2010 Yamaha FZ8

De FZ8 krijgt een:

  • V-twin blok

    Stemmen: 5 12,5%
  • Parallel 2 cilinder

    Stemmen: 1 2,5%
  • 4-in-1-lijn

    Stemmen: 13 32,5%
  • 4-in-1-lijn crossplane krukas

    Stemmen: 21 52,5%

  • Totaal aantal stemmers
    40
mt-01 is inderdaad ziek :Y

iemand die ik ken op de tesbank had 165 achterwiel nm's, en dat ging bijna niet onder de 150nm doorheen zijn hele toerengebied (buiten naar het einde toe)

edit:
http://www.wirehead.be/assets/bike/mt01_dyno_large.png
Dat zal dan inderdaad wel een mooie Stage III zijn geweest. Ik vond hem in de stad - en dat geldt dan ook voor de files - enorm gevoelig aan het gas (aan-uit) en dus rukkerig in de ketting. Pas boven de 2500 à 3000rpm werd het controleerbaar. De standaard en Stage I schijnen veel prettiger te rijden - zeker met een RapidBike of PowerCommander - in de lage toeren en de Stage II ook nog wel met RB of PC gecombineerd. Aangezien het voor mij een woon-werkmachine is (90% van de kilometers), heb ik nogal wat stad- en filekilometers. Dan wil je een machine die normaal op je gas reageert en geen aan-uit-effect. Dan maar wat minder koppel... Eerst maar weer eens verder sparen :Y

Greetz, kowalski.
 
Meer nieuws, naast FZ8-N ook Fazer-8

Yamaha_Fazer8.jpg
 
de fz6 gaat er dus duidelijk uit.

ik verwachtte een nieuw model styling a la XJ6 Diversion, maar dit is gewoon een fz6 fazer kuipje.

Ik kan enige teleurstelling niet onderdrukken, alhoewel de fazer8 absoluut lekker smoelt!
 
de fz6 gaat er dus duidelijk uit.

ik verwachtte een nieuw model styling a la XJ6 Diversion, maar dit is gewoon een fz6 fazer kuipje.

Ik kan enige teleurstelling niet onderdrukken, alhoewel de fazer8 absoluut lekker smoelt!

de fazer reeks heeft me nooit kunnen bekoren

de n-reeks daarentegen
als de fz1n niet zo'n slecht verbruik had, was ik er misschien nu mee aant rijde. Heb toch een tijdje een blauwe overwogen
 
SCOOP: EERSTE BEELDEN YAMAHA FAZER8

Yamaha_Fazer8_1.jpg


Yamaha_Fazer8_2.jpg



SCOOP: EERSTE BEELDEN YAMAHA FZ8

Yamaha_FZ8_01.jpg


Yamaha_FZ8_02.jpg


Lijkt erop dat het een gewone 4 in 1 lijn wordt.
 
dit is gewoon een ordinaire fotosjop!

Blok en frame zijn identiek aan de FZ1, ahterlicht ook.

Vertrouw niets als het niet van Yamaha komt!
 
dit is gewoon een ordinaire fotosjop!

Blok en frame zijn identiek aan de FZ1, ahterlicht ook.

Vertrouw niets als het niet van Yamaha komt!

Volgens Motociclismo is de Fazer8, net als de naakte FZ8, grotendeels afgeleid van de FZ1. Tenminste, voor wat het rijwielgedeelte bedreft: frame en achterbrug zouden zo van die dikke duizend zijn overgenomen, Om de motor prijstechnisch scherp aan te kunnen bieden zou - ten opzichte van die FZ1 - goedkopere materialen zijn toegepast.

bron: http://www.motorfreaks.nl/nieuwe-modellen/scoop-eerste-beelden-yamaha-fazer8.html
 
En een plaatje waar je op kunt klikken voor méér info :)

 
Laatst bewerkt:
oei...
Ik heb het idee dat de foto's van sjorrit redelijk goed zijn eigenlijk.

Die uitlaat... :O
pfff.. hoop dat akropovic snel met iets moois komt. carbon hexagonal erop...
Verder wel ok.
Had bij de gekuipte gehoopt op een enkele koplamp ipv de al oude fazer look.
 
Hmm khad er qua uiterlijk ook meer van verwacht. Achterkant valt me een beetje tegen. Had van mij wel sportiever gemogen. Uitlaat is idd een beetje droevig. En waarom heeft alleen de gekuipte versie een bellypan :S?
Hopenlijk dat hij motorisch niet tegenvalt.
 
Jammer dat Yamaha voor de veilige kant van de styling kiest en er een FZ1-kloon van maakt. Maar ja, er moet geld verdiend worden en dat is met de Bulldog en de MT-01 niet echt gelukt qua verkoopaantallen, dus dan maar een downsized FZ1. Doet Ducati ook met z'n modellen en die verkopen aardig, toch. Ik had toch liever een wat eigenwijzere styling en motorconfiguratie gezien. Maar dit verkoopt beter, denk ik.

Greetz, kowalski.
 
Normale 4in1 lijn.

ok, nu vind ik het ineens niets meer

vraag me altijd af waarom jap merken niet eens met iets totaal anders afkomen, ze hebben tenslotte het kapitaal ervoor
altijd maar braaf een standaard ontwerp volgen van wat een motorfiets is
doe eens iets met een compressor, turbo, andere soort vering, naafbesturing, wankelmotor, ....
 
Laatst bewerkt:
Ben het met je eens, kennis van een crossplane blok is er, gooi het nou eens in een betaalbare motor en je hebt direct een verkoop succes. De nieuwe R1 is gewoon te duur en meteen een sportmotor. FZ1 met crossplane krukas of een andere 600/800cc was prima geweest.
 
Ben het met je eens, kennis van een crossplane blok is er, gooi het nou eens in een betaalbare motor en je hebt direct een verkoop succes. De nieuwe R1 is gewoon te duur en meteen een sportmotor. FZ1 met crossplane krukas of een andere 600/800cc was prima geweest.

inderdaad, snappen ze dat nou niet in japan, zo moeilijk is het niet
ik vraag me af wat voor mensen er werken
als ze nou eens meer vroegen aan mensen die motor reden in europa bijvoorbeeld voor modellen bedoeld voor de europese markt, zouden er compleet andere modellen zijn die meer succes hadden
bijvoorbeeld, ik geloof nooit dat de R1 die lelijke voorkant nog zou hebben :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan