2 verchillende banden

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Ik moet op mijn ZX6 dringend een nieuwe achterband hebben, de MEZ 01 is tot op de draad versleten maar enkel achteraan (het gevolg van 55km woon/werk verkeer met 5 bochten in het geheel)

Gezien ik van de achterband heel erg ontevreden was, vooral bij nat weer wou ik gaan voor een rennsport of een bt 010,

Kan het kwaad als ik met verschilllende banden voooraan en achteraan rij???

en nog iemand tips voor banden??
hoe zijn de rennsports?? BT010 heb ik al gehad
 
Kan geen kwaad, al wordt vaak anders beweert. Alsof bandenfabrikanten de voor en achtebanden op elkaar afstemmen per serie. Kan ook niet, want elke motor heft een andere geometrie en andere vering. Ze gebruiken enkel hetzelfde rubber.

Kijk maar naar racers, die ook kiezen ook voor verschillende banden voor en achter. Is heel erg persoonlijk. De een houd van gecontroleerde voorwieldrift en zal wat harder monteren, de ander wil dit juist niet. Het type band zeg meer dan het merk alleen.

Gewoon proberen, limiet ligt toch vnl. bij jezelf en niet in eerste plaats bij je bandenkeuze (of vering), al zij ze wel heel erg belangrijk....
 
een nadeel van rennsports ze zijn snel af...
bij 5000km rechtdoor rijden...(beetje sportief) dan wordt ie al vierkant hoor :)

als je niet te sportief rijd (dat doe je maar met je agusta) zet er dan een 020 onder...voldoende voor woonwerk en gaat ook 2 tot 3 langer mee als een 010 of een rennsport...

rennsport slijt nog harder als een 010.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan