Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Duc Monsters?blijf uit de buurt van italiaanse motoren, nog nooit een zuinige gezien
japanners doen het beter qua verbruik
(om nog maar eens wat andere indicatoren in de groep te gooien )
Welke waren het ook al weer die niet echt zuinig waren en na overgang op injectie nog veel meer zopen? Honda VTR 1000 F en XL 1000 V als ik me niet vergis.blijf uit de buurt van italiaanse motoren, nog nooit een zuinige gezien
japanners doen het beter qua verbruik
tweetakt?1:20 ?
Kom ik bijlange niet aan met mij kawa 500 tweepitter!
Zuinigheid? Who cares? Gaat om de funfactor en die vang je niet met 1??
tweetakt?
Echt? Mijn Hyperstrada niet... ding is volstrekt inconsequent..Oh jawel hoor, mijn Tuono doet ongeveer 100 eenheden fun op 1 liter benzine
De 3 cilinders van Triumph staan anders niet bekend als bijzonder zuinig.
Ik zeg ook niet dat ze bijzonder onzuinig zijn, gewoon niet bijzonder zuinig.Onze Street Triple uit 2013 doet met gemak gecombineerd 1:23 op een tank en dan doen we niet rustig aan.
De triple komt geregeld 8km verder op een liter dan de FZ1 over hetzelfde traject
Onze Street Triple uit 2013 doet met gemak gecombineerd 1:23 op een tank en dan doen we niet rustig aan.
De triple komt geregeld 8km verder op een liter dan de FZ1 over hetzelfde traject
Je gaat helemaal voorbij aan het feit dat het ene exemplaar van precies hetzelfde type motor veel beter kan presteren en renderen (dus ook qua benzine verbruik) dan het andere. Heeft alles te maken van de inwendige staat van de motor. Netjes inrijden en altijd technisch correct (bv. altijd netjes eerst rustig helemaal warm laten worden voordat je er de sloffen inzet) behandelen, zorgt er op den duur voor dat het ene exemplaar geheel anders aanvoelt en presteert , b.v. soepeltjes en los, daar waar de andere dan (relatief) stram en stroef aanvoelt.Ik hoor allerlei mensen altijd vertellen hoe "zuinig" hun motor is, in combinatie met "we doen echt niet rustig aan"... maar, volgens mij klopt er iets niet. Of je rijdt geen 1:23 of je doet gewoon rustig aan...
Ik reed met mijn Versys 650 gewoon 1:17 waar anderen 1:23 reden met dat ding en beweerden niet rustig aan te doen. Maar volgens mijn principe klopt er dan iets niet en deden ze dus wel rustig aan. Met mijn Daytona 675 reed ik ook 1:16 en ik gok dat het niet rustig aan was...
Dus... 1:23 met je Street Triple is gewoon bij normaal rijden, bij doorrijden haal je het echt niet...
Doe eens niet alleen stationair draaien op de oprit , en rij eens !
Welke waren het ook al weer die niet echt zuinig waren en na overgang op injectie nog veel meer zopen? Honda VTR 1000 F en XL 1000 V als ik me niet vergis.
Daarintegen was de Ducati 916 als redelijke pionier op injectiegebied al vrij zuinig. Van horen zeggen, helaas niet uit eigen ervaring.
De meeste van m'n motoren liepen zo 1:19 - 1:20. Behalve de oude VF 750 S (ongeveer 1:16) en de Aprilia Tuono, die heb ook ik nooit onder de 6 liter (1:16,6) gehad.
Net overgestapt van een oude VTR 1000 F (1998) naar een nieuwe VFR 800 F (2015) Waar ik bij de eerste dolblij was als ik 1:14 haalde bij een 13 ltr tank (ook dat nog!), maar meestal 1:11 à 12 haal ik nu met gemak 1:18 à 19 bij een 21 ltr tank. En ik heb tot nu alleen nog maar woon/werk gereden. Ik ben benieuwd wat hij gaat doen als ik ermee op vakantie ga.
Ik zit tussen een 600cc en 750 cc te kijken dus dst kijkt me dsn weinig verschil hebben. Dit zijn beide trouwens 4 cilinder motoren. Maar was gewoon benieuwd of er veel verschil tussen zou zitten.
Qua benzine maakt het niet zoveel uit, maar een tweecilinder vreet banden.
Je gaat helemaal voorbij aan het feit dat het ene exemplaar van precies hetzelfde type motor veel beter kan presteren en renderen (dus ook qua benzine verbruik) dan het andere. Heeft alles te maken van de inwendige staat van de motor. Netjes inrijden en altijd technisch correct (bv. altijd netjes eerst rustig helemaal warm laten worden voordat je er de sloffen inzet) behandelen, zorgt er op den duur voor dat het ene exemplaar geheel anders aanvoelt en presteert , b.v. soepeltjes en los, daar waar de andere dan (relatief) stram en stroef aanvoelt.
Met bijbehorend rendement / benzineverbruik.
Geloof me, ik heb daar in het verleden sprekende ervaring mee gehad; met identieke modellen die toch verschilden als dag en nacht. Zonder dat een van de twee dan defect was of ernstig achterstallig onderhoud had. Puur de inwendige staat van de motor/bovenblok , schoon en met de ideale toleranties versus (waarschijnlijk) inwendig vervuild en met echte sporen van slijtage....