2 meter en 145kg.. welke fiets??

johnnyboy0186

Rookie
24 jul 2009
7
0
grunn
hey iedereen,
ik zit met een dilema...
ik ben 2 meter lang en 145kg.. (lang en breed dus)
nu ben ik op zoek naar een motor voor de winter, heb ook een gl 1200 goldwing maar di staat nu lekker warm in de stalling. verder heb ik eerst een yamaha fj1200 gehad (tijdens de restauratie van de gl1200) maar deze zit me te laag en heb hem daarom ook weg moeten doen...
nu ben ik op zoek naar een motor voor een klein budget (max 1700euro) waar ik op kan en het geen noodkijk is.. (honda vf1000f is te smal daar ben ik behoorlijk breder als de motor en da lijkt erch rampzalig) (vfr zit ik klem met de kuip)

ik zoek dus een motor die vrij hoge zit heeft wat breder is (zoals de fj1200 ofzo) en waar koffers op kunnen (voor woon werk verkeer en een beetje touren) laagtoerige 2cilinder zal helemaal leuk zijn maar die zijn er volgens mij niet in breder formaat in die prijsklasse!

ik ben benieuwd wat jullie mij kunnen adviseren :}
 
Laatst bewerkt:
1991_VX800_USsales1a_1046.jpg
 
Zou een Allroad van eind jaren 80, begin 90, niet iets zijn als wintermotor, genre Africatwin - Tenere - Cagiva elephant ... ofzo ?
Geschikt voor de grotere medemens, en voldoet aan je voorwaarden: veel laagtoerig koppel van een twin + koffer & reis mogelijkheid + je moet niet beschaamd zijn om er mee rond te rijden.
Maar of dat lukt voor 1700€ ??
 
Laatst bewerkt:
Een K100 met schurgerskuip en koffers, motor is volledig aangepast voor extra grote bestuurders, ben zelf 2m lang dus daar ga jij zeker op passen. Motor is belastingvrij heeft heeft aantoonbaar groot onderhoud gehad, daarna is er 5000 km mee gereden.
Er staat nu 82.000 km op de teller, en de kleur is zwart.
De motor is natuurlijk niet als nieuw, dat kan ook niet na 25 jaar, maar is geen pekelmotor en staat goed op zijn banden.
De prijs voor deze K100 is vast en kost 1950 euro.
 
Laatst bewerkt:
Reden van verkoop is een K1100 LT die ik nu voor mijn postuur aan het pas maken ben.
De zwarte K100 staat me niet in de weg, verkoop ik die niet voor mijn prijs, dan hang ik er een zijspan aan, die heb ik nog nooit gehad, en lijkt me ook wel wat.
 
Laatst bewerkt:
Ik raad je aan een stevige trapfiets te kopen (ik heb er wel eens een gekocht voor een patient van 165 kg en die hield het ook), dan ben je aan het begin van volgend seizoen ook niet meer zo "breed".
 
Laatst bewerkt:
leuke fiets.. maar is deze wel hoog?
lijkt beetje model cb500 (waar ik niet ech goed op zit )

Niet zo hoog als een allroad.
Ik ben 1,79 en kan niet met beide voeten aan de grond..

Hij is ook iets langer dan de gemiddelde motor, daardoor zit je er misschien minder snel verkrampt op..
 
Triumph rocket misschien? Maar die is ietsje boven budget. :P

Maar het lijkt me niet gezond om met 25jaar 145kg te wegen. Daar moet wel 40 van af denk ik? Weet de omstandigheden natuurlijk niet. :)

Anders lekker met de wing blijven rijden! ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo John.

Ik ben zelf 2.02 meter en 125 kg ( was 2 jaar terug 142 kg).
Rij zelf een cbr1000f uit 1996, zit hier perfect op, ook met lange afstanden.
Voordeel is dat ze betrouwbaar, onderhoudsvriendelijk en niet duur zijn.
Met 135 pk wil ie ook nog best aardig van z'n plek.

:W
 
we schelen alleen 30 kilo en verder niets......
ik rij nu een st1300, past goed, maar net ff te duur voor je.
ik zou gaan kijken in de offroad hoek, een ouwe varadero b.v. of een r1100/1150gs, maar daar zit je waarschijnlijk met je benen niet lekker langs de tank.
gtr1000 is te klein, st1100 ook.
ik zou ook kijken naar een bandit 1200, zijn ook betaalbaar, ruitje erop en koffers erlangs; klaar.
(heb je hier wel iets aan }) )
 
Alleen de allroud motoren hebben genoeg zithoogte voor een uit de kluitengewassen mens als Jhonnyboy, alleen kan hij die niet betalen. De rest van de hier eerder genoemde motoren gaan hem zeker weten niet passen. Zithoogte gemeten vanaf de voetsteunen K100 is 60 cm, dat noem ik aanpassen. Vermoed alleen dat Johny nog echt boy is, en hier onzin heeft lopen spuien.
 
ik zoek dus een motor die vrij hoge zit heeft wat breder is (zoals de fj1200 ofzo) en waar koffers op kunnen (voor woon werk verkeer en een beetje touren) laagtoerige 2cilinder zal helemaal leuk zijn maar die zijn er volgens mij niet in breder formaat in die prijsklasse!

ik ben benieuwd wat jullie mij kunnen adviseren :}
Wat dacht je van een BMW K75? Is een prima fiets voor w/w en toeren, is onderhoudsvriendelijk, laagtoerig, en voldoende "stevig" qua vermogen en styling - zal jou formaat niet misstaan schat ik zo. Bovendien: op leeftijd kosten ze niet veel en hebben nauwelijks afschrijving.

PS: ik heb in de schuur de K75 S (ombouw met Schurgers 980S kuip tot "semi-RT") van een kennis staan; in goede staat, is te koop "voor weinig", zie 2dehands.net
 
hey iedereen, was even afwezig omdat er bij me thuis is ingebroken en dus even tijdelijk geen pc had...
ben inmiddels wezen kijken naar een 3tal bmw's (2x k75 en 1x k100)
ik denk toch dat ik voor een k75-rt ga.
bedankt voor de tips van jullie allen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan