2-persoons Moturist

B.M.Willem

Rookie
29 sep 2005
7
0
Nieuwleusen
Ik ben in het bezit van een BMW R100S met een Moturist P1. Nu wil ik op dit span graag een zijspanrem monteren. Volgens mijn informatie moet er dan een schijf op van een NSU en een remklauw van een Motoguzzi V50. Weet iemand of dit klopt?
Ook ben ik wegens gezinsuitbreiding op zoek naar een losse bak van een P2. Dit moet volgens mij zo op dit onderstel passen. Ik zal binnenkort wel een paar foto's posten.
 
Informeer eens bj Motortoer, ze doen niet zo veel meer met zijspannen maar volgens mij is de kennis daar nog wel aanwezig. Vraag naar Ted

Is het zijspanwiel al voorbereid voor montage van een schijf plus remklauw?
zo ja dan zijn de genoemde delen de beste keus. Als je de bevestigingspunten ook nog moet maken dan ben je redelijk vrij in je keuze van remdelen.

Is de hoofdremcilinder voldoende voor twee remmen?

Normaal wordt er nog wel eens een reductie ventiel tussen gezet om het rem vermogen van het zijspanwiel te beperken maar bij mij blijkt het niet nodig te zijn. Ik heb de beide remmen domweg gekoppeld en dat werkt prima! Hij trekt niet naar rechts of links tijdens het remmen.
 
een P2 is toch een P1 met twee stoeltjes achter elkaar?
dat zal dan inderdaad wel passen op hetzelfde onderstel.
het remmetje lijkt me niet zo'n probleem.
het probleem lijkt me het vinden van een nsu schijfje.
full


ik denk dat onze nestor je wel meer kan vertellen:
moturist's Guzzi project
 
Een Guzzi remklauw zal in elk geval geen probleem zijn, wat de remschijf betreft kun je het beste kijken naar een schijf van dezelfd diameter. Je kunt aan Motourist vragen wat deze voor een diameter heeft en dan kijken of motorfiets schijven passen.
De 5 gats montage zal niet gaan passen maar er is volgens mij ruimte voor een verloopring die je vast wel ergens bij een machine fabriek kan laten maken. Of wellicht is er iemend hier op MF die dat klusje wil doen.
NSU schijven zijn inderdaad lastig te krijgen maar er is vast wel een club. misschien dat ze daar nog wat weten.

http://www.nsu.nl/
 
Laatst bewerkt:
De Moturist P2 bak is gelijk aan de P1, alleen de klep heeft bij de P2 een diepere opening, zodat er twee stoeltjes achter elkaar kunnen staan:
ifma86_p2_1.jpg

Meer over Moturist spannen is te vinden op mijn hoom peetzj
 
Bedankt voor de reacties. De beloofde foto's zijn onderweg, maar ik heb nog een beetje ruzie met de PC. De genoemde homepeejtz heb ik enkele malen bezocht en heb hier veel van opgestoken. Hierdoor ben ik enthousiast geworden voor het varen met de bak, maar dat vindt mijn vrouw niet zo'n strak plan. Ik heb waarschijnlijk een adres voor de NSU-remschijf gevonden. Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een losse P2 bak. Eventueel ook wel te ruilen tegen mijn P1-bak. Het liefst wil ik deze bak zo overzetten op mijn onderstel, want dan hoef ik niets af te stellen. Hij (of is het zij?) stuurt nu nog strak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan