2 takt of 4 takt?

Nee vind je het gek, 2 takt heeft geen kleppen, maar gebruikt voor de inlaat een membraan. Het membraan heeft wel 'klepjes', maar dat zijn niet dezelfde ;) Leuk trouwens als die afbreken...

beste JK,
er zijn tegenwoordig carbon -en/of fiber membranen. ze maken geen schade. wel 3 tot 5 Pk extra. dus..
 
Zijn er eigelijk 125cc 4-takts? Ik kan enkel 2-takts vinden, heb me dan maar zo eentje gekocht, een 125cc is handiger in België ivm rijbewijs.
 
Zijn er eigelijk 125cc 4-takts? Ik kan enkel 2-takts vinden, heb me dan maar zo eentje gekocht, een 125cc is handiger in België ivm rijbewijs.

BMW C1 :) Er zijn wel meer 4 takt 125cc'ers... was die Yamaha TW125 niet 4 takt? Maar dan rij je wel voor lul ;)
 
Kortom, een 2-takt bied naar mijn meer plezier als je puur en alleen wat rond wil scheuren, wil je echter een praktische motor, kun je beter een 4-takt nemen.
:^
idd. 2-takt heeft een hoog fun gehalte, maar is lang niet altijd even prakties.
Ga je ook woon/werk doen lange tochten, vakanties koop dan een 4-takt. :z
Wil je een fiets om af en toe eens lekker te knallen koop dan een 2-takt. })
 
BMW C1 :) Er zijn wel meer 4 takt 125cc'ers... was die Yamaha TW125 niet 4 takt? Maar dan rij je wel voor lul ;)
Jij durft een bmw C1 een motor noemen? :(
Shame on you! :r
En zo'n TW sorry maar dat is al niet veel beter met de wielen die er opzitten :)
Geef me dan maar m'n Husky SM125S, die ziet er tenminste nog goed uit :}
sm125.jpg
 
Op zaterdag 24 augustus 2002 14:31 schreef Scalle-- het volgende:Jij durft een bmw C1 een motor noemen? :(
Shame on you! :r

Wat is het dan, een auto ? Wettelijk is het toch echt een motor, de 125cc en 200cc versie. Leuk voor erbij. Maar wel een helm op je hoofd doen omdat je anders voor lul rijd ;)
 
Denk dat het een persoonlijke voorkeur is, heeft niet zoveel te maken met wat beter of slechter is.
Aan beide soorten kleven voor- en nadelen.

Je moet je rijstijl aanpassen op wat je hebt, ik weet nog goed dat ik op de Duc van een maat van mij ging rijden, ik dacht dat ik op een toermotor zat........en er ging weer een wereld voor mij open toen ik het gas los liet, bij een 4 takt remt het gigantisch op de motor, een 2 takt hobbelt lekker door, je moet iets meer rem gebruiken. Het wegrijden is ook een vak appart op een 2 takt, om echt snel weg te rijden moet je niet schromen om met 11000 rpm weg te blazen, met een 4 takt kun je met minder toe.

Tja en dan heb je nog altijd van die mensen die denken dat een 2 takt een opgevoerd brommertje is....sta vaak genoeg bij de stoplichten waarbij de racers mij een beetje meewarig aan zitten te kijken, zo van ach, hij wil wel maar kan niet. Tot je gas geeft en wegrijdt, en daarbij de CBR600 prima bijhoudt/ voorblijft.

En nee, ik ben niet in mijn bromfiets tijdperk blijven hangen, ik heb gewoon een voorliefde voor 2 takt. Licht, bloedsnel en een hoog fungehalte.
 
2takt is enkel aan te raden als je weinig kilometers doet. Het is eerder een moto met hoog "speelgehalte". Doe je veel kilometers, koop dan zeker een 4takt.

4takt:

-verbruikt minder
-verbruikt geen of weinig olie
-onderhoudsvriendelijker
-het geluid, maar dat is persoonlijk
-meestal groter
-je kan een duo achteropnemen, wat met 2takt meestal niet zo is
-is beter voor lange afstanden
-...

Een 125cc 2-takt vind ik persoonlijk eigenlijk maar 'n grote brommer.

- én de inruilwaarde...een 2-takt slijt vaak sneller en brengt mede hierdoor niet veel op.
 
Moet je eens op een Suzuki gt750 waterbuffel gaan zitten... da's geen speelgoed hoor!

Dat waren nog eens tijden, wel 71 pk uit een 750cc, een uiterst flexibel 'bamboe frame' en dat ding woog een ton...

In die tijd reed ik mijn eerste motor, een Yamaha RD350, wat vond ik dát snel, hahaha...tijden veranderen.
 
Op zondag 25 augustus 2002 11:43 schreef Blade10 het volgende:In die tijd reed ik mijn eerste motor, een Yamaha RD350, wat vond ik dát snel, hahaha...tijden veranderen.
wil je zeggen dat rd niet meer snel is..!??!
 
2-takt. punt

Da's gekheid, want een 2T heeft tov een 4T haast geen voordelen, 't is een speelgoedje. Maar je hebt wel heel veel vrienden ineens. Zeker als je een Yamaha-tje koopt. Kijk maar eens op de site: http://rd350.motormuizen.nl



 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan