2 lampen tegelijk ? hier is de oplossing !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fulleke

MF veteraan
23 apr 2003
5.145
6
Moordrecht
Binnen de Kawa Z1000/Z750 club is enthousiast gereageerd op een electronica-setje uit Duitsland, wat de lamp van het grootlicht voor 40% laat branden, waarbij dan dezelfde intensiteit wordt bereikt als het dimlicht, wat normaal brandt. Beide lampen branden, wat de zichtbaarheid verhoogt , en dus ook de veiligheidspositie van de berijder !
De schakelaar voor grootlicht en de flash blijven gewoon werken, de schakeling wordt dan overbrugd.
Let wel, dit is iets anders dan het Safety-light, dat laat immers je dimlicht snel knipperen of je knipperlichten constant branden !


Kijk hier voor meer info: veilig motorrijden met dubbellicht...

De schakeling is op de meeste motoren toepasbaar, lampunits of lampen worden niet vervangen

update:
het is reeds op de volgende motoren toegepast:

Suzuki Bandit, SV650, GSX750SRAD, GSX-R1000
Kawasaki Z750, Z1000, ZX6R, ZX10R, Z750S
Yamaha TDM 850/900, R6, Fazer(oud model met dubbele koplampen)
Ducati 916-996
Honda CBR (oa 600RR), CBF600, Gold Wing ,Fireblade


Bijlage: setje.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik zou ze ook wel willen hebben......moet ik wel iemand zo gek zien te krijgen omdat voor me te doen want aan de bedrading kom ik niet doe veel zelf maar dat echt niet !!
hoop niet dat ik te laat ben.
 
oke is goed
heb wel intresse maar moet het eerst is zien op een R6 ;)
dit is de R6:

full


het grootlicht zal wat geler overkomen dan het dimlicht, dit komt doordat de lamp maar 40% brandt. Dit kun je makkelijk verhelpen door de lamp van het grootlicht te vervangen door een H7 halo van Philips, die blijft wit.
 
Safety headlights van http://www.safetylights.nl/ werkt exact hetzelfde en kost nog minder ook! Nog geen € 40, incl. verzenden.
Ik heb deze ook en werkt perfect!
Deze "safetylights"module knijpt dus ook je dimlicht tot 75% en laat je grootlicht op 25% branden ....dus minder licht opbrengst...dus minder zicht...dus minder veilig.

Bij de module van Fulleke heb je gewoon 100% dimlicht en daarnaast tot 40 % extra lichtopbrengst van je grootlicht.

Ik heb het puur gekocht omdat je gewoon veel beter gezien word.
En zeker savonds of snachts heb je veel meer lichtopbrengst met de module van Fulleke.
 
Laten we duidelijk zijn: de module is bedoeld voor motoren met 2 lamphuizen, omdat het in de 1e plaats vaak geen gezicht is dat er maar 1 lamp brandt, en in de 2e plaats is het veel veiliger, omdat de zichtbaarheid wordt vergroot.
Z1000 Muis heeft gelijk, de safetylight dimt je dimlicht en laat het grootlicht branden op 25%. Die wordt daardoor sowieso erg geel en verschilt dus erg van je dimlicht, maar (nog veel belangrijker) die 75% dim en 25% grootlicht leveren geen 100% lichtopbrengst op !
In het donker heb je dus minder licht.

Maar het staat natuurlijk iedereen vrij om te kopen wat hij wil.
Wat ik hier doe is alleen maar zorgen dat de levertijd korter wordt en de verzendkosten laag blijven.

Er komen echter wel veel aanvragen binnen, ik heb daarom maar een site gemaakt, waar je de info kunt bekijken met foto's van je voorgangers, via een formulier kunt vragen om meer info en direct een bestelling kunt plaatsen, dat scheelt mij heel wat gesleep met mails naar diverse inboxen etc...
En ga nu niet roepen dat ik er een handeltje van maak, want ik verdien er geen stuiver aan... de niewe site is er alleen voor mijn gemak...

http://www.mamut.com/dubbellicht
 
ik vind het trouwens toch al vreemd dat motoren in 2004 nog steeds niet met een soortgelijk systeem zijn uitgerust, het kost zo'n fabrikant omgerekend niks.(maar dat zal misschien ook wel voor al die accessoires gelden waarvan je denkt: goh, kon dat er nou voor dat geld wat ik voor die nieuwe fiets betaal niet standaard op ???)
 
Deze "safetylights"module knijpt dus ook je dimlicht tot 75% en laat je grootlicht op 25% branden ....dus minder licht opbrengst...dus minder zicht...dus minder veilig.

Bij de module van Fulleke heb je gewoon 100% dimlicht en daarnaast tot 40 % extra lichtopbrengst van je grootlicht.

Ik heb het puur gekocht omdat je gewoon veel beter gezien word.
En zeker savonds of snachts heb je veel meer lichtopbrengst met de module van Fulleke.

Dat is bull shit, je dimlicht blijft bij Safety Headlight gewoon 100% branden. Daar verandert niets aan. Alleen het grootlicht wordt gereduceerd. Dus nogmaals: het werkt exact hetzelfde, maar goedkoper.
 
ik vind het trouwens toch al vreemd dat motoren in 2004 nog steeds niet met een soortgelijk systeem zijn uitgerust, het kost zo'n fabrikant omgerekend niks.(maar dat zal misschien ook wel voor al die accessoires gelden waarvan je denkt: goh, kon dat er nou voor dat geld wat ik voor die nieuwe fiets betaal niet standaard op ???)

In feite is het illegaal, omdat je lampglas en reflector er niet op zijn afgestemd. Een fabrikant kan dus simpelweg niet zo'n systeem monteren.

Maar de pakkans is minimaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan