2 soorten Olie

GSX-Reinier

Die hard MF'er
17 okt 2002
876
0
Obdam
Hallo, Vandaag ben ik op de A7 stil komen te staan omdat mijn oliepeil te laag was. ( dom dom dom ). En uit pure nood heb ik mijn zus 15W/40 olie bij een pomp laten halen. Nu zit er op mijn olievuldopje de tekst 10W/40 en ik neem aan dat dit er ook inzit.

En nu rij ik dus waarschijnlijk met 2 soorten olie in mijn motor. Kan dit kwaad ?

(Morgen maak ik wel gelijk een afspraak om mijn olie te verversen maar toch even zeker weten)
 
Laatst bewerkt:
:^ de 1 na bovenste dan


en in NOOT kan je er volgens mij ook gewoon auto olie in doen, bedoel beter EEN olie dan GEEN olie.

Nooit, Nooit, Nooit auto olie. Kost je je koppeling. Motorfietsolie is speciaal voor bakken met een natte koppeling en daar zitten dus bepaalde glijmiddelen (dopes) die aan oppervlaktes, dus ook aan je koppelingsplaten, hechten niet in. Gooi je er auto-olie in kun je je koppeling vervangen, stalen en beklede platen.
Door de hechtende dope kan je slippende koppeling zelfs verbranden. Loop maar naar de pomp (voor motorfietsolie).
 
Fuck.. Ik weet nu wel zeker dat er iets anders met mijn motor is en dat het olieverbruik een symptoom ervan is. Rijd ik over de A7 om haar naar Hypo te brengen stopt ze er mee als ik 160 rijd. Ze begon te stotteren (net zoals de vorige keren) in te houden en daarna was het over met de pret. Sta je daar aan de kant :(

Na een paar minuutjes kon ik gewoon weer doorrijden. Maar toen ik een auto inhaalde en 140 reed begon het weer.

Probleem probleem. En ik had er `s ochtends een LITER olie bijgedaan waarna het oliepeil op een kwart boven laag stond.

Laatste 15 Km op de vluchtstrook gereden met een kilometer of 80 per uur. Ik vertrouwde het niet meer.

Aangekomen bij Hypo zouden ze haar wel nakijken en ik kreeg een Cb500 mee. Komt iemand dit bekend voor ? ( Niet de CB maar het probleem )
Rijd je op een GSXR600?
De symptomen die je noemt lijken wel veel op het bevriezen van carburateurs. Nu weet ik niet of injectiefietsen hier ook nog last van hebben.
Als die veel olie gebruikt, zie je dat toch ook wel uit je uitlaat want dan rookt die wel.
 
Tis geen injectie. GSX-R 600 uit `97. Kan er wat gedaan worden tegen het bevriezen ?

Jep... er zijn bepaalde carb-verwarmingssetjes voor, misschien zelfs wel als originele Suzuki-modificatie. Over het algemeen wordt er een slangetje met koelwater of olie om je carbs heen geleid. Elektrisch verwarmen of een lampje plaatsen wil ook wel helpen (heb ik gehoord/gelezen).
De enige remedie onder het rijden is af en toe stoppen...
Kheb begrepen daar het zich het meest voordoet tussen de 3 en 10 graden Celsius. Ws heeft de lucht dan een bepaalde vochtigheid waardoor het gebeurt.
Andere merken hebben hier ook last van.
 
Op vrijdag 15 november 2002 16:55 schreef jkoehorst het volgende:Bij de kop heb je dus met koude motor geen olietoevoer, pas na 1 of 2 min. komt daar de olie aan .

poe poe, da's niet best, gelukkig komt de olie bij mij wat sneller naar boven, hij begint na 3 seconden al te stoppen met ratelen...hoe zit dat bij jou?? hij ratelt toch geen 3 minuten olieloos over de stoters daar bovenin?
 
hmmm. Geldt dit ook voor olie-additieven?
Ik heb net namelijk "engine-oil-stop-leak" gekocht voor mijn brikkie. Is dat ook gevaarlijk voor de koppeling? Die vent in de winkel zei van niet, maar of die er echt verstand van had :?
 
Jep... er zijn bepaalde carb-verwarmingssetjes voor, misschien zelfs wel als originele Suzuki-modificatie. Over het algemeen wordt er een slangetje met koelwater of olie om je carbs heen geleid. Elektrisch verwarmen of een lampje plaatsen wil ook wel helpen (heb ik gehoord/gelezen).
De enige remedie onder het rijden is af en toe stoppen...
Kheb begrepen daar het zich het meest voordoet tussen de 3 en 10 graden Celsius. Ws heeft de lucht dan een bepaalde vochtigheid waardoor het gebeurt.
Andere merken hebben hier ook last van.

Het filtertje van je carburateurverwarming zal wel verstopt zijn. Heb ik ook gehad. Een maand geleden schoongemaakt en het probleem is over *D
 
hmmm. Geldt dit ook voor olie-additieven?
Ik heb net namelijk "engine-oil-stop-leak" gekocht voor mijn brikkie. Is dat ook gevaarlijk voor de koppeling? Die vent in de winkel zei van niet, maar of die er echt verstand van had :?
Zou ik niet in gooien. Laat me raaien... koppakking zweet als de ziekte?

Zowiets: Post van mark burger in topic 'Vervangen van pakking zonder olie er uitelaten??'


Ga je niet oplossen met lekdicht-wondermiddel. Misschien dat 't 1000km wat minder is, maar terugkomen doet 't. & intussen zou er wel eens een kanaaltje verstopt kunnen gaan zitten. In 'n lekkend autoblok kun je 't beter gooien. ;)
 
poe poe, da's niet best, gelukkig komt de olie bij mij wat sneller naar boven, hij begint na 3 seconden al te stoppen met ratelen...hoe zit dat bij jou?? hij ratelt toch geen 3 minuten olieloos over de stoters daar bovenin?

Nee gelukkig geen 3 min. maar 1,5 min. ongeveer.

Ik heb gehoord dat het bij de CB600F (geen idee welk jaar of type) 1-2 min. duurt, bij mijn brik weet ik het zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan