2005 kawa 636 test

24 okt 2001
82
0
Amsterdam
Eerste test (die ik ben tegengekomen dan) van de 2005 kawa 636...

http://www.motornet.be/modellen/041208_kawasaki_ZX6R.html

041207-kawa-8.jpg
 
Ik begin ook steeds meer aan het uiterlijk te wennen, zo erg zelfs dat ik toch ff ga proefrijden.
 
De acceleratie en de soepelheid van de motor laten je veeleer vermoeden dat je op een 750 cc motor zit, dan op een 636 cc metende vierpitter en dat is zowel voor de sportfanaten als de sportieve toerrijders goed nieuws.

Dit maakt he twijfelen tussen een GSX-R750 en een ZX6R steeds minder.... :P Alleen jammer dat ze niet voluit konden gaan op het circuit...

Alleen wel jammer dat de test die in de komende MOTO73 komt te staan, waarschijnlijk van ditzelfde evenement komt en dus ook (gedeeltelijk) in het water is gevallen...
 
130pk :o

met een ~€1000 aan aanpassingen (PC, filter, demper) moet je die dus AHW kunnen halen. Gvd zeg, is mijn bijna 3 jaar oude 600 gewoon ernstig traag ;(
 
ZX-6R.jpg


Van Superbike magazine:

The rain in Spain
Falls mainly on the launch of the ZX-6R

Simon's just got back from the launch of the new Kawasaki ZX-6R. As with Big Al's experience on the CBR600RR, Simon got wet as the rain hampered serious testing of the bike, but here's what he's got to say.
"Well, I've just about dried out now and it was such as shame not to get a shot on the new bike in the dry. Almeria is supposed to be a shoe-in for good weather at any time of the year - not while we were there. "Nevertheless, I got a decent taste for the 2005 machine. Kawasaki has made big advances in the motor, and it shows. The top end has been completely revised, not to mention elsewhere in the motor, and there's a definite kick to the new bike - not that the old one was lacking there.
Styling changes revolve around a new aerodynamic fairing and the underseat muffler, giving the ZX-6R a truly up to the minute look. Kawasaki claim that this is the most aerodynamic bike ever made. They've been helped by other elements of Kawasaki Heavy Industries (a company so big it's annual turnover is equivalent to Jamaica's GDP) so the sleek design is seriously slippy.
"The chassis is new too with a great looking swingarm and lightweight six-spoke wheels. But the new Showa forks are the biggest difference between the new and the old bike, offering great communication and grip on the wet Spanish roads."
Simon's launch report will be in the February edition, out on the Wednesday between Christmas and New Year. Pick a copy up on your way to stock up with more sherry.
 
Hij is super.

Alleen zwaar jammer van die seatpipe :X

Alleen daarom zou ik hem niet kopen. Rij nu een 2002.
Zou ik eerder voor een 2004 gaan :)

[me]svijf vind dat het maar goed is dat iedereen het zijne er van vind. Anders rijden er alleen maar dezelfde motoren rond :P [/me]
 
In het blad Motor heet de test Fast Forward..........er moet dus één MF-er heel trots zijn en laat hij nou net op 636 rijden volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan