2 tot 3 weken reizen door nl/de/au en italie veel vragen

is dit idee met een half jaar je rijbewijs verstandig

  • ja goan met die banoan!!!

    Stemmen: 3 9,4%
  • beter jaartje uitstellen

    Stemmen: 2 6,3%
  • als er maar ervaring is opgedaan

    Stemmen: 3 9,4%
  • niet verstandig

    Stemmen: 1 3,1%
  • heb je gezien hoe steil die bergen zijn!!!

    Stemmen: 2 6,3%
  • zo'n dal is diep hoor !!!

    Stemmen: 0 0,0%
  • doen! super leerschool!!!

    Stemmen: 21 65,6%

  • Totaal aantal stemmers
    32

duc 750 ssex ie

MF veteraan
19 okt 2004
9.520
10
Zwijndrecht (Zuid Holland)
Sinds dat ik mijn motorrijbewijs heb behaald nu 8 jaar geleden speel ik al met de gedachte om op de motor op het gemakkie naar bologna in italie te reizen en daar de ducati fabriek te bezoeken, dit is toch wel een grote droom/wens van me.
Ik heb het geluk een vriendin te hebben die dit graag met mij mee wil maken ze is alleen nog aan het lessen maar is bijna klaar, om die reden moet alles lekker op het gemakkie aangezien ze nog niet veel ervaring zal hebben tegen die tijd.

Het idee is om vanuit nederland door duitsland en oostenrijk naar italie te rijden aangezien we allebei redelijk duits praten, en willen overnachten in motorhotels of bed and breakfast.
De datum staat nog niet vast waarschijnlijk rond augustus/september ik heb een aantal vragen waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

1 : Allereerst zijn er belangrijke aandachtspunten waar we rekening mee moeten houden afgezien van tanken en zorgen dat er lucht in je banden zit, dingen die je snel vergeet of over het hoofd ziet of maar net moet weten zeg maar ?
2 : wie weet er mooie maar niet te moeilijke route's, evt mogen die ook via belgie en frankrijk of luxemburg zijn alleen het begin en eind punt staan vast ? :Y
3: ik zat als navi te denken om de auto tomtom in mijn kaartleesvak mee te nemen iemand een id hoe je een tomtom go op je motoraccu aan sluit, heb al gelezen dat dit kan doormiddel van het monteren van een aansteker aansluiting, hebben jullie tips ?
4 : aanbevolen hotels en bed and breakfast zijn ook welkom
5 : hebben jullie evt ook nog goedkope maar goede alternatieven voor bike to bike communicatie, en waar op letten hierbij
6 : tips
7 : andere tips dan hierboven vermeld
8 : andere tips dan eerder hierboven en bij punt 5 zijn aangegeven





hieronder de 2 leidende voorwerpen

op de fiets : ik ,onder mij mijn trots ;)
full
 
Laatst bewerkt:
Sinds dat ik mijn motorrijbewijs heb behaald nu 8 jaar geleden speel ik al met de gedachte om op de motor op het gemakkie naar bologna in italie te reizen en daar de ducati fabriek te bezoeken, dit is toch wel een grote droom/wens van me.
Ik heb het geluk een vriendin te hebben die dit graag met mij mee wil maken ze is alleen nog aan het lessen maar is bijna klaar, om die reden moet alles lekker op het gemakkie aangezien ze nog niet veel ervaring zal hebben tegen die tijd.

Het idee is om vanuit nederland door duitsland en oostenrijk naar italie te rijden aangezien we allebei redelijk duits praten, en willen overnachten in motorhotels of bed and breakfast.
De datum staat nog niet vast waarschijnlijk rond augustus/september ik heb een aantal vragen waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

1 : Allereerst zijn er belangrijke aandachtspunten waar we rekening mee moeten houden afgezien van tanken en zorgen dat er lucht in je banden zit, dingen die je snel vergeet of over het hoofd ziet of maar net moet weten zeg maar ?
2 : wie weet er mooie maar niet te moeilijke route's, evt mogen die ook via belgie en frankrijk of luxemburg zijn alleen het begin en eind punt staan vast ? :Y
3: ik zat als navi te denken om de auto tomtom in mijn kaartleesvak mee te nemen iemand een id hoe je een tomtom go op je motoraccu aan sluit, heb al gelezen dat dit kan doormiddel van het monteren van een aansteker aansluiting, hebben jullie tips ?
4 : aanbevolen hotels en bed and breakfast zijn ook welkom
5 : tips
6 : andere tips dan hierboven vermeld
7 : andere tips dan eerder hierboven en bij punt 5 zijn aangegeven

1 : Vergeet je regenpak niet. IRK van de ANWB neem ik ook altijd mee.
2 : Als je via Oostenrijk wilt zou ik door Duitsland rijden. In Oostenrijk heb je leuke passen die ook voor een beginnende rijder zoal je vriendin best goed te rijden zijn. Silvretta, reschenpass enz.
3 : Ik heb geen TOMTOM, maar zal vast op de accu aan te sluiten zijn.
4 :
IMG_6178.jpg


IMG_6179.jpg


Het Alpetta Hotel is in Nauders vlak voor de Reschenpass. Prima kamers inclusief heel goed ontbijt voor rond de €30,= En je motor kan in de garage.

5,6 en 7 : Gewoon gaan met die banaan.

P.S. Er zal je misschien door veel mensen worden afgeraden om met een dame die net een half jaar haar rijbewijs heeft door de Alpen te rijden.
Zo was dat tenminste vorig jaar bij mijn schoonzus, ze had een maand haar rijbewijs en we zijn toch de alpen over gereden. Ze stond er wel zelf 100% achter en het ging boven verwachting goed.Neem gewoon de makkelijke passen, dus niet de Stelvio of de Gavia. Rijd zelf voor en laat haar achter je aan rijden, dan hoeft ze alleen maar te volgen. Wel voor de tijd zoveel mogelijk rijden.
veel plezier alvast.
 
Laatst bewerkt:
ga voor de irk+ heb je namelijk ook vervangend vervoer.

Hou rekening dat de tomtom niet in het buitenland werkt zonder dat je daarvoor de kaarten hebt aangeschaft.

ook duurt het bij de tomtom even voor hij wakker is. Neem ook kaarten mee van de landen waar je doorrijdt. Tomtom kan onderweg overlijden en het rijdt niet lekker in een onbekende omgeving als je niet weet waar je naartoe moet.

Hou rekening met de fabrieksvakantie van ducati, tis zonde als je die kant op gaat en daar merkt dat je niet naar binnen kan. Maak ook van te voren een afspraak op welke dag je komt.

Je kan ook de heen of terugweg met de db autozug doen, scheelt in de vierkante banden en rijdt erg comfortabel.

Verder weet ik nu even niets meer, dus misschien tot de volgende keer :W
 
1 : Vergeet je regenpak niet. IRK van de ANWB neem ik ook altijd mee.
2 : Als je via Oostenrijk wilt zou ik door Duitsland rijden. In Oostenrijk heb je leuke passen die ook voor een beginnende rijder zoal je vriendin best goed te rijden zijn. Silvretta, reschenpass enz.
3 : Ik heb geen TOMTOM, maar zal vast op de accu aan te sluiten zijn.
4 : [afbeelding]

[afbeelding]

Het Alpetta Hotel is in Nauders vlak voor de Reschenpass. Prima kamers inclusief heel goed ontbijt voor rond de €30,= En je motor kan in de garage.

5,6 en 7 : Gewoon gaan met die banaan.

P.S. Er zal je misschien door veel mensen worden afgeraden om met een dame die net een half jaar haar rijbewijs heeft door de Alpen te rijden.
Zo was dat tenminste vorig jaar bij mijn schoonzus, ze had een maand haar rijbewijs en we zijn toch de alpen over gereden. Ze stond er wel zelf 100% achter en het ging boven verwachting goed.Neem gewoon de makkelijke passen, dus niet de Stelvio of de Gavia. Rijd zelf voor en laat haar achter je aan rijden, dan hoeft ze alleen maar te volgen. Wel voor de tijd zoveel mogelijk rijden.
veel plezier alvast.
super advies bedankt!!! :W
 
ga voor de irk+ heb je namelijk ook vervangend vervoer.

Hou rekening dat de tomtom niet in het buitenland werkt zonder dat je daarvoor de kaarten hebt aangeschaft.

ook duurt het bij de tomtom even voor hij wakker is. Neem ook kaarten mee van de landen waar je doorrijdt. Tomtom kan onderweg overlijden en het rijdt niet lekker in een onbekende omgeving als je niet weet waar je naartoe moet.

Hou rekening met de fabrieksvakantie van ducati, tis zonde als je die kant op gaat en daar merkt dat je niet naar binnen kan. Maak ook van te voren een afspraak op welke dag je komt.

Je kan ook de heen of terugweg met de db autozug doen, scheelt in de vierkante banden en rijdt erg comfortabel.

Verder weet ik nu even niets meer, dus misschien tot de volgende keer :W
zoiets als de ducati vakantie nog niet aan gedacht bedankt voor de info! neem verder altijd papieren kaarten mee ,die doen het tenminste altijd ;) bedankt :W
 
oh euh mannen irk van de anwb ??? is dit een reisverzekering ???

Onderstaande heb ik van www.anwb.nl

Wat is de Internationale Reis- en Kredietbrief®?
De Internationale Reis- en Kredietbrief® maakt onderdeel uit van de Wegenwacht® Europa Service en geeft u recht op hulp wanneer u in het buitenland met uw auto voor problemen komt te staan. Reparaties, hulp van de buitenlandse partners van de Wegenwacht, juridische bijstand en repatriëring van uw auto. Dat is allemaal geregeld. Eén telefoontje naar de ANWB Alarmcentrale (088-2692 888) volstaat om alles in gang te zetten.
 
Sinds dat ik mijn motorrijbewijs heb behaald nu 8 jaar geleden speel ik al met de gedachte om op de motor op het gemakkie naar bologna in italie te reizen en daar de ducati fabriek te bezoeken, dit is toch wel een grote droom/wens van me.
Ik heb het geluk een vriendin te hebben die dit graag met mij mee wil maken ze is alleen nog aan het lessen maar is bijna klaar, om die reden moet alles lekker op het gemakkie aangezien ze nog niet veel ervaring zal hebben tegen die tijd.

Het idee is om vanuit nederland door duitsland en oostenrijk naar italie te rijden aangezien we allebei redelijk duits praten, en willen overnachten in motorhotels of bed and breakfast.
De datum staat nog niet vast waarschijnlijk rond augustus/september ik heb een aantal vragen waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

1 : Allereerst zijn er belangrijke aandachtspunten waar we rekening mee moeten houden afgezien van tanken en zorgen dat er lucht in je banden zit, dingen die je snel vergeet of over het hoofd ziet of maar net moet weten zeg maar ?
2 : wie weet er mooie maar niet te moeilijke route's, evt mogen die ook via belgie en frankrijk of luxemburg zijn alleen het begin en eind punt staan vast ? :Y
3: ik zat als navi te denken om de auto tomtom in mijn kaartleesvak mee te nemen iemand een id hoe je een tomtom go op je motoraccu aan sluit, heb al gelezen dat dit kan doormiddel van het monteren van een aansteker aansluiting, hebben jullie tips ?
4 : aanbevolen hotels en bed and breakfast zijn ook welkom
5 : hebben jullie evt ook nog goedkope maar goede alternatieven voor bike to bike communicatie, en waar op letten hierbij
6 : tips
7 : andere tips dan hierboven vermeld
8 : andere tips dan eerder hierboven en bij punt 5 zijn aangegeven





hieronder de 2 leidende voorwerpen

op de fiets : ik ,onder mij mijn trots ;) [afbeelding]


He Jarno.....super idee!! Loop met hetzelfde idee rond en bezoek aan de ducati fabriek wil ik ook zekers nog een keer doen. Liefst tijdens de WDW.....misschien dak volgend jaar wel ga. Maar dit jaar eerst maar eens een weekend rijden met de vriendin en ik pak het iets minder rigoreus aan....bij ons wordt t Sauerland of de Eifel. Ze heeft net haar rijbewijs en om direkt zo`n stuk te rijden leek me niet echt verstandig, maar wel een hele goede leerschool. Ook voor mezelf wel :P en we hebben voor een weekend gekozen omdat we toch een ducje erbij moeten huren en dan wordt 2 a 3 weken nog een dure grap. Wij zijn bezig met een huissie zoals je weet dus geld om er een mooi Monstertje te kopen moet nog maar even wachten...vandaar de huur en kan ze direkt kijken of t wat voor haar is.

in ieder geval heel veel plezier....kan je verder niet helpen met tips ofzo.....
 
Net een rijbewijs en op motorvakantie is zeker te doen. Mijn vriendin heeft vorig jaar in juni haar rijbewijs gehaald, haar motor opgehaald (een FZS600) en in juli zijn we 15 dagen door Europa gaan trekken. Alles binnendoor en geen centje pijn. We hebben zelfs de Stelvio-pas gehad! (Daar was ze overigens wel ff aan het zweten, maar zonder brokken overheen gekomen.) Dus ik zou zeggen: doen! Het enige waar je misschien rekening mee zou moeten houden, is het aantal kilometers wat je per dag maakt. Wij hebben gemiddeld 250 kilometer per dag gereden. Meer ervaren personen rijden uiteraard meer op één dag. Wel goed om daar met je planning rekening mee te houden.

Dan het aansluiten van je TomTom op je motor. Je kunt ook deze stekker daarvoor gebruiken: linkje
Deze is waterdicht en je hoeft niet te boren in je kuip. Deze stekker zweeft namelijk... Misschien dat er nog wel een omvormer tussen moet, dat zou je ff moeten bekijken. Bij mijn PDA heb ik een kastje ertussen moeten zetten, omdat die PDA op 5V werkt ipv op 12V.

Qua bike-to-bike-communicatie zweer ik bij Autocom (of soortgelijke intercom). Da's echter niet heel erg goedkoop... Maar mits goed ingesteld, is zo'n set-up ideaal. Wij hebben beide een Autocom ingebouwd met daaraan een Motorola portofoon. En tijdens die 15 dagen geen problemen daarmee ondervonden.

Verder zou ik zeggen: veel plezier! ;)
 
Laatst bewerkt:
He Jarno.....super idee!! Loop met hetzelfde idee rond en bezoek aan de ducati fabriek wil ik ook zekers nog een keer doen. Liefst tijdens de WDW.....misschien dak volgend jaar wel ga. Maar dit jaar eerst maar eens een weekend rijden met de vriendin en ik pak het iets minder rigoreus aan....bij ons wordt t Sauerland of de Eifel. Ze heeft net haar rijbewijs en om direkt zo`n stuk te rijden leek me niet echt verstandig, maar wel een hele goede leerschool. Ook voor mezelf wel :P en we hebben voor een weekend gekozen omdat we toch een ducje erbij moeten huren en dan wordt 2 a 3 weken nog een dure grap. Wij zijn bezig met een huissie zoals je weet dus geld om er een mooi Monstertje te kopen moet nog maar even wachten...vandaar de huur en kan ze direkt kijken of t wat voor haar is.

in ieder geval heel veel plezier....kan je verder niet helpen met tips ofzo.....
als eerste een duc wordt hem niet helaas is te duur '( maja ben al blij dat ik er een gevonden heb die motorrijden leuk vindt zijn nu beetje aan het kijken naar een suzuki gsx-f een roze wil ze haha die dingen kosten geen zak en er zijn er 30 miljoen van gemaakt dus onderdelen is ook goed te doen en die blokken zijn bullit proof ! en het is een goede beginners fiets
 
Onderstaande heb ik van www.anwb.nl

Wat is de Internationale Reis- en Kredietbrief®?
De Internationale Reis- en Kredietbrief® maakt onderdeel uit van de Wegenwacht® Europa Service en geeft u recht op hulp wanneer u in het buitenland met uw auto voor problemen komt te staan. Reparaties, hulp van de buitenlandse partners van de Wegenwacht, juridische bijstand en repatriëring van uw auto. Dat is allemaal geregeld. Eén telefoontje naar de ANWB Alarmcentrale (088-2692 888) volstaat om alles in gang te zetten.
ga er zeker rekening mee houden heb laatst een doorlopende reisverzekering afgesloten voor een habbekrats bij de abnamro bank kost iets van 4/5 tientjes in een jaar zal is even kijken of daar ook motor/auto fiasco's zijn inbegrepen al wordt ze maar naar huis gebracht of iets dergelijks , en heb ook een knmv pas is kijken wat zij in het buitenland doen, is heel goed geregeld hebben me al 3 keer voor niets uit de brand geholpen 1 keer met de auto een keer met een dooie cagiva mito langs de a 28 op weg naar de TT en een keer met mijn huidige fiets nadat ik een dijk op een onorthodoxe manier was afgereden knmv geeft dezelfde service als de anwb maar dan gratis met een knmv lidmaatschap!!! voor iedereen een aanrader in het binnenland iig
 
Net een rijbewijs en op motorvakantie is zeker te doen. Mijn vriendin heeft vorig jaar in juni haar rijbewijs gehaald, haar motor opgehaald (een FZS600) en in juli zijn we 15 dagen door Europa gaan trekken. Alles binnendoor en geen centje pijn. We hebben zelfs de Stelvio-pas gehad! (Daar was ze overigens wel ff aan het zweten, maar zonder brokken overheen gekomen.) Dus ik zou zeggen: doen! Het enige waar je misschien rekening mee zou moeten houden, is het aantal kilometers wat je per dag maakt. Wij hebben gemiddeld 250 kilometer per dag gereden. Meer ervaren personen rijden uiteraard meer op één dag. Wel goed om daar met je planning rekening mee te houden.

Dan het aansluiten van je TomTom op je motor. Je kunt ook deze stekker daarvoor gebruiken: linkje
Deze is waterdicht en je hoeft niet te boren in je kuip. Deze stekker zweeft namelijk... Misschien dat er nog wel een omvormer tussen moet, dat zou je ff moeten bekijken. Bij mijn PDA heb ik een kastje ertussen moeten zetten, omdat die PDA op 5V werkt ipv op 12V.

Qua bike-to-bike-communicatie zweer ik bij Autocom (of soortgelijke intercom). Da's echter niet heel erg goedkoop... Maar mits goed ingesteld, is zo'n set-up ideaal. Wij hebben beide een Autocom ingebouwd met daaraan een Motorola portofoon. En tijdens die 15 dagen geen problemen daarmee ondervonden.

Verder zou ik zeggen: veel plezier! ;)
aantal kilometers heb ik idd al rekening meegehouden idd een 250-300 km in de bergen is een gezonde hoeveelheid.
stekertjes ga ik na pluizen of dit wat is
autocom gaan we even googlen

thanks voor de info!!!
 
heb over dit cobra systeem ook goede dingen gehoord lijkt mij kwa prijs kwaliteit dik in orde en staat goed aangeschreven hebben jullie ervaring met dergelijke systhemen of met dit systheem wellicht , het is ook ongeveer de prijs die ik er voor uit wil geven en je hoeft niets aan te sluiten op je fiets en is waterdicht heb ook andere systhemen als bahr en zo bekeken maar die zijn echt fuc@#$* duur

Cobra PMR
 
Het probleem met dat soort dingetjes is dat de verstaanbaarheid bij 80-90 km/uur wel ophoudt. Boven die snelheden heb je teveel last van windruis. Er zit namelijk (voor zover ik weet) geen actief ruisfilter op die setjes.

En dat is precies wat een systeem als Autocom en Baehr zo duur maakt, dat ruisfilter. Met mijn Autocom kan ik 160-170 km/uur rijden (uiteraard alleen in Duitsland O-)) en dan nog praten met bijrijder of mijn vriendin op haar eigen motor. Zonder dat ik wind hoor...

Maar ik gok dat zo'n setje als die Cobra's op binnendoorweggetjes wel zal volstaan. Zeker weten doe ik dat echter niet, want ik heb zoiets zelf nog nooit uitgeprobeerd...
 
Het probleem met dat soort dingetjes is dat de verstaanbaarheid bij 80-90 km/uur wel ophoudt. Boven die snelheden heb je teveel last van windruis. Er zit namelijk (voor zover ik weet) geen actief ruisfilter op die setjes.

En dat is precies wat een systeem als Autocom en Baehr zo duur maakt, dat ruisfilter. Met mijn Autocom kan ik 160-170 km/uur rijden (uiteraard alleen in Duitsland O-)) en dan nog praten met bijrijder of mijn vriendin op haar eigen motor. Zonder dat ik wind hoor...

Maar ik gok dat zo'n setje als die Cobra's op binnendoorweggetjes wel zal volstaan. Zeker weten doe ik dat echter niet, want ik heb zoiets zelf nog nooit uitgeprobeerd...
ok maar dan praten we over .....€ prijs verschil, ben niet zo rijk alles zit in de brommer haha, klinkt idd kwalitatief uit alles wat ik tot nu toe heb gelezen wel veel beter idd, is dit makkelijk te monteren?
 
Het prijsverschil is idd behoorlijk... Maar mijns inziens het geld meer dan waard. Zeker omdat je ook andere zaken op je Autocom aan kan sluiten. Zoals een MP3-speler, lekker op lange stukken snelweg.

Overigens kun je waarschijnlijk die Cobra-portofoons wel aansluiten op een Autocom. Dus je kunt dat Cobra-setje altijd kopen. Mocht het dan niet bevallen, koop je er een Autocom bij, waar je die Cobra's op aansluit. Maar dan voor de zekerheid nog wel even checken of Autocom een aansluitkabel heeft om een Cobra-portofoon aan te sluiten!

Inbouwen gaat op zich wel. Mijn oude motor (FZ6) had seatpipes en daardoor niet zoveel ruimte onder de buddy, maar het paste allemaal. Op mijn huidige fiets (R1150GS) moet ik 'm nog inbouwen. Ruimte is wat minder, maar het gaat denk ik wel lukken...

Op mijn Fazer had ik het kastje gewoon rechtstreeks op mijn accu aangesloten, met een zwevende zekering ertussen. Die zekering haalde ik eruit als ik ergens stopte, zodat de Autocom geen stroom meer trok. Op mijn GS ga ik 'm over het achterlicht zetten, zodat de Autocom geen stroom meer trekt als het contact uit staat.
 
Laatst bewerkt:
Jeps, een Autocom is een kastje waar je verschillende dingen op aan kan sluiten en wat meteen fungeert als een ruisfilter.

Je hebt dus een portofoon (bijvoorbeeld die Cobra), die je op de Autocom aansluit. Aan de andere kant van de Autocom komt dan de kabel naar je headset eruit. De Autocom zorgt er in combinatie met de eigen Autocom-microfoon voor dat ruis onderdrukt wordt. Het positioneren van de microfoon komt daarbij wel vrij nauw. Da's ff spelen en passen en meten.

Maar je bent altijd welkom om eens te komen kijken hoe het bij mij in elkaar zit! (Moet je alleen nog wel ff een paar weekjes wachten, want ik moet de zooi nog inbouwen en wacht nog op wat onderdeeltjes daarvoor... ;))

Overigens heb je ook speciale kits van Autocom voor alleen bike-to-bike-communicatie. Daar kun je alleen een portofoon op aansluiten. Dat zijn de kits 21 en 23. (zie onderaan deze pagina) Toevallig staat er nu een setje van twee kit 23-systemen op Marktplaats. Misschien ook het overwegen waard? Daar moet je dan nog wel een setje portofoons van Motorola bij kopen (bijvoorbeeld de T5422, gebruik ik zelf ook), die kosten ongeveer 80-100 euro...
 
Laatst bewerkt:
Bij www.louis.de kun je een "sigarettenaansteker"-ding kopen.

Artikelnr 10032936.
Deze netjes onder de zitting, direct aan de accu aansluiten,
Tomtom-auto-aansluiting er in, draadje onder de zitting uit,
naar je tomtom laten lopen.
Werkt perfect.

Ikzelf doe navigeren (voor zover nodig) met m'n telefoon,
op bovenstaande wijze aan de stroom.
Telefoon in de borstzak van de motorjas OF in de tanktas.
Hoofdtelefoon van de telefoon in, en alleen op gesproken aanwijzingen rijden.

Als je eerder genoemde Autocom neemt voor de communicatie,
dan kun je daar je telefoon/tomtom ook op aansluiten.
 
als eerste een duc wordt hem niet helaas is te duur '( maja ben al blij dat ik er een gevonden heb die motorrijden leuk vindt zijn nu beetje aan het kijken naar een suzuki gsx-f een roze wil ze haha die dingen kosten geen zak en er zijn er 30 miljoen van gemaakt dus onderdelen is ook goed te doen en die blokken zijn bullit proof ! en het is een goede beginners fiets

een paso of een ss750 is toch prima te doen?
 
Wat een planning/vragen..... :z

Man je stapt op je duc en je stuurt hem richting Italie.... gaat nooit wat volgens planning, laat staan dat je in je vakantie (en vooral Italie) daar aan moet houden........ ;)
 
Bij www.louis.de kun je een "sigarettenaansteker"-ding kopen.

Artikelnr 10032936.
Deze netjes onder de zitting, direct aan de accu aansluiten,
Tomtom-auto-aansluiting er in, draadje onder de zitting uit,
naar je tomtom laten lopen.
Werkt perfect.

Ikzelf doe navigeren (voor zover nodig) met m'n telefoon,
op bovenstaande wijze aan de stroom.
Telefoon in de borstzak van de motorjas OF in de tanktas.
Hoofdtelefoon van de telefoon in, en alleen op gesproken aanwijzingen rijden.

Als je eerder genoemde Autocom neemt voor de communicatie,
dan kun je daar je telefoon/tomtom ook op aansluiten.
hey perfect man dit is precies wat ik zocht ze hebben hem ookin nederland maardan is hij 19,95 super bedankt :} gaan wekopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan