2 mei assen, wat denken jullie ervan?

meylie-style

MF veteraan
27 jul 2004
3.853
2
Halsteren
goejesmiddags

na 2 circuitdagen via motorsportschool te hebben gereden op zolder is een nieuwe verslaving geboren: circuitknallen!
gelijk voor het hele jaar wat dagen geboekt voor dik geld, maar goed, dan heb je ook wat.

bijv. zolder 1e dag 6 sessies, 2e dag 7. helemaal top.
dat waren de dagen in april.

mei-maand: assen
2 en 28 mei lekker rondjes blazen.

Krijg ik daar vandaag het informatie-mailtje over:

4 FUCKING SESSIES! 200 MAN! ALLEJEZUS WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!

180 zuurverdiende euro voor 4 sessies van 20 a 25 minuten. ok, het is een dure hobby, en dat zal bij iedereen bekend zijn, maar dit vind ik echt belachelijk.

misschien volgend jaar 300 man om zeker te weten dat je in 2010 geen inschrijvers meer hebt?

:N


voor de volledigheid het mailtje ff gectrl-ct/vt

Beste Racer,



Over anderhalve week is het zover en gaan we rijden op het TT circuit van Assen !


Lees onderstaande informatie goed door ! Dit voorkomt onduidelijkheid en onplezierige verrassingen.

Graag even je aandacht voor de volgende zaken:


Belangrijk


Het is alleen toegestaan om om met je originele uitlaatdemper en originele luchtfilter te rijden !

Zoals je hebt kunnen lezen in de diverse media is er een groot probleem met de overschrijding van de geluidsnorm op het circuit van Assen. Als er teveel geluid wordt gemaakt riskeren we een boete van 10.000,00 euro en zal de circuitdag voortijdig beëindigd worden zonder restitutie van het inschrijfgeld !!! Zorg er dus voor dat de originele uitlaatdemper en het originele luchtfilter is gemonteerd (wij zullen hier samen met de circuitorganisatie streng op controleren) en dat je ketting en tandwielen in goede staat en gesmeerd zijn. Kom dus ook niet met een zgn. EC-gekeurde uitlaatdemper want die maken ook teveel geluid ! Motoren die niet voorzien zijn van de originele kuip (bijv. een racekuip) dienen geluidsisolatie aan te brengen aan de binnenkant.

Motoren die desalniettemin toch nog te veel geluid maken, krijgen één waarschuwing: mocht men constateren dat bij een 2e keer de geluidslimiet weer wordt overschreden dan mag er niet meer gereden worden en wordt het inschrijfgeld niet gerestitueerd.

Een rugprotector is verplicht !

Er gebeuren nog steeds veel te veel ongevallen met ernstig rugletsel waarbij de voornaamste oorzaak het niet dragen van een rugprotector is. Wij stellen het dragen van een rugprotector verplicht en zullen er streng op controleren. Mocht je nog geen (goede) rugprotector hebben dan is deze eventueel vooraf te bestellen op www.race-shop.nl of kun je deze ter plaatse kopen bij de Pirelli servicetrailer. Dit is een investering in je eigen veiligheid !


Inschrijving

De inschrijving vindt donderdagochtend plaats van 7:00u - 8:00u in het Mediacenter dat gelegen is op de eerste verdieping, boven pitboxen 3 t/m 8. De inschrijving gaat op achternaam; dus deelnemers wiens achternaam begint met de letter A t/m D
melden zich aan bij “inschrijftafel A t/m D”, deelnemers wiens achternaam begint met de letter E t/m L melden zich aan bij “inschrijftafel E t/m L” enz. enz. Je krijgt dan je rijnummer en transponder toegewezen, tevens dien je een aansprakelijkheidsstelling
in te vullen en te ondertekenen. Opgelet !!! De transponder is niet bedoeld voor tijdwaarneming maar voor meting van het geluid van je motorfiets. Er worden deze dag dus geen rondetijden gemeten !

Briefing


De briefing vindt plaats van 8:30u - 8:50u in het Mediacenter. Het is voor iedereen verplicht om daarbij aanwezig te zijn omdat er informatie wordt verstrekt over allerlei belangrijke zaken. Tip: ga naar de briefing in rij-uitrusting en zorg dat je motorfiets rijklaar is/staat vóór aanvang van de briefing.

Denk eraan dat groep 1 onmiddellijk na de briefing moet rijden.

Tijdsindeling groepen

De eerste 2 ronden van iedere sessie wordt er rustig gereden in alle groepen. Dit is zeer belangrijk om het circuit te verkennen en om de banden op te warmen !


