2 vragen:remmen en achterbrug

hawk gt

MF veteraan
11 mei 2003
8.663
409
noord holland
ik ben een honda cb450n aan het verbouwen en zit met 2 vragen.

ik ga de voorrem veranderen van 1 zuigerige remklauw naar een 2 zuigerige remklauw maar ik heb hier 2 verschillende rempompen liggen 1 met 14 op de voorkant en 1 met 1/2 (deze is redelijk kleiner dan de andere)
merk ik verschil tussen deze rempompen?



ik wil er een mooiere achterbrug in zetten maar deze is bijna 3 cm korter,wat merk ik hier van??
 
Als je maar een klauw hebt moet je de 1/2 gebruiken
De 14mm is te groot waardoor je minder druk krijgt en je dus harder moet knijpen voor evenveel remkracht.
 
...hoort dat niet andersom te zijn? (of redeneer ik nu anders?:) )

Nee, v.d.v. heeft het goed.

De aanduiding 1/2 staat voor halfduims, dus 12,7 mm. Het oppervlak van deze plunjer is dus kleiner dan die van 14 mm diameter; met de 12,7 mm diameter bouw je dus een hogere druk op en als de vloeistof verplaatsing groot genoeg is moet je die zeker nemen.
 
Laatst bewerkt:
3 cm zal weinig verschil maken.

De achterkant komt ietsje omlaag,
en de wielbasis wordt iets korter.

Kortere wielbasis betekent iets ander stuurgedrag.
Maar zo'n klein verschil zul je niet voelen.
 
Door je motor korter te maken op die manier gaat hij makkelijker sturen in korte bochten, hij gaat makkelijker op het achterwiel (en die 3 cm ga je zeker merken)
je verplaatst ook het gewicht naar achter maar ik niet dat jou motor daar erg gevoelig voor is.
 
Door je motor korter te maken op die manier gaat hij makkelijker sturen in korte bochten, hij gaat makkelijker op het achterwiel (en die 3 cm ga je zeker merken)
je verplaatst ook het gewicht naar achter maar ik niet dat jou motor daar erg gevoelig voor is.

op ze achterwiel zal wel meevallen met 43pk uit een 2 pittertje.
en hoge snelheid haalt ie niet.
het word een caferacertje dus gebruik ik um niet zo vaak als mijn gewone motor.
maar beter sturen in korte bochten dus dat is zeker een voordeel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan