Motor houdt in

Cetrac

Die hard MF'er
27 jul 2006
250
0
Helmond
Mensen,

Het volgende is van toepassing:

- Kawasaki EN 500.
- Conische K&N Openluchtfilters, 2 maal.
- Dynojet Kit geïnstalleerd.
- Carbs. dmv. Colortunes op een net iets rijker mengsel afgesteld. (Paarsblauw voor de ingewijden)

Motor loopt goed, echter, bij snelheden boven de 60 niet. Hij houdt in. Zelf denk ik dat het met de rijwind te maken heeft, dat hij druk verschillen krijgt.

Zie hier foto: http://www.flickr.com/

Zoals je ziet zitten de luchtfilters vrij onbeschermd. Zou ik door middel van de filters tegen rijwind beschermen het probleem niet meer hebben?
 
Mensen,

Het volgende is van toepassing:

- Kawasaki EN 500.
- Conische K&N Openluchtfilters, 2 maal.
- Dynojet Kit geïnstalleerd.
- Carbs. dmv. Colortunes op een net iets rijker mengsel afgesteld. (Paarsblauw voor de ingewijden)

Motor loopt goed, echter, bij snelheden boven de 60 niet. Hij houdt in. Zelf denk ik dat het met de rijwind te maken heeft, dat hij druk verschillen krijgt.

Zie hier foto: http://www.flickr.com/

Zoals je ziet zitten de luchtfilters vrij onbeschermd. Zou ik door middel van de filters tegen rijwind beschermen het probleem niet meer hebben?


is de motor wel goed afgesteld ?? want zomaar een dynojet en open luchtfilters installeren wil niet zeggen dat die dan goed afgesteld is?

en dan kun je idd problemen krijgen met inhouden.
 
Dat het met de rijwind te maken heeft kan HEEL goed mogelijk zijn.

Door het rijden kreeer je een onder druk langs je motor en dan hebben je cab's de grootste moeite de lucht aan te zuigen. Dit is niet te merken op een testbank omdat daar de luchtstroom anders is dan op de weg.
Hoe je hier snel achter kan komen is een tijdelijke kap aan de zijkant zetten zodat er een atmosferische druk ontstaat bij je filters tijdens het rijden.

Misschien dat er iemand een tekeningetje kan maken hiervan???

Als je een mail adres hebt mail ik ff een tekeningetje....
 
Laatst bewerkt:
Als ik een kap maak dat alleen de buitenkant beschermt, zodat hij vanuit binnen lucht kan zuigen zou dat genoeg zijn? Of kan ik beste een geheel sluitende kap maken met daarachter een gat?
 
Probeer een kap te maken die dusdanig dicht is dat hij alleen de lucht uit het midden van de motor of aan de voorkant van het filter kan aanzuigen. Een combie van deze twee werkt ook overgens prima.

Dit is ook de rede dat bepaalde motoren om de kelken kappen hebben vanuit de fabriek.
 
Laatst bewerkt:
In de onderstaande foto is staat een XJR met de kappen die ik bedoel. De kap is chroom met in het verlengde het zwarte gedeelte waar XJR opstaat


Wat jij nu hebt zijn top filters en zou ik NIET vervangen door anderen.


motor%201.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ritzen in Weert heeft volgend mij een grote ventilator bij z'n testbank,
volgens mij om ook motoren met RAM air goed af te stellen en dat is misschien iets voor jou.
Hij is een kei in afstellen van motoren (heeft ook de mijne gedaan met ondanks een wat mindere rechter carb een prima resultaat)
 
als je hem goed hebt afgesteld dan houdt hij niet in... houdt hij in, dan heb je hem niet goed afgesteld... door maar wat rommel uit een folder op je blok te gooien loopt ie niet beter... bij een dynojet center behoren ze dat beter, sneller en goedkoper te doen.

tis geen brommer. :P
 
rijwind, tuurlijk.... dat ze daar nou geen rekening mee houden, wat is ook weer de primaire funcite van een motor?

Lees de berichten in dit topic eens. Of moet ik het analytisch en natuurkundig voor je onderbouwen.





Kan ik hiermee concluderen dat jij dan alles beter weet :?


Om een hoop gezeik van forum-bezoekers te voorkomen zeg ik NIET dat ik alles weet. Hou het maar even op niets.

Maar ik onderhoud mijn motoren wel allemaal zelf ja :Y met alles wat erbij komt kijken.

Op het moment dat ik advies geef is het ook alleen advies. Wat de gebruiker er mee doet is hun keuze. Ook als hij/zij het advies van een ander op wil volgen dat kant noch wal slaat.
:W

Ik wordt zo moe van dit soort reacties
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan