2008 Yamaha XT660Z Tenere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze stond toch al op het salon te blinken in januari....

Belgische prijs is 7390€ als ik me niet vergis en hij zou in mei in de showroom moeten staan..

Ben ook aan het twijfelen tussen deze, de nieuwe transalp en de BMW F800/650GS...
 
deze is wel aardig:
Home

Het is dat is geen geld heb anders:

Home

113 pk bij een gewicht van 178 kg en een koppel van 115 Nm
 
Komt goed uit de test bij motoplus. :)

Van de prijs wordt ik wel een stuk vrolijker dan bij BMW, al zijn de nieuwe GS twins en de tenere appels en peren om te vergelijken. Maar een G650X country is zelfs nog steeds iets duurder volgens mij en dan tel ik toch meer plussen bij de Tenere.
 
topic zonder plaatjes is ook niets. De kleurtjes.......
full
 
Ziet er lekker uit ja, wie weet wordt de TDM hier nog eens voor ingeruild :P
Heb eerder al met een Aprilia Pegaso gereden die heeft hetzelfde blok en die deed het best goed! Ingeruild vanwege de lullige 15 liter tank, lastig bij woon-werk. B|
Effe sparen nog :W
 
Zo, ik ben een hele tijd niet meer op het motor-forum actief geweest. Vlak nadat ik me hier had aangemeld ben ik gaan samenwonen en tijd en geld ging toen in ons huisje zitten. Nu ben ik er weer helemaal klaar voor om te gaan motorrijden!
Vandaag heb ik de Tenere 2008 besteld, de 3e week van mei dan verwacht ik hem. Ben er helemaal blij mee!!!
 
Zo, ik ben een hele tijd niet meer op het motor-forum actief geweest. Vlak nadat ik me hier had aangemeld ben ik gaan samenwonen en tijd en geld ging toen in ons huisje zitten. Nu ben ik er weer helemaal klaar voor om te gaan motorrijden!
Vandaag heb ik de Tenere 2008 besteld, de 3e week van mei dan verwacht ik hem. Ben er helemaal blij mee!!!

Mooie motor, welkom terug ;) staan er lange ritten gepland met de XT 660 Z en o ja welke kleur is het geworden?
 
Het wordt de witte. En de volgende accesoires heb ik erbij besteld:
- Engine guard
- Skid plate (XT660Z Tenere)
- Main stand

Zie de plaatjes hieronder:

11DW07410000_HR.jpg


11DW07940000_HR.jpg
 
Ik ben benieuwd naar je ervaringen dalijk sabsie.

Ik ben zelf wel gecharmeerd van die zandkleurige. :9
 
Ik ben benieuwd naar je ervaringen dalijk sabsie.

Ik ben zelf wel gecharmeerd van die zandkleurige. :9

Ik twijfelde ook heel erg tussen die Khaki en de witte, maar ik heb uiteindelijk toch voor de witte gekozen ;)

Als ik hem heb laat ik natuurlijk meteen weten hoe ie rijdt!!! :]

De motor ga ik gebruiken voor plezierritjes en vakanties.
 
Het wordt de witte. En de volgende accesoires heb ik erbij besteld:
- Engine guard
- Skid plate (XT660Z Tenere)
- Main stand

Zie de plaatjes hieronder:

[afbeelding]

[afbeelding]

er zit standaard toch al een "skidplate" onder? Of is die van plastic?
Motor gewoon vanaf plaatje besteld dan? zonder een proefritje.

Wat me wel opvalt is dat je via de de verschillende yamaha websites verschillende accesoires kan kopen. In Nederland bv kan je allemaar handbeschermbeugels bestellen en in Engeland ook normale handkappen.

gr Patrick
 
Ik vind dit wel een hele gave machine zeg! :} :9~
We jammer dat de accesoires erg prijzig zijn, koffersetje met beugels komt op €940,- (duitse prijzen) -O-

Ben wel benieuwd of de hoge kuip veel rijwind tegenhoud bij snelwegritten. Met m'n MT-03 vind ik het niet zo tof op de snelweg :/

In de Motor Magazine van deze week is ie ook getest, morgen maar eens halen.
230_484423200834758.jpg


Grtz Wes
 
er zit standaard toch al een "skidplate" onder? Of is die van plastic?
Motor gewoon vanaf plaatje besteld dan? zonder een proefritje.

Wat me wel opvalt is dat je via de de verschillende yamaha websites verschillende accesoires kan kopen. In Nederland bv kan je allemaar handbeschermbeugels bestellen en in Engeland ook normale handkappen.

gr Patrick

Ja, er zit standaard een skidplate onder, maar die is inderdaad van plastic. En ja..... zonder proefrit besteld.

Gister werd ik door de dealer gebeld met het nieuws dat alle Tenere's 2008 modellen in Nederland zijn uitverkocht. Yamaha heeft 150 stuks aan Nederland geleverd en die zijn dus nu al allemaal weg. :?
De dealer waar ik de motor heb besteld heeft een zwarte als demo en ik wil graag de witte. Ze gaan nu met Yamaha proberen te regelen of ze onderling met een andere dealer hun zwarte voor de witte kunnen verruilen.
Het verhaal wordt vervolgd................
 
Ja, er zit standaard een skidplate onder, maar die is inderdaad van plastic. En ja..... zonder proefrit besteld.

Gister werd ik door de dealer gebeld met het nieuws dat alle Tenere's 2008 modellen in Nederland zijn uitverkocht. Yamaha heeft 150 stuks aan Nederland geleverd en die zijn dus nu al allemaal weg. :?
De dealer waar ik de motor heb besteld heeft een zwarte als demo en ik wil graag de witte. Ze gaan nu met Yamaha proberen te regelen of ze onderling met een andere dealer hun zwarte voor de witte kunnen verruilen.
Het verhaal wordt vervolgd................

tis zeker het koopje van de week. :+ Ik had idd hier en daar al gelezen dat er problemen waren met leveren gezien de vraag blijkbaar een stuk hoger is dan verwacht. Ik hoop voor je dat de dealer wat kan regelen.

gr Patrick
 
Ik vind dit wel een hele gave machine zeg! :} :9~
We jammer dat de accesoires erg prijzig zijn, koffersetje met beugels komt op €940,- (duitse prijzen) -O-

Ben wel benieuwd of de hoge kuip veel rijwind tegenhoud bij snelwegritten. Met m'n MT-03 vind ik het niet zo tof op de snelweg :/

In de Motor Magazine van deze week is ie ook getest, morgen maar eens halen.
[afbeelding]

Grtz Wes

De kofferset is inderdaad erg duur, daarom heb ik hem ook niet genomen. Binnenkort maar eens even uitzoeken welke andere merken geschikt zijn en op de Tenere passen.

Heb je het Motor Magazine al? En wat kwam er uit die test?
 
Heb hem net uit ;)

Plus:
Koppel, Kogelvrij gebouwd, Comfort, Actieradius, Straatkwaliteiten, Prijs.

Min:
Power met passagier, Geen versnellingsindicator, Relatief dure kofferset & Akrapovic.

Begint steeds interessanter te worden :9~
Beetje jammer dat ie dus voor dit jaar al uitverkocht schijnt te zijn -O-

Grtz Wes
 
Heb hem net uit ;)

Plus:
Koppel, Kogelvrij gebouwd, Comfort, Actieradius, Straatkwaliteiten, Prijs.

Min:
Power met passagier, Geen versnellingsindicator, Relatief dure kofferset & Akrapovic.

Begint steeds interessanter te worden :9~
Beetje jammer dat ie dus voor dit jaar al uitverkocht schijnt te zijn -O-

Grtz Wes

Accessoires zijn duur vind ik, met koffers, skidplate, handkappen, standaard, valbeugels
enzo koop je onderhand ook een

http://www.suzuki.nl/nmg/up/ZkoligtHwB_PI_V-Strom_650A_Black_Rhino.pdf

vind ik persoonlijk ook een hele mooie motor.
 
Ja, er zit standaard een skidplate onder, maar die is inderdaad van plastic. En ja..... zonder proefrit besteld.

Gister werd ik door de dealer gebeld met het nieuws dat alle Tenere's 2008 modellen in Nederland zijn uitverkocht. Yamaha heeft 150 stuks aan Nederland geleverd en die zijn dus nu al allemaal weg. :?
De dealer waar ik de motor heb besteld heeft een zwarte als demo en ik wil graag de witte. Ze gaan nu met Yamaha proberen te regelen of ze onderling met een andere dealer hun zwarte voor de witte kunnen verruilen.
Het verhaal wordt vervolgd................

nou ik had net Yamaha Nederland aan de lijn, maar die persoon wilde helemaal niets zeggen :?
Kon niet eens een indicatie geven of ze er mee bezig waren en of dat er nog een kans was dat het ging lukken.....

ik heb er dus een hard hoofd in :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan