2 en 4-takt uitlaatsystemen

hoe zijn de prestaties? ik bedoel kan ik beter 200 euro aan jou geven of 300 aan jolly moto, met me 70 cc 2 takt op rs50?
 
Jolly moto is een goede expansie echter deze is zo gemaakt dat hij het met verschillende cilinders goed moet doen. Die van mij zijn helemaal op jou cilinder berekend, waardoor ik de "ideale" expansie kan maken.

Hierdoor kunnen de prestaties hoger komen te liggen.

Daar komt bij dat mijn pijpen van RVS zijn, blijft en is mooier en heeft minder last van temperatuurs schommelingen in de pijp.

Groeten
 
Ik heb voor de 4L0-tjes een tekening gemaakt, 5 conussen, stinger, bocht en flens. De bocht was nog immer een probleem om te laten maken. Het spul moet in serie(s) geproduceerd gaan worden. Ik heb de Zabel van Fedor van dichtbij mogen bewonderen en moet je complimenteren met het eindproduct van de tamelijk complexe expansie. Ik ga ervanuit dat een simpelere uitlaat makkelijker (dus ook netter) te lassen is 8-)

Omdat er veel vraag naar dit soort uitaatjes (voor de RDtjes) is kan er dus ook veel op verdiend worden:.... Dás nou effe net niet de bedoeling :(
Als ik het rvs laat knippen ben ik 35 euro per uitlaat kwijt. Het lassen is een probleem, dat kan ik niet. Anders had half nederland al expansies op zijn RD gehad.

Twee stukken hoeklijn kun je voor 10 eurie over 2 meter lengte aan alkaar laten lassen, maar als het om RVS uitlaatjes gaat kost 2 meter lassen ineens 150 euro. Ik zie de oorzaak van het prijsverschil niet, ik vind het alleen walgelijk dat over de ruggen van hobbyisten ineens 100 euro per uur omgezet moet worden.

Jolly Moto en Jim Lomas weten op deze manier de prijs van het RVS met een factor 20 op te waarderen, iets waar mijn broek van afzakt. :r :r

Noem maar eens wat, een leuk voorstel :?
(ik zal wel weer eeen oproerkraaier zijn)
 
Ja, inderdaad in zo,n pijp gaat voor +/- 25 Euro RVS dit is dus gewoon plaatwerk, om hiervan een expansie te maken of voor viertakten bochten gaat heel wat tijd in zitten, ik doe het omdat ik het erg leuk vind om ze te maken niet om er veel mee te verdienen.
Als ik mijn avond uren een bromfiets expansie maak voor 200 Euro kan ik beter in die tijd gaan aardbijen plukken als het om het geld gaat.

Ik denk ook dat serie gemaakte pijpen duur zijn, die van mij zijn echter niet te vergelijken met serie en zijn ook zo'n 30% goedkoper.

Over de lasnaden het volgende, Rob RD had hier gelijk in dat die van de Zabel netter zouden kunnen, maar deze uitlaat was met de hand gezaagd en hierdoor niet 100% recht waardoor de stukjes niet altijd perfect aansloten en dus moeilijk te lassen.

Ik heb nu een zaag machine ontwikkeld die perfect recht zaagd onder alle mogelijke hoeken waardoor de lasnaden bijzonder strak afgewerkt zijn en hier door kan ik ook wat sneller werken.
 
Over de lasnaden het volgende, Rob RD had hier gelijk in dat die van de Zabel netter zouden kunnen, maar deze uitlaat was met de hand gezaagd en hierdoor niet 100% recht waardoor de stukjes niet altijd perfect aansloten en dus moeilijk te lassen.


Geen enkel negatief woord van mij, alleen maar een constatering...


Lees mijn post verder nóg eens goed
 
Was niet negatief bedoeld, TTS erover

Hier een voorstel voor RD's : 325 Euro per set excl dempers
 
je maakt ze dus ook voor brommers. ik heb nu namelijk een jolly moto 70cc uitlaat op mijn Derbi GPR met originele 50cc cilinder. word ie met een uitlaat van jou veel sneller?
 
Was niet negatief bedoeld, TTS erover

Hier een voorstel voor RD's : 325 Euro per set excl dempers


effe weggeweest...


Zit er voor die prijs wél een flens en stootrand op de bocht?
 
Hi Surie

Ik ben zeer geintereseerd in een nieuw uitlaat systeem en heb je een mail gestuurd.

Ben zeer beniewd.

groeten
Coos
 
ik heb je net gemaild over expansiepijpen voor deze motor:
Mijn_Yamaha_RD250_Links_Klein.jpg

Mijn_Yamaha_RD250_Rechts_Klein.jpg

zou dat lukken denk je?
ik ben trouwens net als Rob RD officieel Yamahagek en YTCN-lid :)
 
Op maandag 14 juli 2003 18:51 schreef Yamahafreak [Mad Max het volgende:


ik ben trouwens net als Rob RD officieel zeer gewaardeerd Yamahagek en YTCN-lid :)





Yamahafreak heeft alleen nog géén pasje.
 
Waarom staat-ie trouwens bij Sport, en niet bij gezocht en gevonden, daar zit ik telkens te zoeken.
 
hoi
mij naam is jp

let op
ik heb een yamaha tzr 250 bj 1988.
ik wou vragen hoeveel het zou kosten om een race/straat system,in elkaar te zetten/

en waar woont u???? :]
 
Gut gut...
hahaha, de hele RD350 clan hierzoo :}

Ik heb wel de Jolly moto's onder mn RD500 maar ik had ze dan ook voor een "vriendenprijsje" bij een andere RD gek uit Tiel.

Nieuw had ik ze nooooooit gekocht: 2700 gulden kosten ze dan |(
 
Zijn er mensen die al een uitlaat oid van Surie hebben?
Hoe bevalt het?
 
He surie, heb je misschien een email adres want ik wil misschien later nog een uitlaatje onder mijn RS125 hebben, dus ongeveer met de zomer zeg maar. maar ik ben bang dat dit topic dan weg is.
 
als je hier nog leest:

ik ga binnenkort een laser systeem monteeren.

zou het mogenlijk zijn hier een highmount van te maken???
 
Terug
Bovenaan Onderaan