2 probleempjes..

Flugelmeister

Die hard MF'er
12 nov 2009
381
0
Oosterhout
Hallo,

Na het vervangen van de bochtenset op de Kawasaki El 250 heb ik een 2 tal probleempjes.
Toerenteller werkt niet meer, en bij mijn weten zit alle stekkers gewoon goed.

Wat ook niet lijkt te werken is het koelsysteem.
Ik heb de radiator moeten verwijderen tijdens het vervangen van de bochtenset. Hier ben ik een klein beetje koelvloeistof mee verloren. Ik denk. Ik sluit alles weer aan, vul het reservoirtje weer bij en alles moet werken, nou blijkbaar niet dus :+)

Iemand tips?
 
1e probleem: toch ergens een draadje los- of kapot getrokken met het weghalen van radiateur (en je tank).

2e probleem: je radiateur bijvullen en niet alleen het reservoir. Dan eens flink in je radiateurslangen knijpen om daar de lucht uit te krijgen. Waarschijnlijk draait je waterpomp op dit moment in lucht in plaats van in koelvloeistof.
 
Laatst bewerkt:
Hey Jaap,

Kabels los kan bijna niet, maar zal het nog eens controleren.

Waar moet ergens een toerentellerkabel naar toe lopen?

Radiator ga ik vullen, als ik de motor start, "ventiel" op hoogste punt even openlaten om te ontluchten?
 
Ik ken helaas niet alle details van elke motor, maar heb je niet toevallig een mechanische toerenteller? Die kabel zit vaak boven op de nokkenas (haaks op de as) en dus mogelijk in de buurt van je bochten?

Je koelsysteem heeft denk ik idd last van lucht, dus de tips van jaap43 opvolgen zou dan al moeten helpen.
 
Radiator ga ik vullen, als ik de motor start, "ventiel" op hoogste punt even openlaten om te ontluchten?
Ontluchten zorgt de motor zelf voor.

Bij warm worden stijgt de druk in het systeem, boven een bepaalde waarde wordt er vloeistof (of lucht) naar het expansievat geperst. Bij afkoelen ontstaat er dan onderdruk in het systeem en dat zuigt onder uit het expansievat vloeistof aan. Na een paar keer deze cyclus is alle lucht uit je systeem verdwenen mits er voldoende vloeistof in je expansievat zit. Dat dus wel elke keer controleren bij een koude motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan