2 koplampen.. 1 xenon en 1 Gele halogeenlamp

Shuden Ride

MF veteraan
5 jul 2012
1.822
3
Zutphen & Brussel
Is het toegestaan om met 2 verschillende lampjes te rijden.
Mijn motor heeft 2 koplampen. Beide h4 waarbij er eentje dienst doet als grootlicht en de andere als dimlicht. Tevens kan je ook beide koplampen gebruiken als dimlicht.

Is het dan toegestaan als je in 1 dimlicht xenon 5000K hebt en in het andere dimlicht een gele halogeenlamp?

Hier even een voorbeeld plaatje van het net om te laten zien wat ik bedoel.

Picture006.jpg
 
Laatst bewerkt:
sterker nog, als ik 's avonds rij zie ik dat 1 op de 3 auto's 1 koplamp hinderlijk hoog heeft staan. DAT is pas irritant!

Heeft m.i. te maken met de afstelbaarheid van de koplampen op nieuwere auto's. Ze laten die lampen bijna allemaal te hoog staan. Dan valt met name één lamp op, de lamp aan de bermkant staat standaard altijd iets lager gericht.
 
Als de lampen niet te veel verschillen zal het wel loslopen. Dan hebben we het uiteraard niet over gele halogeen en Xenon.........
:N gewoon 2 H4 pitten
Heeft m.i. te maken met de afstelbaarheid van de koplampen op nieuwere auto's. Ze laten die lampen bijna allemaal te hoog staan. Dan valt met name één lamp op, de lamp aan de bermkant staat standaard altijd iets lager gericht.

ik dacht dat het juist andersom was, de berm kan is hoger.
zo stel ik wel altijd de lampen af in ieder geval. op die manier is een te hoog afgestelde lamp of een zwaar beladen auto niet gelijk een verblindend object voor de tegenligger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan