2012 bmw maxi scooter

Ik rij vrijwel altijd stad,1 op 20 Max
Heb hem wel verscheidene keren al over de 180 km/pu gehad
EDA77D6D-E131-48AB-8822-0D39D6FFE1BF.jpeg
 
Goedenavond iedereen, Mijn naam is Chico en heb sinds een maand een bmw c650 gt 2013. Ik ben al langer op de forum maar daarvoor met een Sym maxsym 400, die ik heb geruild met opleg bij een motor dealer. Ik heb een vraagje, langs waar geraak ik aan de bougies ? is dat veel werk ?
Mvg Chico
 
Goedenavond iedereen, Mijn naam is Chico en heb sinds een maand een bmw c650 gt 2013. Ik ben al langer op de forum maar daarvoor met een Sym maxsym 400, die ik heb geruild met opleg bij een motor dealer. Ik heb een vraagje, langs waar geraak ik aan de bougies ? is dat veel werk ?
Mvg Chico
Waarom zou je aan de bougies willen geraken?
 
Waarom zou je aan de bougies willen geraken?
omdat ik mijn tank heb leeg gereden op de autosnelweg terwijl er geen lampje brande van benzine en ik 3 volle streepjes had. Sindsdien getankt geen probleem rijd goed en normaal. Een week niet gereden, gisteren stationair laten draaien op zijn middenpoot, wat met de gas gespeelt en als ik snel gas geef houd de motor in. Als ik zeer traag gas geef gaat die wel normaal. Nu heb ik er injector reiniger erin gedaan. Wat laten draaien gaat precies iets beter na 10 min met de gas te spelen. Nu ga ik morgen nog eens proberen dan heeft die product goed getrokken. Dus wou ik de bougies eens nakijken en desnoods vervangen. Daarom mijn vraag.
 
Laatst bewerkt:
Maar je brandstofmeter gaf wel 3 streepjes. Of is die echt defect?
Zou het kunnen dat er wat mis is met de ontluchting van je tank?
Ik denk niet dat het de ontluchting is want ik heb de moto getest met de benzinedop open. Had er ook aan gedacht. Maar ben net terug van mijn garage, en heb nog eens getest, was soms wel beter in het begin goed laten warm draaien en wat met de gas gespeelt en afgezet om wat te laten koelen. In passant heb ik mijn motor olie beetje bijgevuld + de koelwater. De rest van olieen was ok. Daarna terug gestart en de motor bij snel open draaien ging al een stuk beter, kon terug op hoge toeren draaien. Het spul zal zijn werk aan het doen zijn. Zal wel beter zijn als ik er eens goed mee zal gaan rijden een paar honderd km. Dan zal alles wel proper zijn vermoed ik. De reden dat ik de laatste week niet kan rijden is dat ik wat last heb van mijn rug daarmee. PS: Toens ik vol heb getankt gaaf mijn benzinemeter wel vol aan. Zal ook vuil in zitten zekers ?...lol
 
Laatst bewerkt:
Probleem met de benzinemeter is hier al eens ter sprake gekomen, ik heb er zelf 1 x mee te maken gehad nadat ik de tank vol had gegooid gaf de meter 3 streepjes minder aan,stukje gereden, contact af en weer aan en de meter gaf weer vol aan... Sindsdien niet meer meegemaakt.... Oplossing? Wie het weet mag het zeggen....
 
Probleem met de benzinemeter is hier al eens ter sprake gekomen, ik heb er zelf 1 x mee te maken gehad nadat ik de tank vol had gegooid gaf de meter 3 streepjes minder aan,stukje gereden, contact af en weer aan en de meter gaf weer vol aan... Sindsdien niet meer meegemaakt.... Oplossing? Wie het weet mag het zeggen....
Tja elk merk heeft zo zijn problemen zekers ? Maar nu weet ik nog niet hoe ik aan de bougies geraak, en er zou nog ergens een benzinefilter moeten zijn ? maar kan het nergens vinden op het net. Zal mij een shopmanual moeten kopen vrees ik. Ik heb geen zin om al mijn plastic af te vijzen om het te zoeken natuurlijk. Mijn gezondheid is niet meer zoals het was. grtzzz
 
Goedendag allemaal, zal me even voorstellen;

Apox, 29 jaar oud, motor(scooter) fanaat en sinds kort trotse eigenaar van een BMW c600 Sport. Mijn vorige motorscooter verkocht (Vespa GTS300) en deze beest gekocht. En wat rijdt dat ding lekker zeg, vooral op de ring. Aangezien ik op vier verschillende loacaties werk komt dit mij zeker goed uit.

Over de motor
2012, Ongeveer 10K op de teller en voor de rest helemaal standaart. (Misschien binnenkort een andere pijp })).

Had laatst een gebruikershandleiding gevonden op het internet, zal die maar ff delen. Altijd handig.

Groet,

Apox
 

Bijlagen

  • c600sport.pdf
    1,9 MB · Weergaven: 12
  • WhatsApp Image 2020-08-01 at 16.37.56 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-01 at 16.37.56 (1).jpeg
    137,6 KB · Weergaven: 19
  • WhatsApp Image 2020-08-01 at 16.37.56.jpeg
    WhatsApp Image 2020-08-01 at 16.37.56.jpeg
    138,4 KB · Weergaven: 14
Tja elk merk heeft zo zijn problemen zekers ? Maar nu weet ik nog niet hoe ik aan de bougies geraak, en er zou nog ergens een benzinefilter moeten zijn ? maar kan het nergens vinden op het net. Zal mij een shopmanual moeten kopen vrees ik. Ik heb geen zin om al mijn plastic af te vijzen om het te zoeken natuurlijk. Mijn gezondheid is niet meer zoals het was. grtzzz
Kwam per toeval op dit topic, en herken wat je zegt over het inhouden/stotteren op de middenbok bij vol gas. Ik heb zelf een Xmax 300, en die doet dat ook. Bij mij is het de traction control, bij BMW heet het stability control geloof ik. Probeer dat eens uit te schakelen, en probeer dan nog eens gas te geven als hij op de bok staat. Zou zomaar een gevalletje “its not a bug, it’s a feature” kunnen zijn. ;)
 
Kwam per toeval op dit topic, en herken wat je zegt over het inhouden/stotteren op de middenbok bij vol gas. Ik heb zelf een Xmax 300, en die doet dat ook. Bij mij is het de traction control, bij BMW heet het stability control geloof ik. Probeer dat eens uit te schakelen, en probeer dan nog eens gas te geven als hij op de bok staat. Zou zomaar een gevalletje “its not a bug, it’s a feature” kunnen zijn. ;)

Hey Tommy,
Ik had ook die gedachte in mijn hoofd van de traction control, maar eerlijk gezegt toen ik zonder benzine viel en dat spul voor injectie reiniging heb erin gedaan had hij het nog, en er niet meer aan gedacht. Ben paar dagen daarna een goed toer gaan doen en dan ging die terug normaal. Ik denk dat je gelijk hebt, als iemand hier met een Bmw c650 dat eens kan testen op de middenbok dan weten we dat zekers. By the way dat heet ASC de “stability control”. En alleen vanaf model 2016 kan je de asc afzetten als ik het goed voor heb ? Op de mijne zou dat ook kunnen (model 2013 K19) maar dan zou ik de abs moeten afkoppelen,heb ik ergens tegen gekomen. Daar heb ik geen zin in...lol Grtjs

PS: APOX welcom
 
Vraagje aan de BMW C 650 GT community: gisteren reed ik op verzoek van een vriend eens op zijn maxiscooter omdat hij de scooter veel geluid vond maken. Na de proefrit vond ik dat ook. De uitlaat is origineel, maar ik had ook het idee dat het aanzuiggeluid van het luchtfilter fors is. Vooral bij flink accelereren hoor het dat. Is het normaal? Kan het zijn dat er een K&N filter is ingebouwd? Ik vond de BMW erg fijn rijden, maar dat geluid...... Hij heeft de motor 2e hands gekocht.
 
Na bijna 7000km op de 2019/20 C650GT black

Nog altijd lekker comfi en nog altijd windgevoelig, raar he - datdat niet minder wordt.

Verbruik komt vaker gunstiger uit dan 1:22, acceptabel bij kalme rijstijl.
Zonder moeite is er meer dan 300km te rijden op 1 tank brandstof.
Het nivo systeem van de brandstof tank is nog steeds niet in staat om goed om te gaan met kleine bijvullingen.
Dat is eenmaal zo en je hebt er geen last van zolang je maar helemaal vol tankt.
Dat helemaal vol tanken doe ik maar op het oog, want als je tankt en gebruik maakt van de stopfunctie van het pistool dan is de tank nog niet echt optimaal gebruikt.

De BMW smartphone houder bevalt redelijk goed. Trilt op sommige wegen wel wat te heftig, dus de mountingbracket had iets zwaarder uitgevoerd moeten zijn. Zoals bekend gaat dit ook op voor het windscherm.


Technisch werkt het allemaal prima tot zo ver. Bij heel langzaam wegrijden komt er geregeld een bijgeluid uit wat lijkt de koppeling. Dat merkte zelfs mijn A-technische vriendin op. Ik heb het bij de dealer nog niet na kunnen bootsen dus voorlopig gaan we er maar van uit dat het allemaal zo hoort.

De afwerking is wel een dingetje, na aardig wat gereden en dus ook gepoetst te hebben kom ik er achter dat er tal van plaatsen zijn waar de afwerking eigenlijk het BMW-logo niet mag dragen. Vooral rond de stuurinrichting zijn er er wat slecht aansluitende delen en links t.o.z.v. rechts ongelijke naden en randjes. Misschien zit er her en der een technische reden aan vast, maar eenmaal gezien kan ik het niet meer on-zien - of zo iets -. Best slordig. Zo ook bij het voorwiel zijn er al 2 bouten die duidelijke verkleuring tonen. Dat terwijl de motor 2 keer in de regen gereden heeft en verder altijd binnen in een garage staat. Je zou denken dat er bouten bestaan die niet zo snel of helemaal nooit roestkleuren gaan vertonen. Dit lijken mij meer dingen die je na 8 maanden verwacht bij een SYM scooter van €899 incl btw.

Door het geluid lijkt het vaak allemaal harder te gaan dan het daadwerkelijk gaat. Vooral tijdens de eerste paar duizend kilometer was dit tijdens invoegen op de snelweg nog wel eens verradelijk. Er nog even rechts voorbij schieten om verder vooraan ruimte op te zoeken bleek nog wel eens spannender dan gedacht. De C650GT is niet snel, hij is vlot, maar niet snel. Dus als de auto's voor of naast je ook toevallig nog wat gaan versnellen dan houd de BMW nog maar heel weinig marge over voor een inhaal actie. Dat zijn de momenten waarop ik heel even denk : Had ik maar een Zero... *D:o

Dan Nog Remmen : Niet dat ik er veel verstand van heb met mijn 8 maanden ervaring, maar ik vind de motor fijn, voorspelbaar en beheerst remmen.



na de eerste 150km op de 2019/20 C650GT black

lekker comfi, erg windgevoelig - met name met topkoffer, stevig verbruik voor alsnog een overdreven kalme rijstijl - precies 5.0L/100km nu.
zwaar - al lopend parkeren is opletten geblazen, bokstandaard werkt erg goed en makkelijk.

Een fullsize systeemhelm past niet zomaar onder het zadel, dat is echt tricky.
2 van dit soort helmen gaat al helemaal niet.

Dodehoek detectie is leuk en toch zeker niet overbodig.

Smartphonehouder van bmw huist maximaal 5inch (15cm lengte) en werkt met microUSB, dit raakt toch wel aardig verouderd.
De binnentas voor de 35L topkoffer is niet mee leverbaar volgend dealer, dat is ook wel jammer.

Motorprestatie is gewoon prima voor het type fiets.
Geluid zoals bekend goed aanwezig.

Alarmsysteem ook prima, gaat niet zomaar bij wat kleine bewegingen af.

windscherm weigerde al dienst tijdens de eerste rit naar huis, dit wordt spoedig hersteld.
 
De nieuwe C650GT weegt zo'n 260 kg en met zo'n 60 pk wordt bij hoge snelheden op de snelweg, (snel) inhalen inderdaad een uitdaging. Maar rijden op de snelweg doet die dan ook heel relaxed. Hij moet zijn kracht meer van het stads- en provinciaal rijden hebben.

Als je ASC (Automatic Stability Control) uitschakelt maak je optimaal gebruik van het koppel van zo'n 63 Nm bij zo'n 6000 rpm en dit kan bij inhalen (bij hogere snelheden) uitkomst bieden.
 
Ik zal eens kijken of ik daar iets van kan merken dan. Waarom zou het systeem de kracht beperken als je met volle grip rechtuit gaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan