2 lampen tegelijk ? hier is de oplossing !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fulleke

MF veteraan
23 apr 2003
5.144
6
Moordrecht
Binnen de Kawa Z1000/Z750 club is enthousiast gereageerd op een electronica-setje uit Duitsland, wat de lamp van het grootlicht voor 40% laat branden, waarbij dan dezelfde intensiteit wordt bereikt als het dimlicht, wat normaal brandt. Beide lampen branden, wat de zichtbaarheid verhoogt , en dus ook de veiligheidspositie van de berijder !
De schakelaar voor grootlicht en de flash blijven gewoon werken, de schakeling wordt dan overbrugd.
Let wel, dit is iets anders dan het Safety-light, dat laat immers je dimlicht snel knipperen of je knipperlichten constant branden !


Kijk hier voor meer info: http://www.veiligmotorrijden.com (veilig motorrijden met dubbellicht...)

De schakeling is op de meeste motoren toepasbaar, lampunits of lampen worden niet vervangen

update:
het is reeds op de volgende motoren toegepast:

Suzuki Bandit, SV650, GSX750SRAD, GSX-R1000
Kawasaki Z750, Z1000, ZX6R, ZX10R, Z750S
Yamaha TDM 850/900, R6, Fazer(oud model met dubbele koplampen)
Ducati 916-996
Honda CBR (oa 600RR), CBF600, Gold Wing ,Fireblade


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/118286/59f034108e92a04939f75c7cc24a6d5d (setje.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
plaatje van het setje...

full
 
Zou dit setje ook op alle ander motoren werken?
Heb zelf een R6 uit 2004 en zou het een mooier gezicht vinden als beide kanten van koplamp branden.

Thanks,
Motorboy r6
wat het setje doet is spanning halen vanaf de draden van het dimlicht, en de lichtsterkte regelen van het grootlicht.
De draad vanaf de schakelaar grootlicht naar de lamp wordt doorgeknipt en aangesloten op het setje.
Met een pot-meter regel je vervolgens de spanning naar het groot licht.

Aangezien de meeste accu's volgens mij dezelfde spanning (12V) leveren, zal dit systeem dus op de meeste motoren werken.
Er kan een verschil ontstaan in de kleuren van het grootlicht en het dimlicht.
Bij de kawa's is het grootlicht iets geler dan het dinlicht.
Als beide lampen (groot op 40% en dim volledig) zie je daar weinig van, alleen bij een lager % van grootlicht zie je dat dat iets geler is.
Ik zelf heb de lamp van grootlicht vervangen door een H7 van Philips en ik heb nu geen verschil meer.
 
Mij werd verteld door de topicstarter dat het in principe op elke motor werkt, maar bij andere motors als Kawasaki moet je zelf even uitzoeken welke kleur draden voor de lampen zijn bedoeld!

EDIT: Gelijk met de topicstarter een reactie gepost!
 
Kun je ook vertellen welke kleur draden je moet hebben. Kan ik vanmiddag even nakijken of dat bij mijn zxr750 hetzelfde is.
de blauw-gele (plus) van het dimlicht en de zwart-gele (min) van het grootlicht leveren de spanning.
De rode draad van de grootlicht-schakelaar naar de lamp van grootlicht wordt vervolgens doorgeknipt en verbonden door (bijgeleverde) klemmen aan het setje.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me dat de "extra" brandende lamp wel verblindend moet zijn omdat het glas voor die lamp niet zoals dat van het echte dimlicht is gemaakt...
hij is niet verblindend , omdat je hem kunt regelen met een potmeter tot de gewenste sterkte.(de maximale spanning die de potmeter toestaat is 40% van de volledige spanning die grootlicht krijgt bij gebruik van de flash bijvoorbeeld)
De verblindingsfactor heeft ook meer te maken met de reflector achter de lamp, het glas verspreid en breekt het licht, maar dat is in dit geval dus gedempt.
 
heb je al setjes thuis liggen ?
Op je site staat dat het ongeveer 2 Weken duurt voordat je ze hebt??
Zeker geen idee welke draden kleuren je zou moeten hebben op een R6???
ik heb op dit moment geen setjes liggen. Ze komen uit Duitsland en de goede man is net door zijn voorraad heen, omdat 12 kawa's ze inmiddels besteld en/of gemonteerd hebben.
Hij moet dus rap aan het werk, maar is nu een week op vakantie...

en de kleur van de draden van de R6 hebben we snel genoeg gevonden, ff een topic openen hier...
 
ja, en met doorlussen heb je dus de volle lamp die schijnt en dus verblindt ! :? |(
hoe is dat eigenlijk met de ZX-10 van jou ? hebbie dubbellicht ?
Verblind niet je moet 'm van achter wel wat bijstellen maar heb er zelf voor
gereden (destijds) en schuin voor maar net zo mooi als de andere lamp...dat is
mijn ervaring ;)
Op m'n 10 moet ik er nog een relais tussen knopen en een dikkere stroomdraad
trekken en klaar :]
 
Bij een Kawa ZXR 750 stelt het echt niets voor, de bedrading is hier al geschikt voor (model is in Amerika wel met dubbel brandende koplampen).

Ik heb de H1 fitting eruit gehaald, op de sloop voor 10 euro een H4 gehaald en deze erin gezet. Even de klemmetjes weer aandrukken met een schroevendraaier, stekker er weer op en klaar is kees. Lamp is met schroefje bij te stellen en ik heb nog nooit tegenliggers gehad die er last van hadden, heb nooit lichtsignalen gekregen.
 
ik heb op dit moment geen setjes liggen. Ze komen uit Duitsland en de goede man is net door zijn voorraad heen, omdat 12 kawa's ze inmiddels besteld en/of gemonteerd hebben.
Hij moet dus rap aan het werk, maar is nu een week op vakantie...

en de kleur van de draden van de R6 hebben we snel genoeg gevonden, ff een topic openen hier...

Fulleke,

Hoe kan ik een steje bij je bestellen?
Stuur me anders even een email...staat in me profiel.

Thanks,
Motorboy R6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan