2 daagjes Hockenheim, dan maar

Monster796

MF veteraan
27 jul 2010
2.903
2.487
Dongûh, Jongûh.
Normaal ga ik altijd 1 of 2 keer per jaar een lange week met de motor op pad. Samen met een maat heb ik zo', beetje heel midden en Zuid Europa wel gezien. Dit jaar zou ik in het voorjaar een (lange) week naar Corsica gaan met de Ducati SuperSport en volgende week zou ik met mijn Ducati Pantah (1982) naar Baskenland/ Pico's gaan om deel te nemen aan de McPiston Ralley. Een vijfdaagse trip door Noord-Spanje voor oude motoren.

Helaas heeft Corona bij beide evenementen roet in het eten gegooid.

Maar elk nadeel heeft zijn voordeel! Doordat de TT niet door ging werd er op de zaterdag van de TT een trackday georganiseerd, waar ook een groep was bestemd voor de 'oudjes'. Via de Laverda Club Nederland heb ik me daarvoor kunen inschrijven, met mijn Pantah. Voor mij was het de eerste keer op Assen en de eerste trackday met vrij rijden, dus zonder marshal. Eerste rondjes best spannend, maar het voelde eigenlijk wel meteen gaaf.

Ik had de smaak zo te pakken dat ik een paar weken geleden nog een keer met de Pantah op Mettet (B.) ben gaan rijden. Een klein en behoorlijk technisch circuit. En toen kreeg ik de smaak van het circuit rijden toch wel echt te pakken. De maat waarmee ik ging heeft een paar jaar terug in Frankrijk een racetraining bij Race Academy gedaan en was daar erg enthousiast over.

Dus ik kreeg toch wel heel veel zin om zelf ook zo'n training te gaan doen. Aanvankelijk dacht ik aan 3 dagen Valencia, maar dat werd toch wel een dure grap. Motor op transport, of huren voor € 350,- per dag, zelf vliegen, hotel. En dan nog een training van € 1.400

Maar toen zag ik dat er ook een twee daagse training gegeven wordt op Hockenheim. Daar kan ik zelf met de auto heen, motor op de aanhanger. Dan wordt 't prijstechnisch toch een ander verhaal. Vandaag de kogel door de kerk laten gaan. Training geboekt en een appartementje in Speyer, op een kwartiertje van het circuit. SuperSport op de aanhanger, daarheen tuffen. 's Avonds beetje koken, biertje en maffen.
Wel hopen dat het weer een beetje meezit, het is 19 en 20 oktober, dat klinkt als regen, storm en veel vallend blad.

Dus in plaats van 8 dagen rondtoeren op Corsica wordt het twee dagen rondtoeren op Hockenheim.
Als er mensen zijn die het leuk vinden zal ik een verslagje maken van mijn reis en ervaringen. Ik realiseer me dat deze reis wat anders is dan de meeste reizen in dit topic.


SSG6GLKg.jpeg
 
Geboekt via Racing School Europe. Heette vroeger Race Academy, volgens mij.
Is een van oorsprong Nederlands bedrijf, overgenomen door (of samenwerkingsverband met?) Troy Corser en nauwe banden met BMW.


Wedervraag: Die 851 op je avatar, is die echt van jou, of heb je gewoon een mooi plaatje gekozen?
 
Bedankt, eens kijken of ik nog wat boek.
*edit* da's niet goedkoop, 500 per dag. Wat is daar zo anders dan bij Racecracks oid?
En ja, de 851 staat in de schuur *D.
 
Tav de 851: Nice. Staat bij mij nog heel hoog op de verlanglijst. Wat een icoon is dat!

Verschil met Racecracks durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat ze bij RSE met kleine groepjes rijden, instructeur ervoor en vaak erachter (om te filmen) als ik het goed heb.
Groepje bestaat uit drie personen. Veel persoonlijke aandacht dus.

Goedkoop is het zeker niet. Maar ik heb twee vakantie budgetten bespaard, dus ik heb nog wat over. :]
 
Zo daar ben ik dan weer. Met een update.

Alles lijkt door te kunnen gaan. Vorige week heb ik gebeld met de organisatie, die willen door. Het appartement dat ik gehuurd had wil me nog steeds ontvangen, en ik heb nog een nacht kunnen bij boeken. De training eindigt dinsdag en bij nader inzien leek het mij beter om een nachtje extra te blijven zodat ik niet na een zware dag circuit rijden nog 600 km naar huis hoef te rijden.

Mijn jongste zoon heeft herfstvakantie en wilde ook mee. Dus het wordt een vader-zoon weekend, met motorrijden, samen koken en bier drinken. Over quality time gesproken....

Twee uur geleden de resultaten van mijn Covid test binnen gekregen: negatief.
En ook de test van mijn zoon was negatief.
Dus we gaan.

De auto staat gepakt en gezakt klaar. Morgen de aanhanger aankoppelen en there we go.

Zin in!
 
Terug
Bovenaan Onderaan