2 takt motorolie

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Velen gebruiken Castrol TTS in hun 2takten. Heeft iemand echter ervaring met Motul?
Is veel duurder maar beschermt het dan ook beter? (de zuiger, veren)..
Ik ga toch weinig km's maken dus prijs hoeft geen groot probleem te zijn.
Ik wil gewoon de BESTE olie.(voor mito 125)
 
oh, als het duurder is moet je die hebben.
dat zal elke verkoper je kunnen vertellen, de duurste met de meeste afkortingen op het etiket is altijd de beste.

maar: wat bevalt je niet aan de TTS?

je probeert je gemoedsrust af te kopen!
 
Ik ben juist van TTS overgestapt naar iets goedkopers voor mijn crossers. Gebruik nu Valvoline full synthetic. Specificaties zijn hetzelfde als die van TTS. Werd er een beetje flauw van om iedere keer weer meer te betalen voor zo`n flesje olie. Was de laatste tijd al 14 euro per liter.
 
Ik wou idd TTS gaan gebruiken. Maar de huidige eigenaar zegt dat hij altijd motul 710 gebruikt..Vandaar..Mixen lijkt me niet handig, dus of-of.

Wat doen jullie in een mito voor bakolie?
 
Is het gewoon een standaard mito 125? Dan zou ik lekker TTS gebruiken. Prima spul hoor voor dagelijks gebruik etc.

Voor echte toerenbeukende race machientjes raad ik je castrol A747 aan. Hele goede ervaring mee.
 
in mijn jawa zou ook volsynthetische castrol superTTdinges moeten..
ik vinnet al lang best, de hema heeft ook volsynthetische 2tactolie :Y
ik geloof niet zo in merkproeverij..
 
Inderdaad, die merkenbullshit gaat niet zo op voor nederland, pak eens een Halfords olietje en een Silkolene Pro Race 2 olie. Allebei dezelfde keurmerken. Ik heb zeker weten een bron en blaat dit niet zomaar, ik ben het alleen even kwijt.. nederlandsche oliën zijn gewoon erg goed vanwege de verplichte keurmerken.

Als jeje niet veilig voelt, meng dan iets rijker? En ga zeker niet te lang op top rijden..
 
Laatst bewerkt:
Idd gewone mito. Maar dat Castrol A47 is handmengen dacht ik. Te dik vd pomp.
Putuline bestaat nog steeds en is nog steeds goed.
Ik zou toch ver weg blijven bij die Hema shit. Kan wel zijn dat de specs eender zijn, de dopes zijn dat niet. Járen terug een Mazda meegemaakt. Die wou niet meer starten, draaide zwaar. Open gehad, een DIK pak vette oliedrap zat erin! Welke olie gebruik je? De klant antwoordde dat hij van die goedkope shit..NIET doen dus..Met bezine is het idem. Het heet allemaal euro 95 maar op het ene merk loopt je tuut veel beter dan op het andere merk. Sommige goedkope merken kunnen zelfs problemen geven bij bepaalde auto's. Ook kwestie van dopes.

Die 2 mito topics had ik gezien ja, maar om nou 100+ pagina's door te gaan worstelen..

Net even naar de specificaties gekeken van Motul 710 vs TTS. TTS (RS) heeft JASO-FD en motul FC. Verder is de viscositeits index van TTS 165 en van motul 157..FD is beter?
Maar wat zegt dat? Ik bedoel hoeveel? Ik weet waar jaso voor staat en die index, maar wat merk je in de praktijk??
 
Laatst bewerkt:
Is dat die olie die ze bij de onk races ook in de 125 ccers stoppen?
Dat ruikt altijd baar bbq, zoo lekker :9

Ik heb wel eens als monteur gewerkt voor een 125cc team in de British Superbike, en zij gebruikten de race olie van elf. Blauw spul, rook ook apart.
Werkt hetzelfde als A747 eigenlijk, alleen beter af te lezen zuigerbodem.
Volgens mij gebruikte zo'n beetje elk team in de bsb dat spul.

Voor de 4takten gebruiken ze bel ray. Dat schijnt ook echt super spul te zijn. (zelf geen ervaring mee)
 
Inderdaad, die merkenbullshit gaat niet zo op voor nederland, pak eens een Halfords olietje en een Silkolene Pro Race 2 olie. Allebei dezelfde keurmerken. Ik heb zeker weten een bron en blaat dit niet zomaar, ik ben het alleen even kwijt.. nederlandsche oliën zijn gewoon erg goed vanwege de verplichte keurmerken.

Als je je niet veilig voelt, meng dan iets rijker? En ga zeker niet te lang op top rijden..

Het idee om in je motor huismerk olien te stoppen terwijl de onderdelen van goeie merken zijn vind ik raar.
En ik weet wel zeker dat ik niet de enigste ben.
Halfords olie kan vast beter zijn maar ik begin er toch niet aan :')
Ik koop dan nog liever die bbq 2 takt race olie (wat het ook is), alleen het beste voor mijn motor ( of duurste) :') .
 
Laatst bewerkt:
Oké dan, persoonlijk vind ik de allerbeste 2takt olie Bel Ray H1R. Ik had een keer een gare cilinder die weg kon, compleet met gaar minarelli blok. Dus ik denk, hmm wel leuk voor een testje. Met die Bel Ray H1R 1:40 liep ie koud gestart en daarna in ze toeren gebeukt gewoon NIET vast..

Met TTS, Power RS en Silkolene is dat echter wel gebeurd..

http://www.bribis.nl/shop/product_info.php?cPath=68_135&products_id=2604&osCsid=430265ab93104531fb5cbe0b188c262b
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan