2008 1000cc vergelijkinstest in almeria,Kawa zx 10 -r. NR 1

nou de kawa vind ik wel een mooie fiets maar die honda
een schijthok :r

Ding is totaal uit propertie die kawa. GSXR vind ik een busa kopje hebben en kan er niet aan wennen. De blade weet ik niet niet gezien in echt. Maar lijkt mij toch wat tegen vallen. In racetrim is wel vette fiets. De R1 moet ik tot mijn spijt toegeven vind ik een van de mooiere. Lees wel mooiere ... maar eigenlijk ook niks.

Buiten de 1098 vind ik de 1000cc fietsen maar niks.
De 600cc daarentegen lijken ze op kawa na wel het juiste spoor te pakken te hebben. DE 600rr vind ik mooi, de R6 is erg aggressief geworden en de suzuki is in echt ook wel mooi zonder die kachelbuis. De kawa is niet lelijk maar niet mijn ding ...
 
Laatst bewerkt:
:}
full
 
Ben ook van mening dat de Blade en ZX10r nou niet bepaald de mooiste zijn. :N
Heb even gewacht met mijn mening tot de beurs, maar het werd in levende lijve niet beter. R1 blijft echt de mooiste uit Japan.

Maar goed het is persoonlijk en er zullen er ongetwijfeld weer genoeg verkocht worden. :Y

Ontopic. De test niet gelezen maar lijkt me verder weinig om van aan te trekken. Elke rijder zijn favoriete motor. Een andere rijder geeft misschien weer een heel ander beeld :Y
 
Laatst bewerkt:
:} Kijk motorrijden doe je voor je plezier *D ,maakt niet uit welk merk of model, :] Als je maar plezier heb :Y Vrijheid blijheid :} lekker de wind in je gezicht.elke rit is avontuur. :]
je krijgt er nooit genoeg van. :W gr mf ;)
full
 
Blijkbaar denken ze in Engeland anders over de Kawa.....



full
 
Laatst bewerkt:
Over smaak valt niet te twisten, maar ik wil jullie toch even deelgenoot maken van mijn mening/smaak.

De Honda is op foto's gewoon lelijk. Ik heb de neus al vergeleken met die van Van Gaal: ziet er ook niet uit }) In het echt ziet ie er een stuk beter uit, maar kan naar mijn mening nog lang niet tippen aan de 2004-2007 modellen. Honda is wederom erg afgeslankt en is een motor die goed in proportie is. Naar mijn mening wordt ie wel erg klein, hoewel de zithouding en -ruimte prima is. Misschien wel beter als bij de 2004-2007 versies.

De kawa.
Toen ik net mijn rijbewijs had gehaald, wilde ik maar wat graag een racer.
Op verzoek (en financiële injectie) van mijn ouders ben ik toen begonnen op een chopper. Maar goed, als snel werd mijn droomfiets aangeschaft: een ZXR750RR. Mijn eerste échte motor en eentje die ik niet snel zal vergeten. Wat ik met bovenstaande probeer aan te geven is dat kawa altijd een speciaal plekje in mijn hart heeft gehad en zal houden.
En dan de nieuwe 10. Tja ............ :r en dat terwijl de 'oude' 10 zo'n schitterende fiets was.

De R1 blijft een mooie fiets en is in de jaren eigenlijk steeds mooier geworden. Toen ik moest kiezen tussen de R1 en mijn huidige Blade, heeft een uitgebreide proefrit de doorslag gegeven. Ook toen was de R1 al een stukkie slanker dan de Blade en met mijn (toenmalige) postuur paste ie eigenlijk ook niet echt bij mij. Door de zeer grote populariteit van de R1 heb ik het altijd een beetje een 'gewone' fiets gevonden. Zeg maar de Golf onder de auto's: goed, mooi, maar iedereen rijdt ermee :Z

De GSXR is de laatste jaren niet veel veranderd. Is een praktische fiets, goed rijdbaar, maar zonder uitstraling. Moest het volgens mij op de eerste plaats hebben van beste PK/gewicht verhouding en soepele rijkwaliteiten.

De laatste jaren heb ik de afslank-operaties van alle 1000cc jappen met lede ogen aangezien. Zelf ben ik een forse kerel: gewicht van ca. 100 kilo met een lengte van 1,83m. Als je dan op zo'n kleine motor gaat zitten, dan lijkt het wel of je op een brommer zit. De Kreidler van vroeger was groter dan menig 1000cc van nu })

Zo, heel verhaal, maar ik had toch ff niets te doen O-)
 
Hebben ze de voorkant van een y2k-turbine bike gelijmd aan een 2007 model CBR ofzo? damn dat ding is foei-lelijk. Ben benieuwd na de retail-waarde van dat ding over een jaar :+
 
Laatst bewerkt:
Over smaak valt niet te twisten, maar ik wil jullie toch even deelgenoot maken van mijn mening/smaak.

De Honda is op foto's gewoon lelijk. Ik heb de neus al vergeleken met die van Van Gaal: ziet er ook niet uit }) In het echt ziet ie er een stuk beter uit, maar kan naar mijn mening nog lang niet tippen aan de 2004-2007 modellen. Honda is wederom erg afgeslankt en is een motor die goed in proportie is. Naar mijn mening wordt ie wel erg klein, hoewel de zithouding en -ruimte prima is. Misschien wel beter als bij de 2004-2007 versies.

De kawa.
Toen ik net mijn rijbewijs had gehaald, wilde ik maar wat graag een racer.
Op verzoek (en financiële injectie) van mijn ouders ben ik toen begonnen op een chopper. Maar goed, als snel werd mijn droomfiets aangeschaft: een ZXR750RR. Mijn eerste échte motor en eentje die ik niet snel zal vergeten. Wat ik met bovenstaande probeer aan te geven is dat kawa altijd een speciaal plekje in mijn hart heeft gehad en zal houden.
En dan de nieuwe 10. Tja ............ :r en dat terwijl de 'oude' 10 zo'n schitterende fiets was.

De R1 blijft een mooie fiets en is in de jaren eigenlijk steeds mooier geworden. Toen ik moest kiezen tussen de R1 en mijn huidige Blade, heeft een uitgebreide proefrit de doorslag gegeven. Ook toen was de R1 al een stukkie slanker dan de Blade en met mijn (toenmalige) postuur paste ie eigenlijk ook niet echt bij mij. Door de zeer grote populariteit van de R1 heb ik het altijd een beetje een 'gewone' fiets gevonden. Zeg maar de Golf onder de auto's: goed, mooi, maar iedereen rijdt ermee :Z

De GSXR is de laatste jaren niet veel veranderd. Is een praktische fiets, goed rijdbaar, maar zonder uitstraling. Moest het volgens mij op de eerste plaats hebben van beste PK/gewicht verhouding en soepele rijkwaliteiten.

De laatste jaren heb ik de afslank-operaties van alle 1000cc jappen met lede ogen aangezien. Zelf ben ik een forse kerel: gewicht van ca. 100 kilo met een lengte van 1,83m. Als je dan op zo'n kleine motor gaat zitten, dan lijkt het wel of je op een brommer zit. De Kreidler van vroeger was groter dan menig 1000cc van nu })

Zo, heel verhaal, maar ik had toch ff niets te doen O-)

Waardeloos dus, kan je beter uitstraling hebben en bagger rijkwaliteiten, of toch niet :? :+
 
Waardeloos dus, kan je beter uitstraling hebben en bagger rijkwaliteiten, of toch niet :? :+

Als ik een practische motor wilde hebben dan kocht ik wel een Burgman ofzo, of misschien een PanEuropa (bestaan die dingen nog ??)

Ik koop en motor omdat ík 'm mooi vind, omdat ie míj aanspreek.
Daarnaast moet ie ook natuurlijk rijkwaliteiten hebben die (op dat moment) bij mijn eisen/wensen past.

Ondanks dat ik de R1 in 2004 net iets mooier vond dan de Blade, vond ik de Blade makkelijker rijden en een (voor mij) betere zithouding hebben. Ook was de Blade iets voller, wat beter bij mijn postuur past(e).
Op de ZX10R heb ik toen ook gereden, maar die was mij gewoon te agressief. Daar moet je echt een goede bestuurder voor zijn om dat beest in bedwang te houden. Bleek ook wel uit de tests die toen werden gepubliceerd. Zelfs geoefende rijders vonden 'm voor een straatmotor iets te agressief. Op hetr circuit kwam ie als beste uit de bus, terwijl ie vor de straat op de laatste plaats kwam. De gixxer werd toen....... eerste.

En owja, ik heb je :+ wel gezien, maar dit topic is er toch ook voor om elkaar een beetje uit te dagen. En ik ben graag ff op jouw uitdaging ingegaan :P
 
Laatst bewerkt:
Als ik een practische motor wilde hebben dan kocht ik wel een Burgman ofzo, of misschien een PanEuropa (bestaan die dingen nog ??)

Ik koop en motor omdat ík 'm mooi vind, omdat ie míj aanspreek.
Daarnaast moet ie ook natuurlijk rijkwaliteiten hebben die (op dat moment) bij mijn eisen/wensen past.

Ondanks dat ik de R1 in 2004 net iets mooier vond dan de Blade, vond ik de Blade makkelijker rijden en een (voor mij) betere zithouding hebben. Ook was de Blade iets voller, wat beter bij mijn postuur past(e).
Op de ZX10R heb ik toen ook gereden, maar die was mij gewoon te agressief. Daar moet je echt een goede bestuurder voor zijn om dat beest in bedwang te houden. Bleek ook wel uit de tests die toen werden gepubliceerd. Zelfs geoefende rijders vonden 'm voor een straatmotor iets te agressief. Op hetr circuit kwam ie als beste uit de bus, terwijl ie vor de straat op de laatste plaats kwam. De gixxer werd toen....... eerste.

En owja, ik heb je :+ wel gezien, maar dit topic is er toch ook voor om elkaar een beetje uit te dagen. En ik ben graag ff op jouw uitdaging ingegaan :P

Volgens mij is er hier niet zo veel uitdaging, zijn het redelijk met elkaar eens. :Y Behalve dan dat jij blijkbaar bij de aanschaf van je Blade je er van overtuigd hebt dat dat de beste motor voor je was, bij mij was het meer gevalletje ik kwam, zag en was verkocht :) maw ik kocht gewoon wat ik mooi vond, zonder enige vorm van weten wat ik kocht :X :X

Komt bij dat geen enkele fiets aan mijn rijkwaliteiten gelijkwaardig is :X Dus moet ik wel voor uitstraling gaan ;)
 
Ik moet zeggen dat ik het uitlaat systeem van de blade wel mooi vind. :Y

Dat is erg strak gedaan.
 
Spijt me zeer, maar :r

idd |(

ding ziet 'r toch niet uit,wou 'm net bij de yamaha / honda dealer in de buurt eens in't echt zien maar ze hadde 'm niet eens staan.. geef ze geen ongelijk _O-

of ie moet ergens in de kelder in een donker hoekje hebbe gestaan O-)

de R1 santander replica van haga is dan wel weer best te pruimen voor een jap O-) ... was helemaal afgewerkt met pretspul, wel een prijskaartje van 19500€ voor een overjaarse bike B| en dan nog in belgie...
 
Honda in het echt gezien... :r
Afwerking dan wel weer top, maar ziet er niet uit... :W
 
Laatst bewerkt:
En jij kunt met droge ogen beweren dat je dit mooi vind :? :+

[afbeelding]

[afbeelding]

Mwah, ik vind de blade wel mooi ja :P :Y ;)
De kwak vind ik niet mooi :N

En ja ik heb ze irl gezien ;)

Daarmee dus niet zeggende dat ze lelijk of mooi zijn :P ;) :+

Moraal van het verhaal: smaken verschillen ;)

:z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan