr veel rustiger en controleerbaarder is dan die rsv...

maar ga gewoon proefrijden op zo'n fiets en je zal zien of het wat voor je is!! jij bent baas over je rechterhand, niet de motor...

succes met je keuze!! ;)
 
SV is helaas racermodel?

Foutje... is aangepast.

Mijn budget ligt rond de € 6500,-

De SV's met volle kuip zie je niet zoveel. En als je ze tegenkomt zijn ze vaak in kleurstellingen die ik persoonlijk een beetje saai vind. Die achterlichten van een SV zijn dan wel weer :9~

Die mapping is op een 600/750 compleet nutteloos ;) gebruik je toch nooit! Met een powercommander is trouwens veel mogelijk. Je hebt namelijk 2 methodes om je toerental te begrenzen, de beste is het onderbreken van onsteking en brandstoftoevoer maar het is ook goed mogelijk om alleen de brandstoftoevoer te onderbreken.

Je koopt dus een Powercommander 3, laat deze afstellen en zet de gehele mapping dan op nul boven een bepaald toerental.

Vraag dit wel even na aan de PC3 kenners, voor zover ik weet en onderzocht heb werkt een PC3 namelijk zoals ik denk ;)

Ga trouwens een bij Ducati kijken idd, een 748/749 is goed te rijden als verstandige beginner. De 848 heeft dan weer wat meer koppel en gaat als vanzelf op het achterwiel.

Zo'n powercommander is dan natuurlijk ook een optie, maar werkt dit echt. Ik bedoel, kun je met een powercommander echt een dikke V Twin ''temmen''?

Maar Ducati's zijn toch wel een stukje duurder in onderhoud, en onderhouds gevoeliger?
 
Ik rij zelf een ducati 750 sport uit 2002 die ik in november 2007 had gekocht voor 4500 euro.
Hij had 22000 km op de teller en heeft inmiddels bijna 31000 km op de teller.
Ik gebruik hem voor woon - werk verkeer en qua kosten valt het erg mee allemaal.
Nu heb ik ook geen goed vergelijkingsmateriaal, want dit is mijn eerste motor.

De 30000 km beurt kostte me ongeveer 750 euro inclusief een nieuwe ketting.
In mijn ogen viel dat erg mee.
Als beginnersmotor is hij ideaal. Rustig en toch genoeg kracht.
Daarnaast kan je er genoeg mee posen, want het is een ducati. En mensen die geen verstand van motoren hebben, vinden ducati toch iets hebben. (Kijkt naar eigen familie)

Voor een foto, bekijk mijn motorstek, rode icoontje onder mijn naam.
 
http://www.hyosung-motors.nl/gt650i.htm (Hyosung GT650 iR)niets voor je? Ben je voor net 7000 euro helemaal klaar en is hij nieuw.
 
Net als Lilanie is de Honda VTR-1000F ook mijn eerste motor. Ik beleef een hoop plezier aan deze fiets, en dat is niet in de laatste plaats te danken aan het feit dat hij makkelijk te rijden is.

Je hebt power wanneer je dat wilt, en de fiets is gewoon uitermate geschikt voor all-round gebruik. Ga idd gewoon eens proefrijden her en der..kijk en vergelijk!

Succes met de zoektocht!
 
http://www.hyosung-motors.nl/gt650i.htm (Hyosung GT650 iR)niets voor je? Ben je voor net 7000 euro helemaal klaar en is hij nieuw.

Nee, heb er op de beurs bij staan kijken. Maar niet echt mijn ding. Misschien als 2e hands wel aantrekkelijk. Maar die kom je nog niet tegen.
 
Laatst bewerkt:
koop gewoon wat je zelf leuk vind, 1000 of 650 maakt niet uit want alles went.
dadelijk koop je een 650 en sta je over een half jaar weer bij de dealer om toch maar die droommotor te kopen.
maarja das maar mijn mening, succes
 
een twin rijdt zobiezo ' rauwer' dan een 600rr of r6 oid

en ga gewoon proefrijden.. het ligt gewoon aan je eigen instelling ;) als jij je kunt inhouden kun je bij wijze van spreken net zo goed op een hayabusa beginnen..

en je wilt zeker weten voor een twin gaan? en de keuze is door het geluid?
 
Kijk anders ff op www.motoroccasion.nl. Is een hele goede site om te oriënteren, via deze site heb ik uiteindelijk de twee motoren die ik heb gehad en degene die ik nu rijd gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan