2005 Honda CBR600RR

En spuuglelijk bovendien.

Wat die UPSD betreft, Honda is er niet zo wild van dus het zal mij benieuwen of dat klopt...zeker omdat qua sturen de 600RR toch in alle testen complimenten kreeg (of heb ik dat nu ook weer verkeerd gelezen) verwacht dus eerder motorische aanpassingen.

Wat wel klopt, wanneer doen ze es wat met de VTR-lijn, kunnen toch niet blind zijn voor het succes van de SV.
 
Als je wil meetellen in de snelle wereld die 600 heet moet je elke 2 jaar vernieuwen...anders mis je de boot..simple as that.
Ze kunnen me van alles wijs maken maar zowel Yamaha als Honda komen met een sterk vernieuwde 600...
 
Als je wil meetellen in de snelle wereld die 600 heet moet je elke 2 jaar vernieuwen...anders mis je de boot..simple as that.
Ze kunnen me van alles wijs maken maar zowel Yamaha als Honda komen met een sterk vernieuwde 600...

Hoeveel tijd zat er ook al weer tussen de nieuwste Soes 600 en de vorige en idem de CBR en de RR?
 
Ik heb begrepen dat de nieuwe CBR in ieder geval radiale remklauwen, een radiale rempomp en een upside down vork krijgt. Daarnaast wordt het kontje wat platter en verliest hij 9 kilo.

Meer is (bij mijn bron) niet bekend.
 
die fotosoep is best redelijk...dus niet, man ik heb al betere shops gemaakt..jammer alleen dat PS niet meer draait op de computer... B|
 
Deze dan.

full
 
Hoeveel tijd zat er ook al weer tussen de nieuwste Soes 600 en de vorige en idem de CBR en de RR?

De CBR is eigenlijk altijd meer een evolutie dan revolutie geweest...daarbij hadden ze begin 90'er jaren nog weinig te vrezen van de andere 600'tjes.
Maar toch werden en veel detailwijzingen doorgevoerd..
Met de komst van de zx-6r en al helemaal met de R6 versnelde de levenscyclus zich drastisch. Soes staat er om bekend altijd iets later te launchen...zo hebben ze dit jaar voordeel...maar het volgend jaar weer nadeel...De r6, 600RR en 636 gaan gelijk op en zullen mekaar geen duimbreed geven...
Let maar op nog enkele weken en de R6 en 600RR staan vernieuwd op je beeldscherm

De 600 is de meest concurrende klasse ever nl.
 
leuk een plaatje van de zijkant...eigenlijk geen echt schokkende dingen gewijzigd qua uiterlijk..en die striping heb ik al een keer eerder gezien op een yamaha 2004 r6 usa model... :Z
 
2005 CBR 600 RR
Honda are aiming to build on the success of the CBR600RR by significantly upgrading the model for 2005. The new bike promises lighter weight, more power and even stronger brakes.

The weight savings have largely been made in the chassis. The new fine die-cast process employed in hollow frame construction has enabled Honda to trim small amounts of material in areas not subjected to stress while still being able to provide the torsional strength in all the areas where it is critical. A full 1.5kg has been trimmed from the frame while the new die-cast seat rails add to the savings with another 0.7kg shaved in this area. Weight has also been saved through the use of a new composite aluminium swingarm. The swingarm now integrates the damper’s upper mount into its new one piece design which helps to completely isolate the frame from the shocks and stresses generated by the rear suspension.

Honda are claiming 115hp (86kw) as a peak power figure but have stated that they have concentrated their efforts on producing more mid-range power. This is the only performance area where the current model CBR600RR lacked against some of the opposition and if Honda make those promised gains in the mid-range it will make what is already a great bike markedly better. New molybendum impregnated pistons help to reduce friction while new injectors are claimed to provide better atomization through finer spray nozzles.

The racing inspired trend towards radial mounted calipers has also claimed the CBR600RR with the 2005 model scoring trick new radial mounted four-piston calipers clamping 310mm disc rotors.

New inverted cartridge forks grace the front of the machine and provide the new radial mounting points for the calipers.

A new front cowl incorporates the air intakes which helps to blend the front end look a little better while closely resembling the intakes seen on the latest CBR1000RR Fireblade. A shorter tail cowl and new matte black side covers round out the styling changes. Some owners had complained that the paint finish on the tank of their CBR600RRs was too easily scuffed and Honda have recognised this shortcoming by coating the tank on the 2005 model with some healthy coats of clear lacquer.

All up the CBR600RR is a significantly changed machine for 2005.

2005 - Honda CBR600RR

Engine - 599cc, liquid-cooled, inline four-cylinder

Bore and Stroke - 67.0mm x 42.5mm

Compression Ratio - 12.0:1

Induction - Dual Stage Fuel Injection (DSFI)

Ignition Computer-controlled digital transistorized with three-dimensional mapping

Gearbox - Close-ratio six-speed

Front Suspension - 41.0mm inverted HMAS cartridge fork with spring preload, rebound and compression damping adjustable

Rear Suspension - Unit Pro-Link HMAS single shock with spring-preload, rebound and compression damping adjustable

Front Brakes - Dual radial-mounted four-piston calipers with 310mm discs

Rear Brake - Single 220mm disc

Tyres - 120/70ZR-17 (F) - 180/55ZR-17 (R)

Rake - 24.0 degrees

Trail - 95.0mm

Dry Weight - 163kg

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan