2003 Honda VT1100 C2 - Opeens hoog in toeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Millencolin

MF veteraan
15 aug 2013
1.285
40
Baarle-Hertog
Hi mede forum leden.
Zie bijgevoegde link voor video.

Ik open het gas zachtjes, vanaf 10 seconden stop ik. Vanaf 13 seconden opeens flink hoog in toeren + klappen uit de uitlaat (achterste cilinder + rook).
Carbs zijn al schoon gemaakt en gesynchroniseerd. Bougies achterste cilinder zijn vervangen. Ik denk nog steeds aan verkeerde afstelling. Wat denken jullie?
Ik heb op het moment geen mogelijkheid om rpm te meten.


Mocht er nog informatie benodigd zijn, let me know.

 
en als je hem start en geen gas geeft, gaat die dan ook vanzelf hoger in toeren? En doet die dit zowel als die koud en warm is?
Niet speciaal. Starten moet op choke. Zodra deze uit is, blijft ie hetzelfde lopen

Twee dingen zijn mij net wel opgevallen.
Ik kan de mengselschroeven helemaal indraaien en zeer ver uit, zonder verandering.
Ook de stationair schroef kan ik helemaal open draaien, doet niets. Alleen ver dicht begint ie slechter te lopen.
Daarbij, als ik de choke open zet zodra deze warm is, begint ie opeens heel hoog in toeren te lopen en ploffen waarna hij weer terug gaat naar "normaal".

 
tijdens het schoonmaken van de carbs ook de mengselschroeven er uit gehad?

Naaldsproeiers/mengbuizen er ook uit gehad?
Jeps. Alles er uit gehad. Bijgehouden hoeveel de mengschroeven er uitgedraaid waren. Een slag meer dan Haynes. Getest op de getelde stand, geen verbetering. Teruggezet op de stand uit het Haynes, geen verbetering.

Losse onderdelen uit de carbs in de carb cleaner gelegd en daarna doorgeblazen met compressor.
 
Jeps. Alles er uit gehad. Bijgehouden hoeveel de mengschroeven er uitgedraaid waren. Een slag meer dan Haynes. Getest op de getelde stand, geen verbetering. Teruggezet op de stand uit het Haynes, geen verbetering.

Losse onderdelen uit de carbs in de carb cleaner gelegd en daarna doorgeblazen met compressor.
Doorblazen is niet altijd voldoende, soms is doorprikken van de sproeiers nodig (vooral de stationair).
 
Had even een andere motor tussendoor, maar inmiddels zijn de carbs van deze vt1100 weer door de wasstraat gegaan en met mooi resultaat.
Hij loopt nu een stuk mooier.
Nog wel wat klappen uit de uitlaat, zeker ook bij afzetten.
Enige is wel dat ik merk dat er sporadisch plopjes via 't luchtfilter komen.
 
Opgelost!
Na mijn eerste post alles terug los gehaald, schoon gemaakt. Ineen gestoken.
Alles goed aangesloten en goed afgesteld.
Vandaag een prachtig test rondje mee kunnen doen.

Vele malen beter dan waar het begon.
Bedankt voor al het meedenken.

Slotje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan