2008 Yamaha XT660Z Tenere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trouwens net ruige bandjes besteld voor de AK rit.

Michelin S12 voor en een Mitas C-02 achter (de Kenda K760 is nergens meer te krijgen...).


Plaatje van de Mitas C-02 :9~ :
24.jpg


En de Michelin S12 :9~ :
IMG_1277-.jpg


Ik ben heel benieuwd hoe deze combi rijd op een dikke Tenere! :Y


Ik ga me inschrijven voor het NK Tracktorpulling! :+


Gr. Johan.

....word een scary ritje naar Hilvarenbeek....en terug.... :/
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop toch niet dat je die noppen werkelijk nodig zult hebben. Ik zal het met m'n Metzeler Enduro's moeten doen....

... scheelt wel dat ik nog een excuus heb wanneer ik ploeterend ten onder ga.

... bij jou kan het iig niet a.d. banden liggen ;)

HJ
 
Nog wat aktuele info aangaande de carteronluchting(het "slangetjes"-probleem). In Duitsland wordt de oude breather geruild voor een gemodificeerde(op de foto met de uitsparingen). Het partno. is: 11DE53711000. Van de oude was het 11D-E5371-10. Dit onder garantie, geen terugroepaktie, maar op eigen verzoek bij melden regelmatig vol "slangetje". Teneristen die een aangepaste breather hebben, melden dat ze geen "prut"meer hebben in het slangetje, ook niet na hoogtoerige snelweg stukken.
Greetz, Hans.[afbeelding]

Heb mijn dealer ook deze info toegespeeld en zij hebben YamahaNL gemaild over hoe en wat. Zij proberen in ieder geval de modificatie voor mijn Tenere te regelen voordat ik richting oosten vertrek, volgende week. Hou jullie op de hoogte.
Greetz, Hans.
 
Ik hoop toch niet dat je die noppen werkelijk nodig zult hebben. Ik zal het met m'n Metzeler Enduro's moeten doen....

... scheelt wel dat ik nog een excuus heb wanneer ik ploeterend ten onder ga.

... bij jou kan het iig niet a.d. banden liggen ;)

HJ


Nou.....ik heb Ad gesproken en het kwam er op neer dat als het droog is, is het goed te doen.
Als het heeft geregend......hebben de all-roads een probleem.....blubber en zware sporen.
Maar ben echt benieuwd hoe deze bandencombi rijd+13T...expirimentje! *O*
Na de rit haal ik ze er weer af, en gaan ze in de berging voor de volgende pittige rit.

Anders een sleeptouw door je sleepoog, en ik trek je wel door de zooi met m'n traktor! :+


Gr. Johan.
 
Ik heb laatst 200 km door brabant gereden, ook over stukken die ik wel eens eerder bij Ad heb gereden en het was erg goed te doen. Helaasch viel mijn eigen motor toen stil, het hadden 1000 kilometers moeten worden :(.
 
Ik heb laatst 200 km door brabant gereden, ook over stukken die ik wel eens eerder bij Ad heb gereden en het was erg goed te doen. Helaasch viel mijn eigen motor toen stil, het hadden 1000 kilometers moeten worden :(.
ik hoorde het, Sabsie en ik waren gisteren op de camping in Hengelo en daar had jij ook gewoon moeten zijn :P

(hebben een proefritje gemaakt op een wr250r :P )
 
Ik heb laatst 200 km door brabant gereden, ook over stukken die ik wel eens eerder bij Ad heb gereden en het was erg goed te doen. Helaasch viel mijn eigen motor toen stil, het hadden 1000 kilometers moeten worden :(.

Ik las het op het allroadmaniacs forum: mooi kl*ten! Gisteren toch? De MS1000 is op dit moment in gang.

AK presenteert de rit van 4 juli als een Allroadrit. Dan ga ik er van uit dat je'm met een allroad kunt rijden.... ook op een semi-weg band als de Metzeler Enduro. Ik heb dit http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=6905.0 ook gelezen, en snap dat als je op zeker wilt gaan beter serieuse noppen kunt monteren.
...nah ja. Ik hoop maar dat het droog weer is.

HJ
 
Laatst bewerkt:
@ Komkommer:
Ik las het......echt klote... -O- -O-
Iets met je nokkenasketting? Is het te repareren?
Echt balen......

@HJ:
De bandjes zijn erg extreem, misschien iets overdreven voor deze rit, maar is gelijk een test voor bv de OER. Die dingen rijden helemaal ruk op de weg denk ik. _O-
Maar als he hoost dat het plenst.....ben ik blij dat ik ze eronder heb gelegd. Maar ik hoop natuurlijk dat het droog is. Ben ook erg benieuwd hoe ze rijden in het terrein.
Ik had Sandman nog gesproken, en die had op z'n Tenere in de OER IRC banden. Hij was daar ook wel over te spreken.

@ Leipo & Sabsie:
Hij is gaaf he die WR250R!!!! Ik vind dat echt een leuk machientje. Licht en toch wat vermogen en erg betrouwbaar. Heb er ook op gereden, topding.
Nu nog voor een mooie prijs 2e hands. O-)


Vandaag de grote TT skidplate gemonteerd. TT had een paar verkeerde bouten erbijgedaan.... :(
Zit goed met goede protectie voor het blok en je rem/schakelpookjes! Alleen het is wel een beste klankkast. Ik hoor nu heel duidelijk het mechanische geluid van het blok.
En de blokbouten zaten nu al vastgeroest.....na een half jaar..... :(

Nog even zonder luchtfiltersnorkel gereden (na het zand uit m'n filter te hebben gehaald).....vind ie niet echt fijn :N ......wel stoere sound! 8-)

En ja hoor....ook ik ben aan de beurt......olie in m'n slangetje! :$

Ps: Hoe zal het met onze Schiptje zijn in de MS1000? :]


Gr. Johan.
 
Ps: Hoe zal het met onze Schiptje zijn in de MS1000? :]
gisteren gesproken op de camping en het ging goed met hem: hij had nog energie over om op de motor nog bier en chips te halen :P

het knippenpad op de eerste dag had hij wel zwaar gevonden :P
 
Heb mijn dealer ook deze info toegespeeld en zij hebben YamahaNL gemaild over hoe en wat. Zij proberen in ieder geval de modificatie voor mijn Tenere te regelen voordat ik richting oosten vertrek, volgende week. Hou jullie op de hoogte.
Greetz, Hans.

Hans, ik ben benieuwd, want als het onder de garantie valt laat ik ook de modificatie uitvoeren. Laat het even weten. :W
 
Deze foto kwam ik tegen op ARM.....kolere....
deelnemer van de MS1000.... -O- -O-
IMGP2296.JPG


Berijder heeft niets gelukkig *O* ....maar de motor.... ;(


Gr. Johan
 
Laatst bewerkt:
Zo, zoeven door de ballotagecommissie goedgekeurd. I.v.m. met de komende trip naar Tsjechie
met vrouwlief (jawel 2 man , bedoel man / vrouw is geen probleem), deze accessoire onder het mom Veiligheid er doorheen gekregen O-) .
Natuurlijk beschermt het de cruciale delen, maar daarnaast vind ik hem toch ook zo mooi :9
full
 
Oke dan, dat heb je met graspaden en struiken struinen O-)
Mijn Heidenautjes zijn vandaag binnen komen rollen. Wil eerst nog wat spaaklood kopen eer ik er aan begin.
Tijdens het kijken naar de diverse linkjes van 't schiptje kwam ik nog een link tegen waar iemand door de duivel op zijn hielen werd gezeten. Ik geloof dat hij 1:40 min er over deed om een band te de- en monteren. Weliswaar zonder binnenbad, maar toch!
Ben benieuwd hoe het mij vergaat


Waar kun je dat spaaklood krijgen? Ben er al een tijdje naar op zoek?
 
Waar kun je dat spaaklood krijgen? Ben er al een tijdje naar op zoek?

Via Internet per 100 stuks! te krijgen (nou ja, kopen dus), maar ook per stuk tegen woekerprijzen (1,30 per stuk excl. verzendkosten).
Ik kreeg bovendien te horen dat er tegenwoordig geen spaaklood meer wordt gebruikt door motorzaken (hoorde ik al van 2 verschillende), ik mocht wel wat spaaklood uit de afvalbak bij elkaar zoeken. Wanneer je ze met beleid verwijdert, zijn ze her te gebruiken. Ik heb wel bij Brezan wat plaklood gekocht, had alleen geen idee hoe zwaar het moest zijn.
Dinsdagavond = H-day
 
Zo, zoeven door de ballotagecommissie goedgekeurd. I.v.m. met de komende trip naar Tsjechie
met vrouwlief (jawel 2 man , bedoel man / vrouw is geen probleem), deze accessoire onder het mom Veiligheid er doorheen gekregen O-) .
Natuurlijk beschermt het de cruciale delen, maar daarnaast vind ik hem toch ook zo mooi :9 [afbeelding]

Ik vind het mooie valbeugels, denk dat het niet zal misstaan ook.

Ben vandaag twee keer gevallen met off road rijden. :$

En mijn achterrem voetsteun is daarbij verbogen. Is deze gemakkelijk te vervangen??. Wil namelijk een nieuwe erop zetten.

Had weer een nieuw stuk onverhard ontdekt, echter ging iets te hard en maakte kanteling, waarschijnlijk door een verhoogd deel in het gras is de remsteun verbogen B|

Is dit nu zo'n zwak punt, want de motor heeft wederom geen schade, mijn koppelingspedaaltje klapt in. Maar de remsteun dus niet :?
 
Laatst bewerkt:
En mijn achterrem voetsteun is daarbij verbogen. Is deze gemakkelijk te vervangen??. Wil namelijk een nieuwe erop zetten.

Had weer een nieuw stuk onverhard ontdekt, echter ging iets te hard en maakte kanteling, waarschijnlijk door een verhoogd deel in het gras is de remsteun verbogen B|

Is dit nu zo'n zwak punt, want de motor heeft wederom geen schade, mijn koppelingspedaaltje klapt in. Maar de remsteun dus niet :?

Een rem, die net zoals de koppeling zou inklappen is te gevaarlijk. Je kan beter een keer mis schakelen, dan mis remmen. Dat hij buigt is m.i. alleen maar goed i.p.v dat het zou breken en wegspringen bij een val.
In de service manual kom ik er 123 niet achter, maar het zal niet al te veel werk zijn. Ze zullen wel vaker buigen en vervangen moeten worden, dus de constructie er op aangepast hebben :$
 
Laatst bewerkt:
Ik ga toevallig vandaag of morgen een Brakesnake monteren. Met dit simpele systeem is dat ver ombuigen waarschijnlijk verleden tijd.
Het rempedaal kan dan eigenlijk nog alleen naar binnen buigen.

Brakesnake:
Brake%20Snake.jpg


Rempedaaltje is relatief simpel te vervangen.
Als iemand zijn beschadigde pedaal vervangt, heb ik wel interesse in het oude verbogen pedaaltje. :Y
Ik wil er 1 gaan aanpassen, zodat ik met me maatje 49 normaal kan remmen. O-)



Gr. Johan
 
Ik ga toevallig vandaag of morgen een Brakesnake monteren. Met dit simpele systeem is dat ver ombuigen waarschijnlijk verleden tijd.
Het rempedaal kan dan eigenlijk nog alleen naar binnen buigen.

Brakesnake:
[afbeelding]

Rempedaaltje is relatief simpel te vervangen.
Als iemand zijn beschadigde pedaal vervangt, heb ik wel interesse in het oude verbogen pedaaltje. :Y
Ik wil er 1 gaan aanpassen, zodat ik met me maatje 49 normaal kan remmen. O-)



Gr. Johan

Johan, jij krijgt mijn oude pedaal!!.
Als je hier komt, neem je hem maar gelijk mee :) .

Weet jij toevallig partnummer, of waar ik dat kan vinden. Dan kan ik het bij de motorzaak hier bestellen.

Die brakesnake lijkt mij ook wel wat, is dat moeilijk te maken?.
 
Schipje is voor mij de held van de MS1000. De eerste dag kwam ie helemaal uitgeteld op de camping aan, maar de volgende dag gewoon weer met verse moed van start. Zeker de mulle zandpaden in Brabant zijn niet makkelijk op zo'n kopzware Tenere.

Heb een klein stukje geprobeerd op te rijden met Schipje, maar onze tempo's lagen te ver uit elkaar. Gelukkig vind je altijd wel mensen met het juiste tempo, Schipje vond Alexr op z'n 650 Xchallange en ik Timo op een 525EXC. Ik heb heerlijk gescheurd en hoop dat er volgend jaar meer Tenere's meedoen en heel blijven.
 
Zeker de mulle zandpaden in Brabant zijn niet makkelijk op zo'n kopzware Tenere.

He gelukkig, ik kom ook niet erg hard vooruit en dacht dat het aan mij lag. Het mulle zand is niet mijn ding maar blijf wel met enige regelmaat oefenen om 'bij te blijven'
Snelheid erop houden is de remedie, maar dat duurt bij mij 20 seconden, dan word ik toch weer onzeker door het gezoek van de motor. Maarja, als je maar plezier hebt :Y
 
Laatst bewerkt:
Mul zand? Gas houden, kont naar achter en het voorwiel zijn ding laten doen! Gaat prima.... totdat je diepe sporen tegenkomt, dat kan wel lastig zijn...

HJ
 
Mul zand? Gas houden, kont naar achter en het voorwiel zijn ding laten doen! Gaat prima.... totdat je diepe sporen tegenkomt, dat kan wel lastig zijn...

HJ

Ja, klopt werkt prima!! :]
Kwam er ook achter dat je gewoon snelheid moet houden. Als je zacht gaat is het balanceren en dan wordt het op den duur heel zwaar :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan