2 Dagen Eifel of sauerland vanuit Almere

Tienes

MF veteraan
2 jan 2006
1.433
15
Goedenavond Allemaal,

Na jaren van vooral woon werk rijden(GSX650F 2008, en Vstrom 2004) uiteindelijk motor verkocht en met fiets naar werk gegaan.
toen compromis loos een GSX-R750 2003gekocht. Maar hierop in 4 jaar alleen maar 5000 Mooiweer kilometers gereden.
Maar met mijn lengte 2.01 toch weer een Vstrom gekocht (2009) gekocht begin dit jaar. en nu eindelijk ook een Tomtom Rider 500.
En nu is het fantastische plan om een mooie rit richting een camping te rijden in de Eifel. en de dag erna weer terug te sturen.

Wil gewoon veel mooie bochtige wegen ( wie niet) en heb idee dat ik dan Eifel moet pakken, maar is wel verder naar beneden. Mis ik veel als ik gewoon bij Arnhem de grens overga en daar lekker ga sturen? kom uit Almere ( sorry) en ga liever z.s.m. lekker bochtige wegen pakken ipv 3,5 uur snelweg.

Hoor graag of iemand mooie routes hier voor heeft, of ieder geval een gebied waar het mooi sturen is.

mvg Thijs
 
Je kan ook naar Wuppertal rijden en vanaf daar binnendoor naar Winterberg. Ook erg leuke routes

Scheelt je weer 30 minuten snelweg.

Een andere optie is om je 2 dagen te rekken door de avond er voor al via de snelweg naar een leuke plek te rijden. Kost je wel weer een overnachting.
 
Gewoon de snelweg accepteren.
Liever snel naar het mooie gebied en daar 50 km extra rijden, dan vanaf de grens in het vlakke gebied binnendoor rijden.
Je gaat naar Duitsland voor de Eifel of Sauerland, binnendoor op het vlakke gebied kun je ook in NL.
 
Vorige week ben ik oa naar Harz geweest.
Heenweg binnendoor van Venlo naar Bonn. Nix aan, allemaal vals-plat.
Na pontje de Rijn over Bonn-Winterberg direct de heuvels in, waarna de route wel leuk werd.

Terugweg wel veelal gereden door de heuvels met oa stuk Sauerland.
Net voor Dortmund de snelweg opgedraaid en laatste 200km 'flink op het gas' nach Hause.
Met de Blackbird komt dan de NL-grens heel snel in zicht.

Conclusie:
Geen tijd verliezen met rijden van flut-heuveltjes, maar effe Autobahn gassen om snel in leuk gebied te gaan rijden.
 
Ik ga vaak een weekendje naar de Eifel. Gewoon even 3,5 uur doorblazen over de snelweg vroeg in de ochtend en dan even 3 uurtjes lekker uitrusten in het hotel met wat eten om vervolgens nog 2 a 3 uur door de Eifel te rammen.
En de volgende dag hetzelfde. Laatste uurtje op de snelweg naar huis is natuurlijk het saaiste, maar dat hou je ;)

En als je van doorrijden houdt, dan kan je die 3,5 uur wel inkorten op de Autobahn.

Mocht je een leuk hotel zoeken... wij zitten altijd in het GT3 hotel. Lekker in de sfeer van de Nurburgring (die daar 10 minuten vandaan ligt) en de racerij. Ook erg betaalbaar, beveiligd parkeren enzo

Succes!
 
Paar weken geleden nog naar de Eifel geweest vanuit Amersfoort.

Zaterdagochtend snelweg tot net onder Maastricht, dan binnendoor naar Vianden en toen naar Bitburg een hotel. Zondag 'noordelijk' via Nurburg terug naar Maastricht, dan weer snelweg.

Komend weekend een 3-daagse. Grofweg zelfde recept, maar dan overnachten bij Morbach en op zaterdag een rondrit naar t zuiden.

Moraal van het verhaal: gewoon ff 2-3 uurtjes snelweg pakken op heen en terugweg. Is het allemaal waard!
 
Absoluut, autobahn vreet gewoon kilometers en levert je enorm veel tijdwinst op die je op bestemming meer dan goed kunt maken. Ik rij elk jaar wel een paar keer voor een dagje naar Sauerland. Scheelt wel als je dicht bij de Duitse A31 woont, maar je bent echt in een andere wereld dan. Is de twee keer twee uur voor rijden echt wel waard.
 
Geen tijd verliezen en daarom over de snelweg. Kortste en snelste route nemen naar de heuvels.

Voorheen (toen die achterlijke 100 er nog niet was) reed ik 1.5 uur snelweg naar Aken-Brand.:P
Tanken en is gelijk een mooie plek voor koffiestop. Direct erna zit je in de eerste heuvels van de Eifel.
Nu moet je zeker een kwartier extra rekenen. :X
 
vanuit Almere de A2 richting de Nurburgting, over de snelweg, dan binnendoor naar Luxembourg waar een leuke plaats Vianden ligt. Daarna Spa Francorchamps. Binnendoor naar Maastricht en dan weer de snelweg op naar Almere.
En dat gewoon op 1 dag. 9:00 weg en om 22:00 's avonds thuis, iets van 800 km.
Rij op een GS maar op eenVstrom lukt dat ook.
 
Geen tijd verliezen en daarom over de snelweg. Kortste en snelste route nemen naar de heuvels.

Voorheen (toen die achterlijke 100 er nog niet was) reed ik 1.5 uur snelweg naar Aken-Brand.:P
Tanken en is gelijk een mooie plek voor koffiestop. Direct erna zit je in de eerste heuvels van de Eifel.
Nu moet je zeker een kwartier extra rekenen. :X
Op een zondagmorgen, met 110 op de cruise doe ik Brand in iets meer als 3 kwartier. (vanuit Reuver). maar vandaar via Kornelimunster en Zweifall is het meteen bochten rijden. Het stuk thuis naar Aachen en terug is ook de enige autobaan die ik probeer te rijden als ik richting Alpen op vakantie ga. Vanaf de Eifel is het prima te plannen binnendoor. Zowel extreem binnendoor als leuke bundesstrassen naar het zuiden om wat op te schieten.
 
vanuit Almere de A2 richting de Nurburgting, over de snelweg, dan binnendoor naar Luxembourg waar een leuke plaats Vianden ligt. Daarna Spa Francorchamps. Binnendoor naar Maastricht en dan weer de snelweg op naar Almere.
En dat gewoon op 1 dag. 9:00 weg en om 22:00 's avonds thuis, iets van 800 km.
Rij op een GS maar op eenVstrom lukt dat ook.
heb je nog een leuk GPXje van ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan