2003 Harley Dyna valt ineens uit

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.355
3.308
Ridderkerk (ZH)
Pas een schitterende 2003 Harley Davidson FXDX Dyna Sport Glide gekocht met het 88ci Twin Cam blok met carburateur. 45.000 km

Helemaal blij mee, gaf geen klap verkeerd maar vanavond een mindere ervaring, midden op de snelweg kapte hij ermee. Het leek wel of het contact uitviel want de motor viel compleet dood en de toerenteller stond meteen op nul terwijl ik de vluchtstrook op rolde. Ik heb hem even laten staan en toen startte hij direct. Wel viel me op dat er een rood "check engine" lampje in de snelheidmeter ging branden als ik het contact aanzette, maar dat ging na 3 sec weer uit. Ik kan me niet herinneren dat dat daarvoor ook aan ging als ik het contact aanzette. Daarna normaal naar huis gereden waarbij hij het prima deed.

Omdat de toerenteller ook meteen wegviel moet het haast wel een electrisch probleem zijn, hij viel compleet dood.

Ik kan bijna alles zelf aan een motor maar ik weet nog niet hoe hij normaal hoort te functioneren, daar heb ik hem te kort voor. Dat hij niet hoort uit te vallen snap ik maar of dat lampje nu wel of niet aangaat als je het contact aanzet weet ik niet.

Oliepeil was gisteren aan de lage kant, moet ik nog bijvullen. Kan hij hem daarop uitgooien? Lijkt me van niet toch?

Kan ook een gaar contact zijn ofzo, maar hij viel electrisch volkomen dood, alsof de killswitch werd ingedrukt....

Alle advies is welkom
 
Thanks voor de input!

Voorlopig is mijn eerste wens/eis dat dat afslaan verdwenen is, ik durf er nu geen lange stukken of bruggen/tunnels meer mee te pakken en dat verziekt het plezier in deze verder fantastische fiets wel een beetje. Ik woon in de Randstad en daar kom je niet echt ver zonder bruggen of tunnels.

Daarna komen de wensen, opties en opleukspulletjes wel. Ik geloof niet dat er een motormerk is waar je meer customspul voor kunt kopen dan H-D.

Bodemloze put....
 
Thanks voor de input!

Voorlopig is mijn eerste wens/eis dat dat afslaan verdwenen is, ik durf er nu geen lange stukken of bruggen/tunnels meer mee te pakken en dat verziekt het plezier in deze verder fantastische fiets wel een beetje. Ik woon in de Randstad en daar kom je niet echt ver zonder bruggen of tunnels.

Daarna komen de wensen, opties en opleukspulletjes wel. Ik geloof niet dat er een motormerk is waar je meer customspul voor kunt kopen dan H-D.

Bodemloze put....
Koop gewoon zo'n Dyna of Ultima, dat zijn geen opleukspulletjes maar die heb je nu op dit moment gewoon nodig.
 
Koop gewoon zo'n Dyna of Ultima, dat zijn geen opleukspulletjes maar die heb je nu op dit moment gewoon nodig.
Precies.

Tjeck je huidige ontsteking. Dikke kans dat die hapert.

En de ultima of dyna s zijn beide een standaard upgrade voor een zwak HD onderdeel. En stukken goedkoper dan oem.

2 vliegen in 1 klap.
 
Weet ik, maar had sowieso geen zin meer in die prehistorische techniek in mijn motor met veertjes en puntjes enzo... Gewoon moderne elektronica erin en ik weet zeker; de motor loopt nu zeker weten beter als dat die ooit nieuw uit de fabriek kwam.
 
77er Ironhead, de Harley met het mooiste motorgeluid maar ook die bekend staat als oliezeef vanwege de vele olie lekkages.

De mijne ziet er optisch oud en afgetrapt uit, maar onderhuids is deze helemaal nieuw. (blok heb ik gereviseerd, lekt en verbruikt geen drup olie, bekabeling is nieuw met motogadget besturingssysteem en daarom wilde ik ook een moderne ontsteking)

Ik ben er blij mee, het is een betrouwbare fiets, tikken en lopen.
IMG_20190622_182223936.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rivera heeft een goede naam qua vervroegers of die van Zodiac ed nou van dit merk zijn is me niet duidelijk.
 
77er Ironhead, de Harley met het mooiste motorgeluid maar ook die bekend staat als oliezeef vanwege de vele olie lekkages.

De mijne ziet er optisch oud en afgetrapt uit, maar onderhuids is deze helemaal nieuw. (blok heb ik gereviseerd, lekt en verbruikt geen drup olie, bekabeling is nieuw met motogadget besturingssysteem en daarom wilde ik ook een moderne ontsteking)

Ik ben er blij mee, het is een betrouwbare fiets, tikken en lopen.
Bekijk bijlage 1414580
Buiten het geveerde zadel (in combinatie met een geveerde achterbrug), knappe motorfiets!
 
Buiten het geveerde zadel (in combinatie met een geveerde achterbrug), knappe motorfiets!
Tja, wil er misschien nog een hardtail van maken maar mensen die de fiets in het echt zien zeggen dat ik er helemaal niks aan moet veranderen... "geen hardtail, lekker zo laten!"... dus twijfel twijfel twijfel... maar goed, extra vering vind ik wel fijn want ik ben niet gezegend met veel zitvlees! 8)7
 
Tja, wil er misschien nog een hardtail van maken maar mensen die de fiets in het echt zien zeggen dat ik er helemaal niks aan moet veranderen... "geen hardtail, lekker zo laten!"... dus twijfel twijfel twijfel... maar goed, extra vering vind ik wel fijn want ik ben niet gezegend met veel zitvlees! 8)7

Het “niet hardtail zijn is niet het probleem
 
Ik heb hem vandaag bij Glenn van Downtown Harley in Duiven afgeleverd en die kende het probleem wel gaf hij aan, waarschijnlijk een scheurtje in de printplaat van de ontsteking, schijnt vaker voor te komen.

Ik ga op vakantie en hij gaat sleutelen, prima verdeling dacht ik zo.
 
Ik heb hem vandaag bij Glenn van Downtown Harley in Duiven afgeleverd en die kende het probleem wel gaf hij aan, waarschijnlijk een scheurtje in de printplaat van de ontsteking, schijnt vaker voor te komen.

Ik ga op vakantie en hij gaat sleutelen, prima verdeling dacht ik zo.
Idd, en fijne vakantie
 
Ik ga af op de ervaringen van anderen en wat ik hier voor adviezen krijg, ik heb gelukkig zelf geen uitgebreide ervaring met Harley garages

Downtown is een zaak waar ik veel goeds over hoor, er zijn niet of nauwelijks slechte recenties te vinden.

HD Rotterdam/Nieuwerkerk is een stuk dichterbij maar schijnt vreselijk duur te zijn met alles, parts, uurtarief...geen ervaring mee overigens.

Dit voelde goed om mijn fiets bij achter te laten, een betere reden heb ik ook niet.
 
Als maar goed komt toch?

Ik heb niks met Harleys, wellicht daarom nog nooit ervan gehoord ondanks dat ik bij Duiven om de hoek woon.

Bike Hospital Waddinxveen staat van horen zeggen ook goed bekend :)
 
Ik vind het gevoel wat ik krijg bij iemand waar ik mijn Harley achterlaat eigenlijk het belangrijkste, verder heb ik namelijk niks relevants. En dan zal het me worst wezen of ik daar een stuk voor moet rijden.

Een maat van me is onlangs zo verschrikkelijk genaaid met de aankoop van een peperdure Electra Glide bij een grote Harley zaak hier in de regio Zuid Holland die na 2 weken compleet in de prak draaide en toen hij terugging voor garantie meteen bedreigd werd dat hij voor de reparatie wel beter uitkeek waar hij hem heen bracht en dat zijn 2 zaken geworden: Harliepleats in Groningen voor de revisie en Downtown in Duiven voor een programmeerbare ontsteking en tuning. Bij beide heel goed geholpen en nu ikzelf een probleempje heb zijn advies maar opgevolgd en naar Downtown gereden.

Niet echt in de buurt maar ach, kan ik hem meteen goed testen op de terugweg.

Vertrouwen is het belangrijkste, ik ken verder ook geen enkele zaak persoonlijk dus ga af op de meningen van mensen die dat wel hebben.

We gaan het zien, ik meld de uitkomst wel hier.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het gevoel wat ik krijg bij iemand waar ik mijn Harley achterlaat eigenlijk het belangrijkste, verder heb ik namelijk niks relevants. En dan zal het me worst wezen of ik daar een stuk voor moet rijden.

Een maat van me is onlangs zo verschrikkelijk genaaid met de aankoop van een peperdure Electra Glide bij een grote Harley zaak hier in de regio Zuid Holland die na 2 weken compleet in de prak draaide en toen hij terugging voor garantie meteen bedreigd werd dat hij voor de reparatie wel beter uitkeek waar hij hem heen bracht en dat zijn 2 zaken geworden: Harliepleats in Groningen voor de revisie en Downtown in Duiven voor een programmeerbare ontsteking en tuning. Bij beide heel goed geholpen en nu ikzelf een probleempje heb zijn advies maar opgevolgd en naar Downtown gereden.

Niet echt in de buurt maar ach, kan ik hem meteen goed testen op de terugweg.

Vertrouwen is het belangrijkste, ik ken verder ook geen enkele zaak persoonlijk dus ga af op de meningen van mensen die dat wel hebben.

We gaan het zien, ik meld de uitkomst wel hier.
Ahum ``` Fryslân... Tjalle Reitsma

Harliepleats
Bolswarderweg 4A
1565544609258.png

8759 LA Exmorra
(nabij Bolsward)
 
Terug
Bovenaan Onderaan