Motorkleding in het buitenland goedkoper?

manny

Die hard MF'er
29 mei 2007
665
4
Amsterdam
Ik ben voor de zomer op zoek naar een leuke combi (heb nu de A* RC-1 en de Dainese Steel op het oog) en ik vraag me af of ik deze in het buitenland wellicht goedkoper kan scoren. Ik lees hier en daar wel wat tips over shops in Duitsland (louis.de en fc-moto.de) maar óf die hebben niet de 'A'-merken óf die zijn gewoon even duur of zelfs duurder dan de bekende shops in NL zoals Termaat/motorgoedkoop/enz.

Loont het uberhaupt de moeite om in het buitenland te kijken of zijn de prijzen inmiddels in heel Europa gelijk? Hoe zit het bijvoorbeeld met België, Luxemburg of de UK? Ik heb overigens een leaseauto dus de reis kost me niets, behalve tijd. En dat laatste heb ik genoeg in het weekend, kan ook nog eens een leuk tripje zijn. :)

Iemand ervaring met prijzen in shops in het buitenland?
 
Ik ben voor de zomer op zoek naar een leuke combi (heb nu de A* RC-1 en de Dainese Steel op het oog) en ik vraag me af of ik deze in het buitenland wellicht goedkoper kan scoren. Ik lees hier en daar wel wat tips over shops in Duitsland (louis.de en fc-moto.de) maar óf die hebben niet de 'A'-merken óf die zijn gewoon even duur of zelfs duurder dan de bekende shops in NL zoals Termaat/motorgoedkoop/enz.

Loont het uberhaupt de moeite om in het buitenland te kijken of zijn de prijzen inmiddels in heel Europa gelijk? Hoe zit het bijvoorbeeld met België, Luxemburg of de UK? Ik heb overigens een leaseauto dus de reis kost me niets, behalve tijd. En dat laatste heb ik genoeg in het weekend, kan ook nog eens een leuk tripje zijn. :)

Iemand ervaring met prijzen in shops in het buitenland?
www.fc-moto.de
www.mlol.de
 
Voor de vergelijking even naar een Dainese Steel combi gekeken: exact even duur als bij Termaat motoren..
mijn pak scheelde 300 euri ( arlen ness )handschoenen bijna 80 euri
polo in duitsland verkoopt ook grote merken als spidi, arlen ness en alpinestar
 
Laatst bewerkt:
Gewoon goed vergelijken. Voor sommige pakken maakt het niks uit. Maar als je bijvoorbeeld voor replica's gaat, ga ik in ieder geval naar Duitsland. En kom je met niks thuis? Heb je in ieder geval een mooie rit achter de rug.

Voordeel van FC-moto.de is dat men daar ook Engels spreekt, dus een grote taalbarriere zal er niet zijn. Ook makkelijk om van te voren even te bellen of ze jou pak in de desgewenste maat op voorraad hebben.

Arlen Ness vind ik persoonlijk een stuk goedkoper bij fc-moto.de evenals de A* GP handschoenen.
 
heb toevallig vandaag gekeken bij hein gericke in almere, en de meeste sites die hier boven staan zijn niet goedkoper, behalve fc-moto
 
FC-moto heeft inderdaad zeer gunstige prijzen. Zelfs als ik het vergelijk met Kalsbeek en Termaat zit er een zeer groot verschil tussen de winkels op veel (2007) modellen van Alpinestars bijvoorbeeld.

Morgen passen bij Termaat, ben benieuwd of ik mezelf nu in een A* kan hijsen of dat ik toch aan de Dainese (of nog een andere) moet.. Eerder een A*-model aangehad waarbij de maat van de jas perfect was en de broek belabberd of andersom.. '(
 
ik zou ook eens op ebay.com kijken, daar staan Alpinestars e.d gewoon voor $600 , wat omgerekend uitkomt op ongeveer 400 euro

ik heb het zelf ook uit de usa gehaald(wel toen ik er was) en heb een pak van €650 voor €420 gehaald
 
Terug
Bovenaan Onderaan