2005 GSX-R 1000 vs 2020 Panigale V4S

Je ben nog een jonkie dus👶;),ik ben 24 jaar ouder🤫
Ik ben weer een ZX10R aan het opbouwen en dat is nogal uit de hand gelopen en weet echt niet of ik nog ermee kan rijden.
Loop 2x in de week bij fysio al 2 jaar vanwege rug en heupklachten dus....... Ben 55.
 
Ik ben weer een ZX10R aan het opbouwen en dat is nogal uit de hand gelopen en weet echt niet of ik nog ermee kan rijden.
Loop 2x in de week bij fysio al 2 jaar vanwege rug en heupklachten dus....... Ben 55.
Ja met dat soort klachten is een sportmotor een marteling,je kan dan beter naar een toermotor of naked gaan shoppen.
Als ik met de GSX-R reed deed alles zeer,benen,polsen,rug noem het maar op ,na een half uurtje rijden moest ik bijna van de motor afgeholpen worden,
met m,n GL rijd ik vele uren achter elkaar en stap dan nog lachend af zonder pijn.
 
Van mijn rug heb ik eigenlijk nooit last op de racer. Wel op andere motoren, maar mijn knie heeft wel problemen na 200+ km en mijn schouders wat. Verder weinig last, ja mijn reet doet pijn. :+
 
Ik kijk met verbazing naar de coureurs op die Mgp motoren,volgens mij zijn die lui van rubber.
 
Van mijn rug heb ik eigenlijk nooit last op de racer. Wel op andere motoren, maar mijn knie heeft wel problemen na 200+ km en mijn schouders wat. Verder weinig last, ja mijn reet doet pijn. :+

Op langere ritten meer op je tank gaan liggen

Dat van die reet ben ik ook nog voor een oplossing aan het zoeken
 
Hoezo niet,rij je alleen maar op het circuit?
Nee hoor maar voor mij zijn het sportfietsen en liefst zo extreem mogelijk of anders niets,totaal geen interesse in dat naked gedoe of toerfietsen.Voor mij was het altijd al zo vroeg mogelijk op de dag ff paar uurtjes weg en ‘s middags was voor de rest van het verkeer.
 
Nee hoor maar voor mij zijn het sportfietsen en liefst zo extreem mogelijk of anders niets,totaal geen interesse in dat naked gedoe of toerfietsen.Voor mij was het altijd al zo vroeg mogelijk op de dag ff paar uurtjes weg en ‘s middags was voor de rest van het verkeer.
Ja dat was voor mij ook zo ,maar als je motor wil blijven rijden dan toch liever iets dan niets,mijn sportmotor heeft 12 jaar lang alleen maar in de garage gestaan,maar zo heb je er ook niets aan dus maar verkocht,toen nog een tijd niets gehad maar het blijft kriebelen dus toch maar de stap genomen
naar iets minder extreems,overigens kan je nog behoorlijk gek doen,die vrachtwagen van mij gaat nog aardig vlot door de bochten .
 
Ik krijg juist last van mijn rug op bijvoorbeeld een TDM of een V-Strom. :X

Ik verzin het ook niet. :')
 
Ik krijg juist last van mijn rug op bijvoorbeeld een TDM of een V-Strom. :X

Ik verzin het ook niet. :')
Tja we zijn allemaal anders ,ik zelf ben eigenlijk veel te groot van postuur(lees vet 🤫) voor een sportmotor,
gevolg is dat ik overal eigenlijk klem zit en dat gaat nog wel als je vrij jong ben maar als krasse knar word dat
moeilijker,op een motor als een GL is dat allemaal geen probleem,die zijn gemaakt voor zwaar transport🙃
GL staat waarschijnlijk voor Gezet Lichaam:+
 
Ik heb hier een boek "20 jaar gsxr"
Daar komt Kevin Schwantz aan het woord en die weet,over de K5 ,te melden dat : "als degene die op de K5 in competitie rijdt en niet wint,dat ligt het aan de rijder en niet aan de fiets "
Verder omschrijft hij daar dat de fiets "zoveel grip heeft dat ie ,in de bochten,een soort van gleuf in het asfalt freest"

Dat jaar werd Troy Corser wereld kampioen op de GSXR 1000 K5

Het zou de enigste 1000 superbike circuitfiets zijn die ik overweeg ooit nog te kopen
 
Ik heb hier een boek "20 jaar gsxr"
Daar komt Kevin Schwantz aan het woord en die weet,over de K5 ,te melden dat : "als degene die op de K5 in competitie rijdt en niet wint,dat ligt het aan de rijder en niet aan de fiets "
Verder omschrijft hij daar dat de fiets "zoveel grip heeft dat ie ,in de bochten,een soort van gleuf in het asfalt freest"

Dat jaar werd Troy Corser wereld kampioen op de GSXR 1000 K5

Het zou de enigste 1000 superbike circuitfiets zijn die ik overweeg ooit nog te kopen
Tja Kevin had niets anders kunnen zeggen,als zet Suzuki een 3 wieler voor z,n neus dan is het nog de beste 3 wieler in de wereld :+ ,
ik heb ook een ZX10R gehad en die vond ik beter sturen,de best sturende standaard motor die ik gehad heb,toen snapte ik waarom Rea zo snel is.
 
Ik krijg juist last van mijn rug op bijvoorbeeld een TDM of een V-Strom. :X

Ik verzin het ook niet. :')
Ik ook (na aardig wat km's), misschien toch een iets te rechte zit. :9

Op een Fazer 1000 waar je ietsjes voorover zit heb ik dan weer nergens last van behalve een zere kont
 
Ik ook (na aardig wat km's), misschien toch een iets te rechte zit. :9

Op een Fazer 1000 waar je ietsjes voorover zit heb ik dan weer nergens last van behalve een zere kont

Ik soms al na amper wat kilometers.

Op mijn huidige zx10r heb dat gelukkig niet. 😅
 
Tja Kevin had niets anders kunnen zeggen,als zet Suzuki een 3 wieler voor z,n neus dan is het nog de beste 3 wieler in de wereld :+ ,
ik heb ook een ZX10R gehad en die vond ik beter sturen,de best sturende standaard motor die ik gehad heb,toen snapte ik waarom Rea zo snel is.

Tja, het feit dat BMW het blok van de S1000RR op die van de K5 heeft gebaseerd zegt wel iets
De K5 was gewoon een sprong voorwaarts in de literfietsen
 
Terug
Bovenaan Onderaan