2 cilinders te rijk afgesteld

cb750f1

MF'er
16 jan 2004
30
0
Ieder,

Ik heb een HONDA CB 750 F1, ja zo'n oude. Wie kan me helpen: mijn motor rijdt in het lage toerengebied stoterig (snelheid zo'n 30 km/h). Heb de bougied es losgehaald. 2 bougies vertonen veel roet, te rijk afgesteld zou ik zeggen, de andere 2 zijn prima. Het betreft cilinder 1 en 3, kan volgens mij dus niet aan de ontsteking liggen. De naald een standje laten zakken, geen resultaat, sproeier vervangen, geen resultaat. Naald nog een standje laten zakken? kan dit kwaad? Kleinere sproeiers monteren, welke? Verklaarbaar? Wie geeft me een tip? wie heeft soortgelijk euvel gehad? Tot reactie?
 
Als het aan de carburateur(s) zou liggen dan denk ik het eerst aan iets niet goed sluitend choke-achtigs of: houd het vlotterpennetje eens onder een goed vergrootglas om te zien of het er een is met een heel klein plastic sluitpuntje dat vervormd/versleten kan zijn en dan, soms wisselend, verzuip-neiging kan bewerken door niet goed sluiten maar ook benzine-gebrek door "kleven".

Zijn de bougies zelf nieuw/gaaf? Denk erom dat ook een bougie-KAPJE raar ziek kan worden en vaak niet meetbaar. Bij veel schakelingen staan bougies 2 aan 2 met elkaar in serie, "massa" is dan voor de hoogspanning technisch een middenpunt.
Dan kan inderdaad 1 rottig kapje 2 cilinders beïnvloeden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan