2-takt two stroke vraag

Oh die oude 125's liepen ook zeker net zo hard, mogelijk harder. Maar die paar (waaronder een '90's RM) waren "niks, niks, niks, ALLLEEEESSSS". Dat hebben die moderne minder. Ook laag in de toeren hobbelen die aardig door.

Misschien waren die oude nog wel leuker ook, maar ik rij beter op een moderne.
 
Klopt, maar de oudere motoren waren toch een stuk piekeriger. Hoe ze het doen weet ik niet. Combinatie van een andere werking aansturing valve of een CDI die een andere voorontsteking geeft op basis van toerental en gasstand (die 125 hier heeft een TPS) denk ik dan.

Misschien dat ze de poortmap ook iets tammer hebben gemaakt daar piekvermogen nu minder de hamvraag is dan in de '90's?
 
Moderne 2 takten van de laatste jaren zijn zo rijdersvriendelijk. Het is een peuleschil tov vroeger geworden om er goed op te kunnen rijden. En mooi knetteren als een oldschool doen de ktm enduro 2 takten sowieso niet.
 
Moderne 2 takten van de laatste jaren zijn zo rijdersvriendelijk. Het is een peuleschil tov vroeger geworden om er goed op te kunnen rijden. En mooi knetteren als een oldschool doen de ktm enduro 2 takten sowieso niet.
Ja dat is met veel motoren zo,geef mij maar een old skool motor,geeft een veel grotere adrenaline kick 🤪
Ik heb zelf nog een oud model CR500 gehad met kenteken,een kreng om te starten maar als ie eenmaal liep 🤗
 
Moderne 2 takten van de laatste jaren zijn zo rijdersvriendelijk. Het is een peuleschil tov vroeger geworden om er goed op te kunnen rijden. En mooi knetteren als een oldschool doen de ktm enduro 2 takten sowieso niet.
Nou inderdaad. Ik had de gedachte om voor een exc ktm te gaan, totdat ik er 1 in het echte hoorde lopen. Dat lijkt niet eens meer op 2-takt. Was wel een tpi, misschien dat de carburateur versie beter klinkt?



Nog steeds zoekende dus…

Ps; De Sherco 125 SMviel destijds zo tegen dat is nooit wat geworden trouwens.
 
RS250 is een V2 cilinder...

Dan klinkt een F650 ook niet als een 4T als je een Transalp als referentie neemt.

Ga maar eens aan een drukke crossbaan staan. Vis je er zo uit welke je gaaf vindt klinken.
 
Met standaard dempers is het meestal niet veel, zeker tegenwoordig niet dus aanpassen die handel voor een echt 2takt jank.
Zijn meerdere specialisten die dat kunnen o.a. Fedor en PS Tuning.
 
Of je zorgt er gewoon voor dat wij ook nog mogen rijden waar jij geweest bent. Als een 2T zwaar belast wordt maakt ook een goed gedempte voldoende geluid.
Als je niet aan het gas durft te trekken een lichtere kopen, als je rustig wilt cruisen een 4t kopen.
 
Goede morgen,

Begin 2000 ben ik de gelukkige eigenaar geweest van een RS250. Inmiddels diverse motoren verder en nu zelfs jaja een Piaggio motorscooter.

Wanneer ik een 2-takt hoor en ruik, geeft me dat een blij en opgewekt gevoel, echt fantastisch, zal jeugdsentiment zijn.

Besloten er toch weer 1 te kopen maar dan wel een zo recente mogelijk. Maar worden er nog nieuwe 2 takt motoren geleverd op kenteken? Ik meen met te herinneren dat dat in NL 15 jaar geleden al niet meer mocht.
Nu weet ik wel dat er nog 2 takt crossmotoren van Yamaha, KTM en Beta zijn alleen dan niet op kenteken. Op zich ook geen probleem, maar waarom mogen die dan nog wel geleverd worden vraag ik me dan af…

Bedankt voor jullie reacties en mooie zaterdag gewenst!
hahaha , ja , hier net zo , af en toe komt er hier een brommerclub van een man of 50 langs , dat geluid en die lucht zijn heerlijk :-) jeugdsentiment zullen we maar zeggen
 
Wat je zegt. Was net aan het wielrennen komt zo’n mooie Yamaha TZR? die met geel en zwart me tegemoet, die geur in de meters erna ahhh bestond daar maar een parfum geurtje van.
 
hahaha , ja , hier net zo , af en toe komt er hier een brommerclub van een man of 50 langs , dat geluid en die lucht zijn heerlijk :-) jeugdsentiment zullen we maar zeggen
Daar wordt dan wel heel verschillend over gedacht.

Dat zie ik als ik meedoe met een oldtimer-bromfiets rit.
Langs de weg staan ze langs de kant met duimpje omhoog, maar net zo vaak met de neus dichtgeknepen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan