2 takt motorfiets voor lange afstanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ehhh de Motoguzzi V7 is een 4 takt.
Het is wel een 2 cilinder ipv een 4 cilinder.

Ja een 2 cilinder kan net zo lang mee gaan als een 4 cilinder (kijk maar eens naar BMW's enz, dat zijn ook vaak 2 cilinders met veel km's op de teller)
Staat van onderhoud is wel belangrijk. is deze goed onderhouden, dan kan hij lang mee gaan.
 
dag mensen,

moto guzzi v7 iii even geprobeerd. is wat wennen als je van een 4 takt afkomt.

kan bovenstaande 2 takt lang meegaan qua totale kilometers? of toch maar een 4 takt gaan zoeken?
Dit is nou een echte 2takt :} enneh niet geschikt voor lange afstanden 😉
 
Laatst bewerkt:
Jij wil er geen lange afstanden mee doen, dat is wat anders dan niet geschikt voor, filmpje is van een motor die gemakt is om hooguit 10 uur te draaien... jij vergelijkt een formule 1 wagen met een toyota tercel. filmpje slaat dus compleet helemaal nergens op.

Een tweetakt is net zo geschikt als een 4takt voor de lange afstand. Je moet het zo zien dat 100 stukjes van 25 kilometer net zo goed 2500 kilometer is als 1 keer die 2500.

Daar gaan we weer: ik ging op mijn RD250LC gewoon met zijn tweeen er op tussen de goldwings mee naar het zwarte woud en dat ging prima


tweetakt is niet voor iedereen geschikt. Met een tweetakt leer je leven, voel je aan, zoals @RobD vandaag over en overduidelijk constateerde.
 
dag mensen,

moto guzzi v7 iii even geprobeerd. is wat wennen als je van een 4 takt afkomt.

kan bovenstaande 2 takt lang meegaan qua totale kilometers? of toch maar een 4 takt gaan zoeken?
Is dat de 850cc versie van de v7? Dacht het wel. Erg moderne versie van een al lang beproefd concept. Er is, mede daarom, denk ik geen reden om te twijfelen aan de verwachtte levensduur.
 
dag mensen,

moto guzzi v7 iii even geprobeerd. is wat wennen als je van een 4 takt afkomt.

kan bovenstaande 2 takt lang meegaan qua totale kilometers? of toch maar een 4 takt gaan zoeken?
V7 zou veel km moeten kunnen meegaan. Of dat lukt hangt ook van je rijstijl en onderhoud af.
Ik ga er vanuit dat je 2/4 takt verwart met 2/4 cilinder.
 
🤦‍♂️ die topics van jou, echt....

Angry GIF
 
Of een heel moderne 300 2T enduro...

Zijn er met ABS en traction control.
Er zijn zat gevallen die 150 uur op een zuiger doen. Op straat lukt dat dus ook wel. 150 x 60 km/h is 9000 km/zuiger. Is een klein klusje.

Niet helemaal wat jij bedoelt, maar wel binnen je zoek criteria...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan