2 probleempjes met Suzuki GSX R-600 '98

Wazza

MF'er
8 mrt 2006
73
0
Wijhe
Hallo,

sinds juni ben ik bezitter van een Suzuki GSX R-600 uit '98.

Sinds 2 weken hoor ik vreemde geluiden rond mijn ketting. Wanneer ik de motor vooruit duw hoor je de ketting tikken. Dit echter alleen bij een kwart van de ketting. Wie weet wat het probleem hiervan kan zijn? slechte ketting met 'hard' stuk erin? of ligt het aan de tandwielen? of is het iets heel anders....?

Ik heb de ketting al op de juiste spanning gezet en ook opnieuw in de kettingvet gesmeerd. Wie o wie heeft hier al ervaring mee?

Tevens heb ik tijdens het rijden af en toe ratelende geluiden. Wanneer ik de koppeling intrek hoor ik iets ratelen. Dit hoor ik alleen als die in de 1e, 2e of in de vrij staat. Vaak als ik 'loos' gas geef dan is dit ratelen weg.

Misschien heeft dit probleem ook wel te maken met de ketting maar dat weet ik niet zeker.

Wie kan mij helpen?

Mvg,

Wazza
 
trek eens een keer flink op in zijn 2, schakel dan eens terug naar zijn vrij, en zet dan de motor eens uit. dan heb je een hele tijd om eens goed naar je rijwieldeel te luisteren. zeker als je je helm niet op hebt.
 
vandaag langs dealer geweest....

de krukas spanner was naar de mallemoeren dussss dat was het geratel...

verder was de ketting op sommige plekken te stijf en moest iets losser afgesteld worden....

thnx iig
 
vandaag langs dealer geweest....

de krukas spanner was naar de mallemoeren dussss dat was het geratel...

verder was de ketting op sommige plekken te stijf en moest iets losser afgesteld worden....

thnx iig

Wat is een krukas spanner??? je ketting als je deze spant let dan altijd even op dat hij op verschillende punten(dus draai je wiel telkens een stuk door) evenveel kettingspeling heeft, het gebeurd vaak dat een ketting ongelijkmating rekt/slijt waardoor de ketting op bepaalde punten meer speling heeft als andere punten.
 
Wat is een krukas spanner??? je ketting als je deze spant let dan altijd even op dat hij op verschillende punten(dus draai je wiel telkens een stuk door) evenveel kettingspeling heeft, het gebeurd vaak dat een ketting ongelijkmating rekt/slijt waardoor de ketting op bepaalde punten meer speling heeft als andere punten.


ik denk dat hij de nokkenasketingspanner bedoelt.
Is het eerste waar ik aan dacht toen ik je beingpost zag.

Succes
 
mensen, excuses het is idd de nokkenasspanner, eventueel ook de ketting die vervangen gaat worden....

Tevens was de ketting op sommige stukken te 'stijf' geworden. heb hem nu op het meeste stijve punt los genoeg afgesteld. rijdt stuk rustiger...

Maar verder vraag ik me af of d'r nog iets te verhalen valt op suzuki qua garantie ofzow omdat ze bij allemaal kapot gaan...

Wazza
 
Terug
Bovenaan Onderaan