2004 een Suzuki GSV-R met 180 PK

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
2
www.kika.nl
Het artikel.
Suzuki is building a road bike based on its GSV-R MotoGP racer and you’ll be able to buy one in 2004.

For the full story, you’ll need to pick up a copy of MCN, out on Wednesday, March 20, this week.

Unsurprisingly, the firm isn’t keen to reveal details of the bike, but Suzuki’s MotoGP team boss Garry Taylor says a road-going machine is virtually certain. He told MCN: " It makes sense, obviously. All manufacturers in GPs, and particularly Suzuki, are using racing as a way of developing the breed. One of the reasons people are so excited about four-stroke GPs is the relevance to road bikes. I can’t imagine there isn’t going to be a road bike coming off the back of it. "

Even Suzuki’s decision to rename it " GSV-R " , replacing its original name " XRE0 " , points in that direction.

Any road-going relation to the GSV-R will aim to replicate its GP-style look – but under the skin the bikes won’t share much. The GP rules state racers must be prototypes which don’t share parts with production bikes and the enormous price of the one-off components used on racers will stop them being transferred directly to production lines.

What we’ll get is a V4 motor of about 1000cc, closely based on the GSV-R’s 210bhp, 14,000rpm, 990cc unit, capable of around 165bhp at the rear wheel.



The firm’s MCN Machine of the Year GSX-R1000 – which will remain on sale if a GSV-R-derived bike is launched – makes around 145bhp at the wheel.
 
Laatst bewerkt:

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
1
Waar eindigt het? :?

Als je met 160 PK (Gixxer 1000) al een top van 300 haalt, en harder optrekt dan een McLaren F1, wat moet je dan nog met die 20 PK extra vraag ik me af? :?
 

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
0
Lullige regel trouwens dat het bij de GP niet toegestaan is om onderdelen van productiemachines te gebruiken en we daarom nog een paar jaar moeten wachten '(
 

GSXR1000

Die hard MF'er
8 feb 2002
262
0
Heerhugowaard
Bezoek site
Waar eindigt het? :?

Als je met 160 PK (Gixxer 1000) al een top van 300 haalt, en harder optrekt dan een McLaren F1, wat moet je dan nog met die 20 PK extra vraag ik me af? :?
Inderdaad, nodig is het niet, maar het geeft wel een enorme hoge funfactor. 15 jaar terug vond men 100 pk ook zo'n beetje de grens. Daarboven was gewoon absurd, vond men. In inderdaad, als je het hebt over of het nodig is, maar ja dat is met zo veel dingen in het leven. In ieder geval zijn er weer duizenden mensen die weer dromen hoe geweldig het moet zijn om zo'n motor te bezitten... :}
 

Jeroen12

MF veteraan
14 jun 2001
5.251
211
59
Nieuwegein
Bezoek site
Waar eindigt het? :?

Als je met 160 PK (Gixxer 1000) al een top van 300 haalt, en harder optrekt dan een McLaren F1, wat moet je dan nog met die 20 PK extra vraag ik me af? :?
Hetzelfde wat een Hayabusa en een ZX12R er mee doet: lol maken. Deze jongens hebben al meer dan 160pk aan het achterwiel. Tuurlijk slepen ze wel wat meer gewicht mee...
 

R1 beest

MF veteraan
5 jun 2001
1.292
0
monaco
Inderdaad, nodig is het niet, maar het geeft wel een enorme hoge funfactor. 15 jaar terug vond men 100 pk ook zo'n beetje de grens. Daarboven was gewoon absurd, vond men. In inderdaad, als je het hebt over of het nodig is, maar ja dat is met zo veel dingen in het leven. In ieder geval zijn er weer duizenden mensen die weer dromen hoe geweldig het moet zijn om zo'n motor te bezitten... :}
Inderdaad,de introductie van de Honda CBX1000....in het jaartal 1978(ik word oud)een 6 cilinder met maar liefst 105 pk,dat kan toch niet :?
 

Turbo Bul

MF veteraan
25 mrt 2002
1.379
4
Krommenie
Jullie hebben het over pk`s
Als je pk`s wil bouw er een turbo op en je heb er ook 200 aan het achter wiel en een koppel van 170 nm bij 8500rpm
Kijk ff of het lukt om er een foto bij te doen *D

Bijlage: PICF0014.JPG
 

edraket

MF veteraan
12 dec 2001
10.143
0
wijk bij duurstede
www.motorfreaks.nl
vermogen zegt inderdaad niet zoveel

Toen ik op het Isle of Man TT circuit reed werd ik, vanuit Grag Ny Baa sturend voorbij gevlogen door een Hayabusa. Komend bij de Brandish Corner (de volgende bocht) zat ik midden in de bocht alweer aan z'n achterwiel.

het is zoals ooit een bekende coureur zei: they hold you up in corners, and then blast away on the straight