2-takt tuning boeken + software

Roetsj

MF'er
15 jun 2009
35
0
Leiderdorp
Te koop aangeboden:


Tuning boeken incl. software bestemt voor 2-takt tuning. Het boek 'Design and Simulation of Two-Stroke Engines' is de handleiding bij de software. Met de software kun je 125cc membraanblokken simuleren en tunen naar eigen inzicht. Bijgeleverd is het boek 'Technology and Emissions' boordevol met info over emissie's, tech bladen enz. Extra software tools krijg je erbij, handig voor invoeren van gegevens in de simulator. Alles wordt in één keer verkocht. Dit is een absolute must-have als je besluit serieus te willen tunen.

Het pakket is te koop zolang de advertentie op motor-forum staat.

Wees er snel bij want WEG=PECH!

Meer info? Dat kan natuurlijk, plaats een reactie of stuur je bericht.

Het pakket is nieuw door mij aangeschaft en kostte 750 dollar bij SAE in Amerika. Dus doe een goed bod...Verzenden geen probleem, dan komt er € 8,61 kosten bij op. Vragen? Stuur je PB of mail naar adres: mvangoozen9 at hotmail.com.


Marc


Vraag:
M'n brommer loopt niet harder dan 20km, kun je die tunen met jouw software

A: als je gas geeft trekt ie je ondersteboven, 20 km haal je niet eens bud.

Er is een veeg in m'n cilinder, kun je die ook deleten
A: jij vast wel.

Het proggie doet het niet op m'n nintendo
A: dan moet je de 66+1 proberen, is heel tof.



full
 
Laatst bewerkt:
kickje....

Motorsoftware is nog altijd te koop. Een bod doen is natuurlijk prima. Vragen? Laat maar van je horen.
 
Wil je topic niet verpesten maar:

Design and Simulation of Two-Stroke Engines - IBM Software Package

AUTHOR(S):
Gordon P. Blair More publications by this Author

Edition: 1

The set of software programs provides the designer/developer with CAD tools for tasks such as simple piston, rod and crank motion, gas flow demonstrations, detailed porting layout, combustion chamber geometry, and tuned-pipe design. Available in IBM or Macintosh formats.

ISBN Number: 978-1-56091-887-5
Date Published: July 1996
0 Pages
3 Papers See List
Binding: CDROM
Product Code: R-161SW
Product Status: In Stock

Members Receive 20% Discount at Checkout on Items Under $500
Delivery Method List Price Member Price Add to Cart
Mail $99.00 $79.20 Add to Cart

Boek en software kosten, beide 99 $, dus tesamen is dat 198$, das toch wel iets anders of die 750$ die jij aangeeft...

Bron: SAE website: http://www.sae.org/servlets/productDetail?PROD_TYP=BOOK&PROD_CD=R-161SW
 
Laatst bewerkt:
Nope, het klopt wel hoor...

Het zijn 2 softwarepakketten. Ik verkoop het complete pakket software, R-161SW plus R-161/M2. De laatste is het simulatie programma. Het pakket van $99 zul je zeker nodig hebben voor de dataset van de simulator.

Bijlage: screenshot uitlaatprogramma onder Windows (prog 6.2 uit het R-161SW pakket)


Marc
full
 
Laatst bewerkt:
Het tuning pakket is nog altijd te koop.

De diskettes liggen al een tijdje op de plank. Of ze het nog doen is niet bekend. Het pakket wordt daarom verkocht als is. Geen garanties op de software dus.


Marc
 
Een boek tuned geen motort, dat moeten toch mn eigen handjes doen helaas.

succes met de verkoop, als je t over een half jaar nog niet verkocht heb mag je aan me denken.

Gijs
 
Nee hoor geen sentimenten bij de verkoop. U mag best een goede prijs er voor over hebben want het tuningspakket is wel iets moois voor de motor.
 
Tja, het boek koop je, zoals eerder beschreven, nieuw voor 99 dollar, en van de software weet jij als verkoper al niet of ze nog werken...

Hoeveel meer had je er voor in je hoofd ?
 
Beste, Het pakket is uniek. Het is simpelweg niet voor een koopje over te nemen. Aflevering van het pakket kan in overleg worden besproken. Dat lijkt mij het beste te doen. Dan is er gelegenheid te vertellen wat u van de software verwachten kunt.
 
Ben ik toch benieuwd naar wat wat die "extra software tools" inhouden ....

Screenshot-Results.jpg


Ziet er ook best leuk uit .... maar ....
 
Laatst bewerkt:
Sure de extra software tools heeft als voorbeeld de screenshot hierboven (die van de uitlaat). De overige tools kan je berekeningen doen zoals afstand die de zuiger aflegt t.o.v. verdraaiing van de krukas, gasdynamische zaken, cilinderpoorten berekeningen enz. Echter veel meer is mogelijk. Ik zal de uitdraai opzoeken van een van de programma's voor plaatsen in het topic en doe dat binnenkort.
 
Hier volgen afbeeldingen van het tuningpakket:






De bovenste afbeelding toont wat er zoal gebeurt in de motor. Het simulatie programma laat de krukas draaien, simuleert gasflow in grafieken, en doet dat met de gegevens die werden invoerd voor de motor in kwestie. Met andere woorden, overweegt men te gaan tunen met software dan kan je aanpassingen testen of ze goed uitpakken alvorens afstellingen te wijzigen of onderdelen te vervangen. Het simulatie programma is ontworpen voor 125cc motoren voorzien van membraan op de inlaat. Het inlaatmembraan (zie afbeelding) kun je berekenen op werking voordat je de reut invoert in het simulatieprogramma. Zo kun je in rap tempo een ontwerp in elkaar zetten als prima startpunt. Na simulatie kan men eventuele aanpassingen aan het inlaatmembraan opnieuw doorrekenen enzovoort. Het programma 'membraan inlaat' kan men gebruiken voor motoren van willekeurige cilinderderinhoud. Dat laatste geldt overigens voor meer programma's die geleverd worden bij het pakket. Bijv. 'roterende inlaat' en 'cilinderkop' zijn geschikt voor ontwerpen en tunen van zowat elke 2-takt motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet vervelend doen, maar volgens mij zijn die programmas al jaaaren lang gratis te downloaden, Ik zal hier wel geen link wegzetten.
 
Het kan zijn dat je destijds er zoveel voor hebt betaald maar je moet een beetje met de tijd meegaan.
Er zijn nu zoveel programmas te verkrijgen die je zelfs soms gratis kan afhalen en wat betreft dat boek een beetje zoeken en je hebt het in pdf ...
En dat diskette verhaal is al helemaal achterhaald. Ik wil maar zeggen vraag er een redelijke prijs voor en je krijgt het wel verkocht.
 
Nee. Downloaden en het aanbod daarmee vergelijken kan niet eerlijk zijn omdat je immers ook geen televisie kunt kopen en de verkoper vraagt de prijs te rekenen die je betaald bij de heler van het goed.

Het pakket is bestemd voor tuners of liefhebbers die willen sleutelen aan hun motor. De aanschafprijs wordt absoluut terugverdiend in zowel tijd als geld. De motor loopt immers beter en betrouwbaarder na tuning en bespaart bovendien een bak trammelant tijdens circuitdagen c.q. meetings. Het is dus een investering voor de motor.

Het staat een ieder vrij zijn/haar keuze te maken voor een ander product. Vragen zal ik beantwoorden die gaan over de mogelijkheden van het pakket dat door mij wordt aangeboden ter overname.

Er bestaat geen haast met de verkoop van het pakket wat zoveel betekent dat, mocht het pakket in een museum terecht komen dan is het best! Marc
 
inderdaad, voor dat geld koop je een leuke motor. professionals hebben zulke dingen niet nodig en amateuren besteden geen 500 euro aan een boek en een cd... kom op, voel jij je helemaal lekker???
 
Terug
Bovenaan Onderaan