2-hands choppers zijn te duur!

sporter

MF'er
18 aug 2004
79
0
Hoogeveen
Tjonge jonge. Ik ben op zoek naar een honda shadow, maar het lijkt wel of iedereen gek geworden is. Voor een 750CC uit 1985 wordt rustig 2000 euro voor gevraagd. Bij een dealer zelf 3000 euro. De krengen zijn bijna 20 jaar oud, dat hebben ze waarschijnlijk niet eens gekost. Daar komt bij dat er zoveel uit Amerika zijn geimporteerd dat er honderden te koop staan. Ze worden ook bijna niet verkocht als ik zo op marktplaats kijk. Dus, de prijzen hadden allang moeten dalen.

Nou ja, ik zal wel gek zijn.
 
Is toch met elke motorfiets zo, belaggelijk hoeveel geld ze dr voor vragen...is de meeste mensen beetje naar de bol gestegen zowel particulier als dealer.. Zijn dan wel vaak vraagprijzen dus kun je nog eea mee mbt onderhandelen ed.
 
Je ziet trouwens weinig shadows uit bouwjaar 89´t/m 93 staan. Iedereen ging denk in die tijd voor een racer.

Denken jullie dat in de winter de motoren nog veel goedkoper worden. Wat sheelt dat ongeveer 25%?
 
Volgend jaar gaat mijn Vulcan voor een mooi prijsje in de verkoop ;) ...en ik hoef er tegen die tijd echt niet de hoofdprijs voor te hebben.
 
ik heb een '85 er Shadow 750 staan met 53.000 mijlen op de klok, is niet supermooi maar rijd perfect en mag weg voor een euro per CC :)

stuur me ff een mailtje als je geinteresseerd bent
 
Pff.. ga dan SS rijden.. betaal je je helemaal blauw. Motor rijden is nou eenmaal duur. En jij zit dan nu nog in de goedkope categorie..
 
Pff.. ga dan SS rijden.. betaal je je helemaal blauw. Motor rijden is nou eenmaal duur. En jij zit dan nu nog in de goedkope categorie..
:^ Neem bevoorbeeld een cbr van voor 1991, er zijn (particuliere) gekken die daarvoor nog 3000euri's voor willen!!
 
Als je GOEDKOOP wilt kopen, kun je wachten tot eind "zomer"...
Wat nu ongeveer begint, tot november.

Dan beginnen die motoren vaak in de weg te gaan staan en gaan ze er wat goedkoper uit (heb je vaak wel het meeste werk aan om die dingen weer in tiptop shape te krijgen).
Ook hebben de meeste paren die niet stil hebben kunnen liggen in de koude wintermaanden liggen wippen, en komt er nu een broekpoeper uit of gaat ie binnenkort komen.
Vaak gaan de wilde haren dan grijs kleuren en moet de motor eruit. Niet alleen voor het geld vaak. Dat ze later dan zo'n zelfde fiets terugkopen als de midlife crisis begint..tja... (en dat ze dan 2 keer zoveel kwijt zijn als ze zelf betaald hadden)..

Een andere optie is in duitsland, daar zijn motoren al snel 10-50% goedkoper (en dat is als je ze bij een motorzaak haalt). Helaas zijn het vaak SS-ers die veel goedkoper zijn, want ook choppies zijn geliefd bij de oost-buren.

Derde optie, is de lokale toko's nakijken. En dan bedoel ik niet motorzaken maar de supermarktkaartjes, en via kennissen en vriendencircuit.
Die hoeven vaak niet de hoofdprijs te vangen zoals de mensen op internet dat willen.

Laatste optie, bied de prijs die JIJ wil betalen voor een te dure fiets. Kans is aanwezig dat je het toch voor die prijs krijgt, of in ieder geval dat ze je weten te vinden als ze der achter komen dat de prijs die jij bereid bent te betalen de juiste prijs was.

ps, de 750 zal altijd vrij duur zijn, omdat dit een van de weinige choppies zijn, die ook voorruit te branden is, voor een choppie dan.
 
Ik was dan ook zeer verbaast en heel blij toen ik voor mijn vf700c uit 1985 maar liefst 3000 euri terugkreeg! Met de nodige pekelschade en meer dan 50.000 km!
Stond daarna te koop voor 3300 euro...
 
Bij motoren is de leeftijd niet zo belangrijk voor de waarde als b.v. bij auto's. Als een motor er nog heel fris bijstaat dan maakt het niet zoveel uit of zo'n ding nu 8, 12 of 20 jaar oud is. Dit geldt minder wanneer het een super-sport fiets is omdat die gevoeliger zijn voor technische ontwikkelingen (lees: pk's versus gewicht, flitsende kleuren, en allerlei aanduidingen waarin de letters Z, R, S en Y opvallend veel voorkomen).
 
voor een chopper betaal je altijd teveel. Maar noem het leergeld en we zien je in de toekomst op een sportfiets. Succes!
Tjonge jonge. Ik ben op zoek naar een honda shadow, maar het lijkt wel of iedereen gek geworden is. Voor een 750CC uit 1985 wordt rustig 2000 euro voor gevraagd. Bij een dealer zelf 3000 euro. De krengen zijn bijna 20 jaar oud, dat hebben ze waarschijnlijk niet eens gekost. Daar komt bij dat er zoveel uit Amerika zijn geimporteerd dat er honderden te koop staan. Ze worden ook bijna niet verkocht als ik zo op marktplaats kijk. Dus, de prijzen hadden allang moeten dalen.

Nou ja, ik zal wel gek zijn.
 
Tjonge jonge. Ik ben op zoek naar een honda shadow, maar het lijkt wel of iedereen gek geworden is. Voor een 750CC uit 1985 wordt rustig 2000 euro voor gevraagd. Bij een dealer zelf 3000 euro. De krengen zijn bijna 20 jaar oud, dat hebben ze waarschijnlijk niet eens gekost. Daar komt bij dat er zoveel uit Amerika zijn geimporteerd dat er honderden te koop staan. Ze worden ook bijna niet verkocht als ik zo op marktplaats kijk. Dus, de prijzen hadden allang moeten dalen.

Nou ja, ik zal wel gek zijn.

valt opzich wel mee, onze vt700c uit de USA, is bij inruil 2x geld geboden, 1x 2000 en 1x 2500 (Als inruil op een 2ehands TDM voor 6500,-, dus 4k bijbetalen). En deze motor heeft dan nogwel 7 jaar oude valschade (krasjes oip de uitlaat, deukje in de tank).

Die motoren zijn gewoon super, geen plekje roest naar al die jaren, weinig onderhoud (cardan), en trekt lekker op naar de 100.

Hondas zijn altijd wel wat duurder. Als je motoren uit 85 met elkaar vergelijkt nu, dan zullen de Hondas er technisch vaak het best voor elkaar zijn.

maar i.i.g suc6 met het zoeken.
 
Tjonge jonge. Ik ben op zoek naar een honda shadow, maar het lijkt wel of iedereen gek geworden is. Voor een 750CC uit 1985 wordt rustig 2000 euro voor gevraagd. Bij een dealer zelf 3000 euro. De krengen zijn bijna 20 jaar oud, dat hebben ze waarschijnlijk niet eens gekost. Daar komt bij dat er zoveel uit Amerika zijn geimporteerd dat er honderden te koop staan. Ze worden ook bijna niet verkocht als ik zo op marktplaats kijk. Dus, de prijzen hadden allang moeten dalen.

Nou ja, ik zal wel gek zijn.

Sportster op zoek naar een Shadow .......
Shadows zijn mega-populair, hebben idd een kleine afschrijving en rijden bij een beetje onderhoud ook na 20 jaar nog perfect. Afgezien van het feit dat het type bike (chopper) weinig afschrijving kent (omdat er rustiger op gereden wordt?) is met name de enorme vraag naar Shadows er debet aan dat de prijs hoog is.
Als ik dan ff naar je naam kijk ..... voor de Sportster gaat ook zoiets op ..... alleen dan nog wat extremer!

Wil je wat goedkoper aan de bak, kies dan een andere (soft)chopper. De VN750 bijvoorbeeld is prima te betalen in die leeftijdsklasse. En uh, als je toch een Shadow koopt, zeker weten dat je 'm bij verkoop op termijn (je wilt toch vast en zeker binnen de kortste keren naar een Shadow 1100) met dit verhaal heel goedkoop mag aanbieden aan mf-ers ;-)
 
Ik heb na heel lang zoeken en kijken en vergelijken mijn http://www.hondarebel250.tk (Rebel) voor ongeveer 1000 eurie kunnen kopen dus mijn advies; blijf zoeken en vergelijken en afdingen, en vanzelf heb je een zeer leuke motor voor een betaalbare prijs. Benodigdheden: Tijd, geduld en een OV-kaart wil ook wel van pas komen ;)
 
Ik heb na heel lang zoeken en kijken en vergelijken mijn http://www.hondarebel250.tk (Rebel) voor ongeveer 1000 eurie kunnen kopen dus mijn advies; blijf zoeken en vergelijken en afdingen, en vanzelf heb je een zeer leuke motor voor een betaalbare prijs. Benodigdheden: Tijd, geduld en een OV-kaart wil ook wel van pas komen ;)

Da's idd de Rebel-prijs :-)
 
Ik heb na heel lang zoeken en kijken en vergelijken mijn http://www.hondarebel250.tk (Rebel) voor ongeveer 1000 eurie kunnen kopen dus mijn advies; blijf zoeken en vergelijken en afdingen, en vanzelf heb je een zeer leuke motor voor een betaalbare prijs. Benodigdheden: Tijd, geduld en een OV-kaart wil ook wel van pas komen ;)
Das een 250 gast, wel ff een verschil he met een 750!
 
niemand interesse in een Honda Shadow 750 met airbrush op de tank en highwaysteps, 53.000 mijl gelopen en still going strong! bouwjaar '85, prijs 750 Euro

achterkant.jpg


zijkant.jpg


schuin.jpg


airbrush.jpg


bij interesse ff mailen a.u.b.
 
...valt me altijd op dat mensen alles te duur vinden als ze iets willen kopen, terwijl ze bij verkoop/inruil altijd vinden dat ze te weinig terugkrijgen...
 
Zeg humz waar heb je dat laten airbrushen als ik vragen mag? zou ik ook wel willen op m'n tank
 
Zeg humz waar heb je dat laten airbrushen als ik vragen mag? zou ik ook wel willen op m'n tank

euh... ik heb al eens wat posts van jouw gelezen dus ik weet niet of je nu serieus bent of niet maar ik heb deze motor in deze staat gekocht dus ik heb geen idee wie die airbrush heeft gedaan
 
niemand interesse in een Honda Shadow 750 met airbrush op de tank en highwaysteps, 53.000 mijl gelopen en still going strong! bouwjaar '85, prijs 750 Euro

http://www.home.zonnet.nl/bobbyvanvliet/shadow/achterkant.jpg ((Afbeelding))

http://www.home.zonnet.nl/bobbyvanvliet/shadow/zijkant.jpg ((Afbeelding))

http://www.home.zonnet.nl/bobbyvanvliet/shadow/schuin.jpg ((Afbeelding))

http://www.home.zonnet.nl/bobbyvanvliet/shadow/airbrush.jpg ((Afbeelding))

bij interesse ff mailen a.u.b.
Leuke motor... maar wat is er met die uitlaten gebeurd dat die zwart zijn :? . Misschien wel iets voor mij, een wat zwaardere chopper (het duurt niet al te lang meer *D ). Als je nog meer foto's hebt, zou je die aub willen mailen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan