2012 bmw maxi scooter

helemaal mee eens.
mar bmw kennende alles wat ze aan raken de laatste jaren verandert in goud.
zij doen hun huiswerk erg goed alvorens ze ergens aan beginnen.
het lijkt net honda.

Dat is waar en met de Kymco keuken waar ze in mee kunnen kijken zal het best wel in orde zijn.
 
Heb zelf 2 motorfietsen BMW gehad en buiten enkele toch ambetante akkefietjes was ik over het algemeen tevreden. Als je een oudere BMW hebt kan je relatief (in NL) goedkoop aan wisselstukken geraken. Toch bij de lopende of nieuwe modellen betaal/betaalde ik mij wit/blauw. Vrees dat dit nog niet veranderd is, in tegendeel.
Na hier al een tijdje te vertoeven weet ik dat de meeste scooterliefhebbers ook liefhebbers zijn van normale tot aanvaardbare prijzen voor hun materieel. Dus voor de verliefdheid toeslaat informeer maar goed.
 
Het zou natuurlijk best goed zijn om bij een test ook het gebruikersonderhoud op te nemen. Simpelweg een kort lijstje van veelvoorkomende reparaties en onderhoudskosten. Dat kan weleens van veel meer belang zijn dan het verbruik.
 
Dus voor de verliefdheid toeslaat informeer maar goed.
Het zou natuurlijk best goed zijn om bij een test ook het gebruikersonderhoud op te nemen. Simpelweg een kort lijstje van veelvoorkomende reparaties en onderhoudskosten. Dat kan weleens van veel meer belang zijn dan het verbruik.
Ik vind dat zonder meer een goede opmerking.

Van de andere kant zie je dat natuurlijk erg veel, dat mensen iets kopen en er naar een tijdje achter komen, dat hetgeen ze hebben eigenlijk te duur in onderhoud of reparatie is. Vervolgens wordt dan weer tot inruil overgegaan. Helaas is dat ook een beetje het smeermiddel voor (de)handel.

Tegenwoordig is het met internet heel goed mogelijk om van te voren al een hele boel te weten te komen over iets. Pluspunten, minpunten, reparatiegevoeligheid, etc, etc. Het enige wat men dan moet hebben is wat meer tijd en geduld voordat men tot koop van iets overgaat.

Daarnaast is het zo dat als men iets heel nieuws koopt(wat net op de markt is), men eigenlijk een soort van proefkonijn is. Een ding(auto of motor), kan nog zo uitgebreid door de fabriek getest zijn, de ware test volgt toch pas in de praktijk(betrouwbaarheid en reparatiegevoeligheid). Vandaar mijn toegenomen interesse in tweedehands materieel(waar natuurlijk het kostenaspect de hoofdrol in speelt), wat al een aantal jaren op de markt is.
 
Het zou natuurlijk best goed zijn om bij een test ook het gebruikersonderhoud op te nemen. Simpelweg een kort lijstje van veelvoorkomende reparaties en onderhoudskosten. Dat kan weleens van veel meer belang zijn dan het verbruik.

Met een nieuw type motor kan je natuurlijk nog niet echt iets zeggen over onderhoudskosten en veel voorkomende reparaties. Daar zijn de fora voor (om kennis te vergaren). Onderhoudskosten en het gebrek aan informatie hieromtrent was voor mij de reden om volgend topic aan te maken.
onderhoudskosten per type motorscooter
Maar blijkbaar doet iedereen tegenwoordig zijn onderhoud zelf :+

Grtz
Tom
 
Met een nieuw type motor kan je natuurlijk nog niet echt iets zeggen over onderhoudskosten en veel voorkomende reparaties. Daar zijn de fora voor (om kennis te vergaren). Onderhoudskosten en het gebrek aan informatie hieromtrent was voor mij de reden om volgend topic aan te maken.
onderhoudskosten per type motorscooter
Maar blijkbaar doet iedereen tegenwoordig zijn onderhoud zelf :+

Grtz
Tom

In het door jou genoemde topic staan verschillen van meer dan 100% voor dezelfde onderhoudsbeurt. Samen op het forum een database aanleggen van betaalde rekeningen is natuurlijk een prima middel om een inschatting te maken. Vooralsnog zie ik vooral een lijst waaruit je kan opmaken bij welk bedrijf je beter je onderhoud kan laten verrichten (in ieder geval v.w.b. de prijs).
Om de onderhoudskosten in een test op te nemen zou je een importeur aan het werk kunnen zetten. Bij aanschaf van een auto kunnen de meeste bedrijven aangeven wat de kosten gaan worden. Zijn gewoon lijsten vanuit de fabriek of importeur die een dealer mag rekenen. Dan maakt het dus niet uit of het een nieuw model betreft.
 
...Toch bij de lopende of nieuwe modellen betaal/betaalde ik mij wit/blauw. Vrees dat dit nog niet veranderd is, in tegendeel....
Ik had eerst een vrijwel nieuwe Honda, daarna een vrijwel nieuwe BMW.

Ik herinner me dat sommige onderdelen bij BMW slechts een kwart kostten als hetzelfde onderdeel bij Honda...
 
Laatst bewerkt:
Ik had eerst een vrijwel nieuwe Honda, daarna een vrijwel nieuwe BMW.

Ik herinner me dat sommige onderdelen bij BMW slechts een kwart kostten als hetzelfde onderdeel bij Honda...

Klopt, dat is bij meer merken zo. Maar als die beeldvorming eenmaal is ontstaan komt een merk daar niet meer vanaf.
 
Ik herinner me dat sommige onderdelen bij BMW slechts een kwart kostten als hetzelfde onderdeel bij Honda...

Klopt, ik rij al 10 jaar BMW's, de onderdelen zijn geeneens zo duur, het is het arbeidsloon van de goed opgeleide monteurs wat betaald moet worden bij de dealer.
Dit jaar dacht ik te besparen door een apk/beurtje door een universele garage te laten doen maar ik kreeg een belachelijk hoge rekening, alsof ze denken ''hij heeft een BMW dus laten we 'm maar leegtrekken, hij is gewend aan hoge rekeningen'' :(
Gelukkig gaat er echt zelden iets stuk want de kwaliteit is super dat moet gezegd worden en het rijdt heerlijk; hopelijk is de motorscooter net zo goed!
 
Klopt, ik rij al 10 jaar BMW's, de onderdelen zijn geeneens zo duur, het is het arbeidsloon van de goed opgeleide monteurs wat betaald moet worden bij de dealer.
Dit jaar dacht ik te besparen door een apk/beurtje door een universele garage te laten doen maar ik kreeg een belachelijk hoge rekening, alsof ze denken ''hij heeft een BMW dus laten we 'm maar leegtrekken, hij is gewend aan hoge rekeningen'' :(
Gelukkig gaat er echt zelden iets stuk want de kwaliteit is super dat moet gezegd worden en het rijdt heerlijk; hopelijk is de motorscooter net zo goed!

Mijn indruk over bmw-service is het volgende; Zij werken al jaren met het jaarlijks onderhoud oftewel 10000k-services. Als je met je motor nu 2000km op een jaar rijdt of je rijdt er 12000, je betaalt evenveel voor je onderhoud want ze gaan het hele boekje af... Inclusief kleppen stellen ed. Ik vind dat het een beetje pro-rata zou moeten zijn= als je eens wat minder km's hebt gedaan, kan je toch net zo goed eens een jaartje enkel de olie verversen en het jaar erop de grondige beurt?

Grtz

Tom
 
Tja Tom dat kun je zelf aan geven wat je wel of niet wilt laten doen dacht ik zo, gaan ze daar niet in mee dan breng je hem toch naar een ander en vraag je gewoon van tevoren wat dat dan kosten zal!!!
 
Dat staat toch altijd in het serviceboekje, beurt bij xxxxkm of eenmaal per jaar.

Nee, een BMW heeft al jaren een indicator die -mede afhankelijk van je rijstijl- aangeeft wanneer je voor een beurt moet. Bij een normale rijstijl en niet teveel km's kan dat wel 3 jaar duren alvorens de computer aangeeft dat je naar de garage moet. Ik vind dat best handig.
 
Uit betrouwbare bronnen vernomen dat de GT rond de 14k gaat kosten...
 
Laatst bewerkt:
Uit betrouwbare bronnen vernomen dat de GT rond de 14k gaat kosten...
Dat is misschien dan wel de meer "uitgebreidere" versie van de sport, maar ik vind dat belachelijk duur(als dat de prijs zou zijn). Als Bmw zo veel van deze scooter verwacht, hebben ze hun huiswerk toch niet goed gedaan, vrees ik.

Afschrijving gaat (waarschijnlijk)enorm zijn, daar zal het Bmw logo niet veel aan gaan veranderen.
 
14K voor een BMW scooter. :P

Ik ken meerdere BMW-rijders; genoeg om in te schatten dat ze geen scooter gaan rijden.

Mijn vader bracht zijn BMW-motorfiets naar mijn garage als winterstalling en ik zag 'm beteuterd kijken dat hij achterop de scooter naar huis gebracht werd.

Romana :W
 
mwah, is gewoon een andere doelgroep. Misschien mensen die geen motor willen rijden en s de auto laten staan in de zomer.

Ik heb maanden geleden al gemeld dat de BMW dealer een prijs verwachtte van ongeveer 13.000
 
Ik had eerst een vrijwel nieuwe Honda, daarna een vrijwel nieuwe BMW.

Ik herinner me dat sommige onderdelen bij BMW slechts een kwart kostten als hetzelfde onderdeel bij Honda...

Ben dan zeer blij dat er nog nooit een honda op mijn verlanglijstje gestaan heeft.

Vroegen eens 150€ voor de linker spiegel, zonder plaatsen wel te verstaan.
Heb het toen zelf gedaan (10min werk) van een total loss, betaalde daar 12€ voor.
was wel niet de zelfde kleur.
 
Laatst bewerkt:
Ik val van m'n stoel van die prijs!
De T-max 2012 kost € 2000 minder.
Voor € 4000 minder heb je nog altijd een Integra scooter met 700 cc!
Een nieuwe SW-T400 (ook een 2 cilinder blok in het frame) kost € 6000 minder.
Bovendien, voor de helft heb je een Honda NC700s of x, leverbaar met automaat en standaard bagageruimte.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan