Laurens_tromp
Rookie
- 27 dec 2018
- 19
- 0
Hahaha, heb je zelf nog eens teruggelezen wat je hiermee zegt?Ik ga een volwassene echt niet uitleggen hoe je moet trekken.
Weet je zeker dat de zuiger niet verkeerdom zit.
Dan bedoel ik niet ondersteboven, maar achterstevoren.
Meestal staat er een pijl bovenop je zuiger, die moet naar de uitlaatpoort wijzen.
Waarschijnlijk bedoelde K@w@ dat ook te zeggen
spoelpoorten>>>>geen lucht in/uit?????hij gaat rond zonder bougie, wat zou dit veranderen ?
hij gaat rond zonder bougie, wat zou dit veranderen ?
Nee dat weet ik zeker. De zuiger is namelijk niet van de krukas af gegaan en die past er maar op 1 manier inWeet je zeker dat de zuiger niet verkeerdom zit.
Dan bedoel ik niet ondersteboven, maar achterstevoren.
Meestal staat er een pijl bovenop je zuiger, die moet naar de uitlaatpoort wijzen.
Waarschijnlijk bedoelde K@w@ dat ook te zeggen
spoelpoorten>>>>geen lucht in/uit?????
Probeer hem eens aan te duwen
Das het laatste redmiddel.... heeft mijn exbuurman ooit met een buitenboordmotor geprobeerd, die is verzopen....
wie weet hoe ver hij dat bos in moet lopen
Hahaha, heb je zelf nog eens teruggelezen wat je hiermee zegt?
Ik heb ook een 29cc bosmaaier motor in me bigscale RC auto.
Ik weet niet hoe rijk jij smeert, maar ik moest 1:50 mengen voor een goed werkende motor.
Terwijl in de manual een veel rijker mengsel 1:25 werd aanbevolen, waar die dus totaal niet mee ree, en vet sloeg.
TS zit het "onderblokje" ( hoe noemen ze dat deel .. onderblok ) niet vol met benzine ?
Als die vol genoeg zit om een of andere reden wilt ie ook niet meer rond.
Ik denk niet dat daar het probleem zit. Want hij blokkeert bij de compressie. En zonder bougie niet. want zonder bougie is er geen compressie.Zit het dan niet in de trekkerstart mechanisme zelf
Ik had trouwens ook niet last dat het trekstarten zwaarder ging met een rijker mengsel.
Gezien je 1:50 mengt kan het ook nooit veels te rijk staan
Heb ik gedaan en ik hoor geen gekke bij geluidenAls de bougie eruit is draait ie wel rond!??
geef er eens een ruk aan dan.niet te bang zijn je hoort toch wel of er geen gekke bijgeluiden zijn.
Ik heb er een nieuwe pakking in gedaan met hetzelfde serie nummer dus dat moet wel goed zijn. Bougie is dezelfde. En wat bedoel jij met op de kop aangedraaid?heb je dunnere pakkingen terug geplaatst of oude hergebruikt? kop op moment aangedraait?
oude bougie gebruikt? of andere? vergelijk deze eens goed.
Er zit een centrufugaal koppeling op die er niet van af te krijgen is en op de krukas past geen sleutel.bougie heeft geen invloed op het carter.
@ TS : kan je hem ronddraaien met het vliegwiel, of met een sleutel op de krukas met bougie er in ?
indien nee : voel je dan een aanslag -> bougie raakt zuiger door probleem pakkingen cylinder (vergeten/te dun).
indien ja maar moeilijk, compressie te hoog. lijkt raar, maar de krachtarm waarmee je het blokje in gang trekt is maar heel kort. boomzagen bv hebben niet voor niets een decompressie
.
Maar op het vliegwiel zit een centrufugaal koppeling die er niet van afgaat dus het vliegwiel ronddraaien is geen optieandere kant dan he, plastieken kap en trekker er af halen en dan zelf vliegwiel ronddraaien
Heb je merk/type vh blokje?Hey ik heb een vraagje
Ik heb een 2 takt motortje uit een bosmaaier gehaald. Deze heeft ooit gelopen. Nu heb hem uit mekaar gehaald, schoon gemaakt en weer in mekaar gezet. Maar nu start deze niet meer. Bij het aan trekken blokkeert deze de hele tijd. Maar als ik de bougie er uithaal trekt het heel soepel. De bougie vonkt wel. Heeft iemand een idee hoe ik dit repareer?
1. Ja geprobeerd maar het probleem blijft bestaanMy 3cts:
Had je het blok al eens goed vast gezet op de werkbank oid? (Ik zet mn voet op de bosmaaier om kracht te kunnen zetten)
Weet je zeker dat het aantrekmech zelf niet vastloopt bij veel kracht?
Kan je de motor wel ronddraaien als je het aantrekmech weg haalt en op die plaats aandrijft met een sleutel?