2 takt / mengsmering benzinepomp

Bramsel

MF'er
1 okt 2002
196
0
Den Haag
misschien een hele domme vraag, maar hoe werkt zo'n mobiele mengsmering / 2 takt benzine pomp precies? ik neem aan dat er in de grote tank onderin benzine zit en waar word de olie in gedaan dan? in het glazen deel bovenaan?

mijn vraag eigenlijk een beetje, kan hij ook gebruikt worden als leuke mobiele benzine tank? Dus dat je hem goed schoonmaakt, olie vrij, en hem puur gebruikt als benzinetank op wieltjes.

full
 
Laatst bewerkt:
De olie zit niet in een apart reservoir; de 2T olie zit gewoon door de benzine in de tank. Rechts op de tank zit een hendeltje waarmee je de benzine kunt roeren (mengen). Met de hendel in het midden pomp je de benzine in het peilglas dat bovenop staat, zodat je weet hoeveel benzine verkocht wordt (er gaat zo'n 5 liter in). Met het hendeltje links onder het peilglas zet je de afsluiter naar de slang open; door de zwaartekracht loopt dan de benzine in de tank van de brommer of motor.
Het apparaat is alleen handig voor een eigenaar van een tankstation, wanneer er maar weinig brommers komen om te tanken (er gaat ook maar zo'n 40 à 50 liter in)
Voor privégebruik lijkt het me niet zo handig want je zult 'm toch regelmatig moeten vullen; echt handzaam zijn die dingen toch niet als je er mee naar een tankstation moet...
 
ok, ik snap hem. tja, het is misschien wat onpraktisch, maar staat wel leuk en is eens wat anders dan een jerry can.

nu nog een mooie vinden voor een leuke prijs, beetje in de buurt van zuid holland.
 
tankstation bij ons in het dorp heeft die ook eentje staan voor mengsmering.

hij vult hem zelf bij zijn eigen pomp en gooit er dan de goede hoeveelheid olie bij.

idd moet je de benzine handmatig oppompen, elke zwarte schijf is een liter. Volgens mij kan daar trouwens wel 150 liter in ofzo.
ik weet wel dat het tanken niet echt snel gaat. Als ik met mijn brommertje daar aan kom en heb 30 liter nodig dan sta ik daar wel eventjes. elke keer 5 liter oppompen en in de tank laten lopen.

maar het staat zeker leuk, laatst postte iemand in het gereedschapstopic nog een link van 1 of andere veiling waar zo'n ding verkocht werd. vragen normaal toch paar 100 euro voor dacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan