2005 GSX-R 1000 vs 2020 Panigale V4S

Ja ik heb ook een K5 gehad,met bijna het zelfde vermogen als die Duc,en met een Ohlins achter schokbreker betere remmen en
carbon wielen,maar die koste toen in 2005 ook tegen de 30000,-
003yoshi1.jpg
 
Terugkomend op het filmpje:


Wel verbazend dat de Duc niet sneller was als de K5, maar dat de K5 z'n mannetje zou staan is niet zo verwonderlijk
Heel leuk die +/- 35pk meer, maar banden geven maar beperkt grip, ondanks allerlei extra hulpmiddelen
Verschil zit hem dan in dat je met een nieuwe fiets 'gecontroleerder' rond kan gaan
Als de banden maar 'XX' m/s acceleratie of remvertraging kunnen accepteren bij 'XXX' PK in 'X,X' seconden, dan maakt dat niet uit of een computer dat doet of een mensenpolsje, computer is misschien wat betrouwbaarder om dat altijd te kunnen doen
Écht 'tijdverlies' heb je misschien in het gebrek aan quickshifter
 
De ducati op slicks was wel nog een leuke optie geweest inderdaad. Ergens mag je hopen dat dat ding sneller rond moet kunnen komen dan een 15 jaar oude Suzuki.... Maar als de straatbanden de beperking zouden zijn voor de ducati.... dan had hij op zijn minst even snel moeten zijn, en zelfs dat was niet zo. Er moet dus iets meer aan de hand zijn zou je denken....
 
Leuk filmpje. Soort Top Gear daar houd ik wel van.

Hilarisch dat ze niet sneller zijn met die Ducati en dat er gesleuteld moest worden aan de Suzuki :+
 
Altijd leuke filmpjes met die twee gasten.
dat de K5 met zijn mythische staat zijn mannetje zou staan tegenover de moderne superbikes had ik wel verwacht.
dat beiden gasten een betere tijd neerzetten op de Gsxr1000 dan op de Panigale V4 bevestigd enkel hoe goed de K5 is! :}
 
Heb je er nog foto's van?
Wat is er allemaal aan gedaan?
Enigste foto die ik nog heb is de bovenstaande,er is een Yoshimura race kit in gegaan en de kop is gevlakt,ander luchtfilter,Yoshimura race ECU,
en een Yoshimura titanium race uitlaat,verder een ohlins achterschokbreker,bmc carbon wielen,alle originele Suzuki carbon delen,Braking schijven voor en achter,verder nog een speedo healer,uitlaat ophangbeugel,een knipperlicht geïntegreerd achterlicht,getinte kuipruit ,veel pro bolt bouten,
originele Suzuki valblokken,en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn;)
 
Enigste foto die ik nog heb is de bovenstaande,er is een Yoshimura race kit in gegaan en de kop is gevlakt,ander luchtfilter,Yoshimura race ECU,
en een Yoshimura titanium race uitlaat,verder een ohlins achterschokbreker,bmc carbon wielen,alle originele Suzuki carbon delen,Braking schijven voor en achter,verder nog een speedo healer,uitlaat ophangbeugel,een knipperlicht geïntegreerd achterlicht,getinte kuipruit ,veel pro bolt bouten,
originele Suzuki valblokken,en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn;)

Gaaf!

Ik kan zulke builds echt waarderen.
Net zoals Biddle (geloof ik) destijds met zijn Suzuki.
 
Ja, heerlijk filmpje. Na twaalf jaar geniet ik nog steeds van het beest.
 
Waarom verkocht? Wat nieuwers? Sneller kan eigenlijk niet gezien het filmpje. :+
Vond hem te hard gaan voor op de openbare weg,en uit zelfbescherming,want als ik een snelle motor heb kan ik me
toch niet beheersen,buiten dat ben ik te oud voor zo,n opvouw fiets,mijn oude ledematen redden dat niet meer dat opgevouwen zitten. 🤪
Vroeger verafschuwde ik toermotoren,ik zou er nooit aan beginnen,maar gezien allerlei kwaaltjes en ziektes moet ik wel wil ik nog
kunnen motorrijden,en het bevalt me ook prima nu,vroeger zag ik de omgeving alleen als een flits voorbij schieten,nu geniet ik er meer van:Y.
 
Laatst bewerkt:
Moet je toch de Ducati kopen. Hoef je niet te kunnen rijden, want alle systemen redden je en je bent trager om van de omgeving te genieten.
 
Moet je toch de Ducati kopen. Hoef je niet te kunnen rijden, want alle systemen redden je en je bent trager om van de omgeving te genieten.
Word dan alleen om naar te kijken,met m,n oude lichaam ga ik het niet volhouden daar op 😬 ;)
Voor de GL had ik een Duc SF en die heb ik al moeten verkopen door lichamelijke problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan