XT500prideofJapan
'Live to ride, ride to Live'.
geachte forum leden,
Ik heb een Yamaha XT500 uit het bouwjaar 1990 met af fabriek een 12 Volts installatie. Verder is er een inductie ontsteking van Sparcon gemonteerd. De originele ontstekingsspoel is verwijderd omdat die niet meer nodig was. De nieuwe inductieontsteking werkt op de acccu. De motor loopt en start perfect maar als ik te lange tijd met wat minder toeren rijd en veel het knipperlicht gebruik, bijv. stadsverkeer, dan gaat de motor stationair met knipperlicht aan wat 'stotteren'. Nu heb ik al een tijdje een (veel) te lage laadspanning....bij lange na wordt de 13 Volt niet gehaald. De laadspoel en spanningsregelaar zijn nieuw. Nu is mijn vraag kan ik een tweede laadspoel installeren en hoe moet ik die dan aansluiten? De originele Yamaha laadspoel heeft 3 uitgangsdraden waarvan er 2 aan elkaar zijn gedraaid....(eigenlijk dus 2 uitgangsdraden). Of trekt de Sparcon inductie ontsteking te veel stroom? De conditie van het vliegwiel is ook discutabel maar er zitten wel magneten van het nieuwe type in...dus ophalen van het magnetisch veld zou ook volgens Arris Kramer niet veel brengen....gaarne Uw expertise, alvast bedankt!
Ik heb een Yamaha XT500 uit het bouwjaar 1990 met af fabriek een 12 Volts installatie. Verder is er een inductie ontsteking van Sparcon gemonteerd. De originele ontstekingsspoel is verwijderd omdat die niet meer nodig was. De nieuwe inductieontsteking werkt op de acccu. De motor loopt en start perfect maar als ik te lange tijd met wat minder toeren rijd en veel het knipperlicht gebruik, bijv. stadsverkeer, dan gaat de motor stationair met knipperlicht aan wat 'stotteren'. Nu heb ik al een tijdje een (veel) te lage laadspanning....bij lange na wordt de 13 Volt niet gehaald. De laadspoel en spanningsregelaar zijn nieuw. Nu is mijn vraag kan ik een tweede laadspoel installeren en hoe moet ik die dan aansluiten? De originele Yamaha laadspoel heeft 3 uitgangsdraden waarvan er 2 aan elkaar zijn gedraaid....(eigenlijk dus 2 uitgangsdraden). Of trekt de Sparcon inductie ontsteking te veel stroom? De conditie van het vliegwiel is ook discutabel maar er zitten wel magneten van het nieuwe type in...dus ophalen van het magnetisch veld zou ook volgens Arris Kramer niet veel brengen....gaarne Uw expertise, alvast bedankt!