De groepen zijn als volgt ingedeeld:

- Groep 1 (snel), rijnummers 1 t/m 40.

- Groep 2 (gevorderd), rijnummers 41 t/m 80.

- Groep 3 (gevorderd), rijnummers 81 t/m 120.

- Groep 4 (licht gevorderd), rijnummers 121 t/m 160.

- Groep 5 (onervaren), rijnummers 161 t/m 200

Ochtend

09:00u – 09:25u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
09:25u – 09:50u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
09:50u – 10:15u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
10:15u – 10:40u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
10:40u – 11:05u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
11:05u – 11:30u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
11:30u – 11:55u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
11:55u – 12:20u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
12:20u – 12:45u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
12:45u – 13:10u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)

Middag

14:10u – 14:30u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
14:30u – 14:50u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
14:50u – 15:10u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
15:10u – 15:30u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
15:30u – 15:50u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)
15:50u – 16:10u: Groep 1 (nrs. 1 t/m 40)
16:10u – 16:30u: Groep 2 (nrs. 41 t/m 80)
16:30u – 16:50u: Groep 3 (nrs. 81 t/m 120)
16:50u – 17:10u: Groep 4 (nrs. 121 t/m 160)
17:10u – 17:30u: Groep 5 (nrs. 161 t/m 200)


*Tijdens de 2 ochtendsessies worden de deelnemers in groep 5 begeleid door onze instructeurs, tijdens de middagsessies wordt er vrij gereden.

Procedure op- en afrijden circuit

Rijders moeten 15 minuten voor aanvang van hun sessie aanwezig zijn in het Parc-fermé. Rijders kunnen het Parc-fermé in via het hek bij het tankstation. Daar word je gecontroleerd op je rijnummer welke is verbonden aan je groep en wordt je transponder
op je motorfiets bevestigd. Deze dus niet zelf bevestigen !!!
De sessie is ten einde als (met een zwart-wit geblokte vlag) wordt “afgevlagd” bij de Start-Finish op het rechte stuk voor de hoofdtribune. Na het passeren van de vlag is je sessie voorbij. Je rijdt de laatste ronde volledig uit en verlaat de baan via de ingang
van de Pitlane rechts na de Ramshoek, voor de GT, waar je van de baan afgehaald zult worden.


Vlaggencodes


Zorg dat je de onderstaande vlaggencodes goed kent:

Rode vlag
Sessie gestopt. Snelheid verminderen en rustig doorrijden tot de pitstraat of een door official (baco) aangegeven plaats. Inhalen verboden!
Witte vlag
Voertuig (ambulance) in het baanvak na deze vlag, inhalen verboden! Als men het voertuig is gepasseerd, geldt een groene vlag situatie, dus inhalen toegestaan!
Groene vlag
Baan weer vrij, rijders mogen voluit.
Gele vlag
Gevaar in baanvak(ken) erna. Snelheid verminderen. Inhalen verboden!
Geel/rood gestreepte vlag
Ook wel de olievlag genoemd. Olie, vloeistof of regen op het hiernavolgende baanvak. Glad asfalt!
Zwart/wit geblokte vlag
Finishvlag. Einde sessie. Rustig doorrijden tot het punt waar met een rode vlag wordt aangeduid dat het circuit moet worden verlaten.


Je rijdt volledig op eigen risico !

Regels

- Het is niet toegestaan om zonder integraalhelm, lederen combi cq overall, laarzen, handschoenen en rugprotector het circuit te betreden met de motorfiets.

- Eventuele aanwezigheid van koplamp, achterlicht, richtingaanwijzers dient verwijderd c.q. afgeplakt te worden en de kentekenplaat dient verwijderd te worden.

- Het is uitdrukkelijk verboden om oude banden e.d. achter te laten !

- Remblokken en banden mogen niet versleten zijn en de motorfiets dient in algehele goede staat te verkeren.

- De motorfiets dient voorzien te zijn van de standaard uitlaat en luchtfilter.

- Het is uitdrukkelijk verboden om burn outs, wheelies, stoppies e.d. op het rennerskwartier, in de pitstraat en op het circuit zelf te maken.

- In het rennerskwartier dient stapvoets gereden te worden.

- De deelnemer dient te allen tijde de instructies op te volgen van organisator, instructeurs en baancommissarissen ten einde de veiligheid te waarborgen, overtreding hiervan kan met uitsluiting van de circuittraining worden bestraft
zonder restitutie van het inschrijfgeld.


Circuitservice

Pirelli bandenservice

De kosten voor montage en balanceren van een zelf meegebrachte band zijn € 10,00. De prijs van bijv. een set Pirelli Supercorsa Pro in de maten
120/70/17 + 180/55/17 is 310,00 euro, de kosten voor montage en balanceren zijn dan € 5,00 per wiel. Tevens is de nieuwe Pirelli Diablo Supercorsa verkrijgbaar.

De courante maten Pirelli banden (120/70/17, 160/60/17, 180/55/17 en 190/55/17) en regenbanden zijn op vooraad.

Wil je een ander type Pirelli band en/of een speciale maat dan dien je dat uiterlijk 1 week voor aanvang bij de organisatie te melden zodat we die mee kunnen nemen.

HK Suspension veringservice

HK Suspension is aanwezig voor advies en het afstellen van de vering van je motorfiets. Tevens kunnen er kleine reparaties e.d. ter plaatse uitgevoerd worden.


Shoei helmenservice

Shoei is aanwezig met de raceservice voor advies, schoonmaken en het afstellen van je Shoei helm. Tevens hebben zij de nieuwste modellen bij zich waarmee proefgereden kan worden.

Onderdelenservice

Bij de Pirelli servicetrailer zijn vele onderdelen verkrijgbaar zoals o.a. remblokken, oliën, smeermiddelen, kettingen, tandwielen, hendels, kuipruiten, clip-ons, rem-schakelsets, valblokken, motorbokken, etc,etc.


Total Tankstation

Het tankstation op het circuit is deze dag geopend.



Tot ziens op Assen !





Met Sportieve Groet,

Jeroen Versteeg





Road Race Promotion

Postbus 53

9422 ZH Smilde

The Netherlands

Tel: +31(0)592-420011

Fax: +31(0)592-420194

Gsm: +31(0)6-20625961

www.race-shop.nl

www.circuitrijden.nl
 
Laatst bewerkt:
Zoals je hebt kunnen lezen in de diverse media is er een groot probleem met de overschrijding van de geluidsnorm op het circuit van Assen. Als er teveel geluid wordt gemaakt riskeren we een boete van 10.000,00 euro en zal de circuitdag voortijdig beëindigd worden zonder restitutie van het inschrijfgeld !!! Zorg er dus voor dat de originele uitlaatdemper en het originele luchtfilter is gemonteerd (wij zullen hier samen met de circuitorganisatie streng op controleren) en dat je ketting en tandwielen in goede staat en gesmeerd zijn. Kom dus ook niet met een zgn. EC-gekeurde uitlaatdemper want die maken ook teveel geluid ! Motoren die niet voorzien zijn van de originele kuip (bijv. een racekuip) dienen geluidsisolatie aan te brengen aan de binnenkant.

Mail van circuitrijden.nl

* Geluids isolatie .... heb ik niet
* Origluchtfilter ... heb ik niet
* Orgidemper .. heb ik niet


Iemand intresse in 2 en 28 mei assen ? ?


Ik betaal een hoop geld voor Assen, 180 euro vind ik veel geld... Ik moet 550 km rijden en dan nog maar 4 sessie van 20 en 25 min... Sorry hoor, maar dit is echt niet leuk.
 
Laatst bewerkt:
WTF ? Ik krijg ineens een mail dat ik binnen 1,5 weken drie dingen aan m'n motor moet gaan vervangen ! Zijn ze helemaal gek geworden daar ? Ik heb met mijn motor nog nooit EEN waarschuwing gehad en nu mag ik het niet eens PROBEREN zonder dat ik mijn motor aanpas naar hun smaak ! Wat een onzin.

Citaat: "Zoals je hebt kunnen lezen in de diverse media is er een groot probleem met de overschrijding van de geluidsnorm op het circuit van Assen. Als er teveel geluid wordt gemaakt riskeren we een boete van 10.000,00 euro en zal de circuitdag voortijdig beëindigd worden zonder restitutie van het inschrijfgeld !!! Zorg er dus voor dat de originele uitlaatdemper en het originele luchtfilter is gemonteerd (wij zullen hier samen met de circuitorganisatie streng op controleren) en dat je ketting en tandwielen in goede staat en gesmeerd zijn. Kom dus ook niet met een zgn. EC-gekeurde uitlaatdemper want die maken ook teveel geluid ! Motoren die niet voorzien zijn van de originele kuip (bijv. een racekuip) dienen geluidsisolatie aan te brengen aan de binnenkant."
 
Laatst bewerkt:
Iemand intresse in 2 en 28 mei assen ? ?


Ik betaal een hoop geld voor Assen, 180 euro vind ik veel geld... Ik moet 550 km rijden en dan nog maar 4 sessie van 20 en 25 min... Sorry hoor, maar dit is echt niet leuk.

Wil niet overkomen als een lijkenpikker, maar mocht je echt van 2 mei afwillen, ben ik serieus geintresseerd. Aangezien ik zelf cup rijdt, heb ik al een motor die stil genoeg is, anders hoef ik niet eens aan de start te verschijnen. Welke groep is het? Mocht je dus echt er vanaf willen, kan je me dan mailen op info@gasbas.nl?
 
We zijn in overleg, jij bent de 1e die ik mail... (snel of gevorderd moet ik ff naar kijken )
 
Laatst bewerkt:
@ Basje: mijn motor is ook stil genoeg, maar het gaat erom dat je niet eens mag rijden als je geen ori demper, isolatie en origineel luchtfilter laat zien. Ik wil het gewoon proberen en MOCHT ik dan te veel geluid maken dan ga ik er wel af. Nu hoef ik gewoon niet eens te komen...
 
Bij deze te koop:

Dagje Assen op 2 mei in snelle groep.

Wel gewoon 180 Euro, anders ga ik alsnog zelf ;)
 
Dat van die 5 groepen is nieuw voor mij. Vorig jaar was dat nog gewoon 4 groepen. Is wel heel erg matig. Volgens hebben ze zelfs de informatie op hun website (achteraf) aangepast... :X

Ik heb maar 1 dagje op Assen staan dit jaar en volgens mij hoef ik daar niet rouwig om te zijn. Wat een gezeik allemaal. :r
 
Ik schreef het elders ook al, maar wat een absurde gang van zaken...

Je "koopt" in december 4 sessies van 25 minuten en mogelijk 1 extra sessie van 20 minuten. Vier maanden later vindt Jeroen Versteeg het blijkbaar een goed idee om eenzijdig de overeenkomst te wijzigen en van die 100 (en mogelijk 120) minuten rijtijd 90 minuten te maken. :X

Alleen dit al is voldoende om de "koop" ongedaan te maken. Juridisch gezien sta je volledig in je recht en krijg je het volledige inschrijfgeld terug.
 
Laatst bewerkt:
4 FUCKING SESSIES! 200 MAN! ALLEJEZUS WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!
En dan maar hopen dat 't er niet 3 worden omdat ze aan de db-daglimiet zitten :X Maarneeee, je kan als organisatie veel beter 200x inschrijfgeld vangen dan 160x :r :r

Mijn eerste en laatste keer circuitrijden.nl :W
 
Laatst bewerkt:
Wat een bullshit. Voor dat geld moet je toch minstens 5 sessies kunnen rijden. Dat is gewoon 45,- pleuro per sessie man :r

En die geluidsisolatie is ook onzin. Verwachten ze dat we allemaal geld op ons rug hebben groeien of KNMV cup rijden of zo ?
 
En dan maar hopen dat 't er niet 3 worden omdat ze aan de db-daglimiet zitten :X Maarneeee, je kan als organisatie veel beter 200x inschrijfgeld vangen dan 160x :r :r

Mijn laatste keer circuitrijden.nl :W



:^

@ Basje, de groep heeft besloten om toch te gaan... Dus ik hoop voor je dat je toch nog een plekje kan vinden, doen we samen :W naar Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Iedereen vanaf nu RRP boycotten inclusief webwinkel. En wie er nu isolatie daar besteld voor 2 mei kan een nekschot krijgen.

Sorry maar ben pissed.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af: ze beloven mij 4 sessies op 't moment dat ik me inschrijf en betaal. Stel ze maken er 3 van omdat ze aan de 'daglimiet' zitten. Kan ik dan een gedeelte van m'n inschrijfgeld terug eisen? Dit was op 't moment van de overeenkomst namelijk niet vermeld. Kan iemand dit juridisch onderleggen?
 
Laatst bewerkt:
Moet wel allemaal van 1 kant komen inderdaad. Beetje als wanneer je een Mercedes gaat kopen en dan een Dacia krijgt voor je Mercedes geld. :)

Maar hopen dat er niemand verkouden is en moet hoesten of dat er niemand een slippend v-snaartje op zn auto heeft. Daardoor zou de lawine zomaar kunnen gaan glijden....
 
Volgens mij waren het in december 5 sessies en geen 4 :/ Ik heb iig ook geen standaard uitlaat en ook helemaal geen mailtje ontvangen maar wel betaald B|

Net mailtje naar jeroen gedicht en geld terug gevraagd...
 
Laatst bewerkt:
Het begint een beetje op de KNMV Cup te lijken, daar kun je misschien 45 minuten rijden voor 185 euro. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan