2 lampen tegelijk ? hier is de oplossing !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fulleke

MF veteraan
23 apr 2003
5.145
6
Moordrecht
Binnen de Kawa Z1000/Z750 club is enthousiast gereageerd op een electronica-setje uit Duitsland, wat de lamp van het grootlicht voor 40% laat branden, waarbij dan dezelfde intensiteit wordt bereikt als het dimlicht, wat normaal brandt. Beide lampen branden, wat de zichtbaarheid verhoogt , en dus ook de veiligheidspositie van de berijder !
De schakelaar voor grootlicht en de flash blijven gewoon werken, de schakeling wordt dan overbrugd.
Let wel, dit is iets anders dan het Safety-light, dat laat immers je dimlicht snel knipperen of je knipperlichten constant branden !


Kijk hier voor meer info: veilig motorrijden met dubbellicht...

De schakeling is op de meeste motoren toepasbaar, lampunits of lampen worden niet vervangen

update:
het is reeds op de volgende motoren toegepast:

Suzuki Bandit, SV650, GSX750SRAD, GSX-R1000
Kawasaki Z750, Z1000, ZX6R, ZX10R, Z750S
Yamaha TDM 850/900, R6, Fazer(oud model met dubbele koplampen)
Ducati 916-996
Honda CBR (oa 600RR), CBF600, Gold Wing ,Fireblade


Bijlage: setje.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tsja, als ik verstand had van electronica deed ik het zelf.
Maar ik moet zeggen, het setje ziet er erg verzorgd uit, een goeie waterdichte behuizing, goed bevestigingsmateriaal, een duidelijke beschrijving.
Ik vind het zelf een van de betere accessoires, omdat het je zichtbaarheid vergroot en dus je positie op de weg als motorrijder verbeterd.
Als ik dan kijk naar de prijzen die ze tegenwoordig durven te vragen voor accessoires als een paar simpele afdekkapjes voor mijn frame (20 euro per stuk!), dan is deze uitgave dus relatief gezien goedkoop.
full
 
hoi ik zou ook graag een setje willen bestellen is dat mogenlijk voor een R6 2004? en hoe kan ik ze bestellen bij wie of welke internetsite.

Alvast bedankt voor de medewerking.
Groetjes R6-je
ik heb net antwoord gekregen en ook de beschrijving voor de montage op de R6 (ook van 2004)
De set werkt daar uitstekend op en trouwens op alle motoren met gescheiden dubbele lampen.
Wat het doorlussen betreft van het dimlicht, daarmee komt volgens mij de volle stroom op het dimlicht te staan, en dat verblindt.
Dit setje (zie start topic) regelt het grootlicht af tot 45 %...

Als je wilt bestellen, stuur ik je een mail met de gegevens.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor een problemen ontstaan er dan als je de dimlicht kabels doorlust en er een lamp inzet die klein en grootlicht heeft?????
Je lichtknop kan doorfikken door de grotere stroom die er doorheen loopt.
In dat geval met een relais schakelen.
Verder kan door een afwijkende vorm van reflector en lens de lichtbundel anders worden gestuurd dan voor dimlicht normaal is.
Kan dus enigszins verblindend zijn.
 
pakketjes zijn binnen, een ieder krijgt individueel mail...

waar gaat het over ? :

Dubbellicht op je motor!

Werkt oa. met Kawa Z1000/750, Honda CBR600RR, Suzuki SRAD750 en SV650S, Yamaha R6, Fazer en TDM, Kawa ZX6R en ZX10R en bijna alle andere motoren met een dubbel lamphuis.
Duitse beschrijving van de afzonderlijke motoren, met beetje Nederlandse vertaling.

Dit is geen spam, ik treedt alleen maar op als intermediair om de portokosten te verminderen (nu € 4,- anders € 9,-) en de levertijd te versnellen. (nu 1 week, anders 3)
 
Laatst bewerkt:
update:
het is reeds op de volgende motoren toegepast:

Suzuki Bandit, SV650, GSX750, SRAD
Kawasaki Z750, Z1000, ZX6R, ZX10R
Yamaha TDM, R6, Fazer(oud model met dubbele koplampen)
Ducati 916-996
Honda CBR (oa 600RR), Gold Wing ,Fireblade
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan