2 tot 3 weken reizen door nl/de/au en italie veel vragen

is dit idee met een half jaar je rijbewijs verstandig

  • ja goan met die banoan!!!

    Stemmen: 3 9,4%
  • beter jaartje uitstellen

    Stemmen: 2 6,3%
  • als er maar ervaring is opgedaan

    Stemmen: 3 9,4%
  • niet verstandig

    Stemmen: 1 3,1%
  • heb je gezien hoe steil die bergen zijn!!!

    Stemmen: 2 6,3%
  • zo'n dal is diep hoor !!!

    Stemmen: 0 0,0%
  • doen! super leerschool!!!

    Stemmen: 21 65,6%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Wat een planning/vragen..... :z

Man je stapt op je duc en je stuurt hem richting Italie.... gaat nooit wat volgens planning, laat staan dat je in je vakantie (en vooral Italie) daar aan moet houden........ ;)
nee maar vragen kan nooit kwaad en leer graag van andermans ondervindingen!!! ben al een stukje wijzer, nogmaals iedereen bedankt voor zo ver :}
 
Jeps, een Autocom is een kastje waar je verschillende dingen op aan kan sluiten en wat meteen fungeert als een ruisfilter.

Je hebt dus een portofoon (bijvoorbeeld die Cobra), die je op de Autocom aansluit. Aan de andere kant van de Autocom komt dan de kabel naar je headset eruit. De Autocom zorgt er in combinatie met de eigen Autocom-microfoon voor dat ruis onderdrukt wordt. Het positioneren van de microfoon komt daarbij wel vrij nauw. Da's ff spelen en passen en meten.

Maar je bent altijd welkom om eens te komen kijken hoe het bij mij in elkaar zit! (Moet je alleen nog wel ff een paar weekjes wachten, want ik moet de zooi nog inbouwen en wacht nog op wat onderdeeltjes daarvoor... ;))

Overigens heb je ook speciale kits van Autocom voor alleen bike-to-bike-communicatie. Daar kun je alleen een portofoon op aansluiten. Dat zijn de kits 21 en 23. (zie onderaan http://www.mototronix.nl/Autocom.htm (deze pagina)) Toevallig staat er nu een setje van twee kit 23-systemen op Marktplaats. Misschien ook het overwegen waard? Daar moet je dan nog wel een setje portofoons van Motorola bij kopen (bijvoorbeeld de T5422, gebruik ik zelf ook), die kosten ongeveer 80-100 euro...
hm jij hebt er wel serieus kaas van gegeten, we gaan het is uitpluizen,bedankt weer
 
Graag gedaan! Ik heb een tijdje geleden ook met dezelfde vragen als jij rondgelopen op het gebied van communicatie en ben me er ook in gaan verdiepen. Toevallig zit een vriend van mij nu ook te kijken naar bike-to-bike-communicatie icm de mogelijkheid te kunnen babbelen met de passagier, dus vandaar dat ik er nu weer ff ingedoken ben.
 
contant geld/credit card/paspoort/verzekeringspapieren meenemen. bij venlo de grens over de 61 op richting baden-baden, daar eraf de B500 op om alvast wat te wennen aan swerelds mooiste bochten en vervolgens doortrekken naar de alpen.

ow ja, een tandenborstel en onderbroek is ook handig.
:]

have fun! (wij gaan deze zomer ook duitsland/oostenrijk/italie/zwitserland/frankrijk/spanje aandoen, zin an!).
 
bij venlo de grens over de 61 op richting baden-baden, daar eraf de B500 op om alvast wat te wennen aan swerelds mooiste bochten en vervolgens doortrekken naar de alpen.
*O* *O* Jij kent de weg naar het zuiden ;)
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* Jij kent de weg naar het zuiden ;)


Wel ff er bij vermelden dat je het beste de grensovergang richting Kaldenkirchen kunt pakken Afrit 41 op de A67;)

Anders ben je weer een hoop tijd kwijt om op de 61 uit te komen.
 
Laatst bewerkt:
de route moet ik nog even bekijken ,doen iig een stukie brennerpas ,das lekker snel en dan door naar venetie of rimini of evt het garda meer en dar lekker ff een paar dagies relaxen.
Me meisie weet iig nu wat voor fiets ze wil een aprilla pegasso 650, maar eerst moet ze 21 april d'r papiertje maar is halen
 
Als je op de bonnefooi gaat, zou ik Lago Maggiore vermijden. Wij zijn d'r vorig jaar wel langsgereden, maar moesten noodgedwongen een hotel nemen. Alle campings waren namelijk vol... Mijn vriendin vond Lago Maggiore al zo bekend klinken. :P

Lago di Como is dan een stuk mooier. Rustiger en lekkere slingerweggetjes ernaast!

Venetië willen we dit jaar ook bezoeken, we hebben er nu nog spijt van dat we daar vorig jaar niet even langs zijn gewipt...
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat je wat hebt aan http://www.motorvision.nl/activiteiten/rondje_europa2006 (deze website) en/of http://www.motorvision.nl/activiteiten/rondje_europa2007 (deze website)

Ik zou een aanvullende rijvaardigheidstraing volgen op je motorbeheersing wat extra op te poetsen en vooraf eerst gaan oefen in de Eifel. En dan gewoon gaan.


Fijne vakantie!
 
Misschien dat je wat hebt aan http://www.motorvision.nl/activiteiten/rondje_europa2006 (deze website) en/of http://www.motorvision.nl/activiteiten/rondje_europa2007 (deze website)

Ik zou een aanvullende rijvaardigheidstraing volgen op je motorbeheersing wat extra op te poetsen en vooraf eerst gaan oefen in de Eifel. En dan gewoon gaan.


Fijne vakantie!
ok staat nu in de favorieten
 
ziet er lekker uit wat the f... is een b 500 ?


B wegen zijn secundaire wegen in duitsland, 500 is maar een nummertje..dus B500 is de naam van die weg, ook wel bekend als de schwarzwald hochstrasse..40 kilometer bochten en mooie uitzichten..erg bekend en moet je ooit gereden hebben.. :Y
 
Een bandenreperatie setje meenemen. Kan best handig zijn als je geen bandenzaak in de buurt heb zitten.

Verder heb ikzelf ook ervaren hoe het is om net mijn rijbewijs (in september), motor (in maart het jaar erop) en in juni op vakantie naar Zuid Frankrijk te gaan. We zouden toen met de autoslaaptrein gaan, maar door staking van het franse personeel reed hij niet. Toen besloten om gewoon zover mogelijk over de snelweg richting Zuid Frankrijk te gaan. (ik dacht vooraf na de grens van België-Frankrijk niet meer verder te kunnen) We hebben die eerste dag bijna 1000 km gereden tot bij de Mount Ventoux en vanaf dat moment alleen maar B-wegen gereden (ook terug naar huis). In ruim 2 weken 5500 km gereden en dat was echt de beste leerschool. Mijn vriend heeft wel rekening met me gehouden en langzaam ging het steeds harder. Na die vakantie was menigeen verbaasd dat ik net mijn rijbewijs had })
 
Een bandenreperatie setje meenemen. Kan best handig zijn als je geen bandenzaak in de buurt heb zitten.

Verder heb ikzelf ook ervaren hoe het is om net mijn rijbewijs (in september), motor (in maart het jaar erop) en in juni op vakantie naar Zuid Frankrijk te gaan. We zouden toen met de autoslaaptrein gaan, maar door staking van het franse personeel reed hij niet. Toen besloten om gewoon zover mogelijk over de snelweg richting Zuid Frankrijk te gaan. (ik dacht vooraf na de grens van België-Frankrijk niet meer verder te kunnen) We hebben die eerste dag bijna 1000 km gereden tot bij de Mount Ventoux en vanaf dat moment alleen maar B-wegen gereden (ook terug naar huis). In ruim 2 weken 5500 km gereden en dat was echt de beste leerschool. Mijn vriend heeft wel rekening met me gehouden en langzaam ging het steeds harder. Na die vakantie was menigeen verbaasd dat ik net mijn rijbewijs had })
dat zijn idd voldoendekilometers haha ,zo die autoslaaptrein is echt debiel duur!!!dacht ff kijken wat dat is maar gaat nergens over wat een geld
 
Als je in de buurt van Lago Maggiore komt, sla dat Kinderpretpark dan over en rij door naar Lago di Mergozzo ;) . Is op een steenworp afstand, een stuk minder bekend en ontzettend leuk :) . Voldoende campings aan het meer (heerlijk warm water overigens) waar je naast het water kunt staan. Ook een leuk dorpje en de hele mikmak. Zeker goede ervaringen mee :}
 
dat zijn idd voldoendekilometers haha ,zo die autoslaaptrein is echt debiel duur!!!dacht ff kijken wat dat is maar gaat nergens over wat een geld

Dat lijkt dan wel zo duur, maar als je zo snel mogelijk (dus over snelweg) naar je bestemming wilt dan moet je tol, banden, brandstof, afschrijving en eventueel één overnachting gaan berekenen. Dan moet je niet raar staan te kijken dat het dan niet veel uitmaakt. En dan op plaats van bestemming vierkante banden hebben is ook niet leuk :o Is trouwens ook een heel topic over. Als je besluit om gelijk vanaf huis binnendoor weggetjes te nemen en de snelweg te mijden, dan zou ik ook geen trein nemen.
We hebben één keer de autoslaaptrein genomen naar Zuid-Frankrijk en zullen dat dit jaar weer doen naar Italië. Wij vinden het ideaal. Daar rijden is veel leuker en dat willen we zoveel mogelijk doen. :] :] :]
 
Ten eerste: heel veel plezier alvast :]

Ander puntje: creditcard. Heb 'm al voorbij zien komen bij eerdere reacties, maar op veel plaatsen waar wij normaal pinnen (tanken bijvoorbeeld) werken zij met cash of met creditcards (voornl in Italië).

In diverse andere topics al langs gekomen, kijk in steden een beetje uit met je snelheid en ook met je uitlaten. Ervaringen verschillen een beetje maar mijn ervaring is dat als je een beetje normaal rijdt (qua snelheid en qua geluid) dat er vrij weinig aan de hand is en dat af en toe het duimpje zelfs omhoog gaat ;)

Autoslaaptrein: 1 keer gedaan (Neu Issenburg - Verona), zeer goed bevallen maar inderdaad vrij prijzig. Wij waren toen met z'n 3en, dus dan heb je 1 (slaap)coupe. Maar met z'n 2en moet je of een slaapcoupe delen met anderen of echt grof geld betalen -O-

Garda meer en omgeving, leuk om te rijden maar af en toe wordt je helemaal gestoord van het toerisme :o |(

Weet niet hoe zuidelijk je wilt afzakken, maar ik zou in de buurt van Napels een beetje uitkijken. Wij hebben ons in heel Italië (3jaar lang) nooit teveel of onwelkom gevoeld, maar in Napels hadden we een erg naar gevoel. Beetje het idee dat je van je fiets af werd gekeken. Wij vonden het zo'n a-relaxed gevoel dat we een paar uur verder zijn gereden om daar maar weg te zijn!

Meer kan ik me ff niet bedenken, behalve dat ik het 3 jaar echt heel goed naar m'n zin heb gehad :Y Zowel qua rijden, als qua eten en de vriendelijkheid van de mensen aldaar *D
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt dan wel zo duur, maar als je zo snel mogelijk (dus over snelweg) naar je bestemming wilt dan moet je tol, banden, brandstof, afschrijving en eventueel één overnachting gaan berekenen. Dan moet je niet raar staan te kijken dat het dan niet veel uitmaakt. En dan op plaats van bestemming vierkante banden hebben is ook niet leuk :o Is trouwens ook een heel topic over. Als je besluit om gelijk vanaf huis binnendoor weggetjes te nemen en de snelweg te mijden, dan zou ik ook geen trein nemen.
We hebben één keer de autoslaaptrein genomen naar Zuid-Frankrijk en zullen dat dit jaar weer doen naar Italië. Wij vinden het ideaal. Daar rijden is veel leuker en dat willen we zoveel mogelijk doen. :] :] :]

Waar stap je dan op voor zuid-frankrijk, en wat kost dat ongeveer?
 
Waar stap je dan op voor zuid-frankrijk, en wat kost dat ongeveer?

Wij zijn toen van Düsseldorf naar Frejus gegaan. (en dan moet je niet in Avignon uitstappen zoals wij gedaan hebben :o ) Hoeveel dat toen kostte weet ik nu ff niet. Je kan op dbautozug.de kijken. Wij waren met zijn vieren en dan kun je een coupe mooi delen.
 
Er zijn verlengstukken voor sigaretaanstekers. Deze zijn makkelijk om te bouwen zodat ze op de accu aangesloten kunnen worden. Ideaal voor bijv. de tomtom of andere campeer aparaten zoals compressortjes en telefoon laders.
Succes:D
 
Waar stap je dan op voor zuid-frankrijk, en wat kost dat ongeveer?
wij hebben prijzen gezien uiteenlopend van 600 to 900 euro!!! naar gelang het tijdstip je vertrekt en uiteraard tot waar je rijdt zijn ook uitgegaan van dusseldorf als opstapplaats en dat vonden wij veel te prijzig willen het graag een beetje lowbudget houden zijn nu van plan lekker met het tentje te gaan en evt te overnachten op boerencampings is erg goedkoop denk aan 10 euro per dag voor 2 personen ! en lijkt ons erg gezellig zijn nu nog adressen aan het zoeken om te overnachten maja eerst moet m'n vriendin d'r papiertje nog halen ,niet onbelangrijk haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan