2 dimlichten i.p.v. 1 waar te koop

H

henky

Guest
Hoi,

Ik heb een TL1000R van '99.
Dit model heeft een koplamp met 2 lampen erin. 1 lamp voor het dimlicht aan de linker kant en 1 lamp voor het groot licht aan de rechterkant.
Ik vind het niet mooi dat er maar aan 1 kant dimlicht brand het leikt alsof de andere kapot is.
Weet iemand hier een modificatie voor, of waar je een andere koplamp unit kunt kopen?
 
Er is een schakeling te koop die je groot licht op 25% laat branden (safety lights :? weet niet zeker)
Sommige mensen schakelen gewoon de 2 lampen door (moeten ze wel beide H4 zijn) De reflector van het groot licht richt de bundel echter anders dan de reflector van het dimlicht. Dit kan alsnog verblindend zijn. Ook kan je lichtknop doorbranden als die niet berekend is op een 2X zo grote stroom, kwestie van relais tussen bouwen.
Als er latere types TL1000R zijn die al wel standaard beide lampen hebben branden zou je daar de lichtunit van kunnen overbouwen, dit is denk ik wel de duurste optie tenzij je goedkoop aan een 2ehandsje kunt komen.
 
Volgens mij zijn er wel TL1000R die standaard beide lampen hebben branden. Volgens mij zijn dit TL's die in andere landen zijn verkocht waar het wel was toegestaan om twee lampen te hebben, wat inmiddels ook in Nederland is toegestaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan