2012 bmw maxi scooter

Ik blijf die wieltjes klein vinden in verhouding met de scooter...
Sportieve lijnen aan de achterzijde, korte einddemper zorgen dat het 15 "achtwiel meer in het oog sprnigt.

Ook de Tmax heeft een sportieve achterzijde, als je daar een kortere demper opzet heb je ook het effect dat het 15" achterwiel opvalt.

DSCF8115.JPG

bmw-c600sport_31.jpg

bmw-c600sport_32.jpg
 
Laatst bewerkt:
De sport zie er goed uit, maar de touring mag er ook zijn...,

[http://www.omnimoto.it/mwpImages/photogallery/2012/4426/photos1280/bmw-c650gt_18.jpg (afbeelding)]

Dit type is een serieuze concurrent van mijn Honda SW-T600. Deze BMW is heel mooi om te zien. Ik vind de sportieve motorscooters mooier om te zien, maar ik vind comfort en toereigenschappen belangrijker. Ik ben heel benieuwd naar de eerste testen van de BMW touring (en natuurlijk ook de prijs). Mijn SW-T600 bevalt zeer goed door zijn comfort en verbruik (ca. 1:24) en dat voor € 10.000. Ben benieuwd wat de BMW daar tegenover gaat zetten. Ik ben wel blij dat het zware motorscootersegment nu wat breder wordt.
 
Ben toch wel bang voor het BMW prijskaartje.


je hoefd denk ik niet bang voor het prijskaartje te zijn die zal net als de s1000r confomr zijn concurenten zijn.
wees meer bevreest voor de arbeidsloon uren als je eenmaal in een bmw garage bent voor onderhoud en onderdelen.
 
Die gt is echt wel mijn ding.....zal hem toch zeker testrijden als hij bij de dealer staat.

De proefrijder in dit fimpje is precies Fabian Cancellara.
 
ben ik nou de enige die zich stoort aan dat grote blauwe vlak aan de zijkant van de kuip??

Bij de zwarte uitvoering valt dat weg en vind ik m vele malen mooier! Wat een verschil zeg.

Op 8.34 zie je de 3 verschillende standen van de ruit.
Ik zie op de rechter stuurhelft 2 knoppen, mogelijk electrische bediening van de ruit?

Aan het einde zie je gevaren knipperlichten, erg handig voor files.
Het dashboard en dus de tellers vind ik fraai....het enige minpunt van de T max


Er loopt een kabel van de schokbreker richting het blok?? kan je deze electronisch verstellen?
 
Laatst bewerkt:
je hoefd denk ik niet bang voor het prijskaartje te zijn die zal net als de s1000r confomr zijn concurenten zijn.
wees meer bevreest voor de arbeidsloon uren als je eenmaal in een bmw garage bent voor onderhoud en onderdelen.

Dat is een punt Sossa,maar het eindresultaat is minder oogt minder spectaculair dan het prototype, ik denk dat men bij Yamaha op beide oren slapen kan, want de nieuwste T-Max versie is gewoon mooier en mischien ook wel beter, vergelijkingstest zullen dit zeker nog verder uitspitten
 
de T-max is inderdaad de mooiste zo lijkt het.

Ik verwacht niet dat de BMW goedkoper zal zijn dan de T-max, zelfs wel een stukje duurder....wat denken jullie?
De bmw heeft een hogere cilinderinhoud, standaard abs en....het is een bmw :+

Wat schuift die man nu opzij op 2.51???
Spoiler tegen wind???


Op 4 min zie je een reeds ingebouwde sigaretten aansteker oplader in het vakje zitten!
Dat is toch wel fraai hoor!
 
Laatst bewerkt:
wat zijn de technische gegevens van deze 2 modellen eigenlijk?
ik vind ze zeker gaaf!
vroeger BMW motorfiets monteur geweest bij de Jong Alphen.
heb er toch een voorliefde voor ontwikkeld.

alleen niet de bijbehorende portomonee hihi
 
BMW C 600 Sport and BMW C 650 GT - New BMW Scooters


Hier zie je wat technische gegevens. Ook veel foto's en ook de zwarte.




Powerful 2-cylinder inline engine with CVT and characteristic sound.

The 2-cylinder inline engine of the C 600 Sport and C 650 GT is an all new development by BMW Motorrad with a displacement of 647 cc. In both models, its rated power output is 44 kW (60 hp) at 7500 rpm, and its
max torque of 66 Nm is available at 6000 rpm. The power is transferred via a directly integrated CVT, or continuously variable transmission.

The engine owes its low position and therefore low centre of gravity to its cylinder bank, which is inclined to the front through 70°. The characteristic sound and low vibration levels are the result of the 90° crank pin offset, 270° ignition spacing, and two balancer shafts driven by spur gears.

An electronic fuel injection system supplies the four valves under the two overhead camshafts. Oil is supplied from a dry sump with double oil pump, and an efficient cooling concept optimises the thermal equilibrium in the
2-cylinder engine.

The exhaust system is made completely of stainless steel and complies with motorcycle specifications. Fitted with a closed loop catalytic converter and an oxygen sensor, the C 600 Sport and C 650 GT fulfil today the Euro-4 emission limits of tomorrow.
 
Laatst bewerkt:
Heb een bmw dealer van Harten Amersfoort gebeld, waar ze op de site staan en die zegt dat hij al snel bestellingen kan opnemen.

Ik heb gevraagd wat de prijzen zijn, maar die zijn nog niet definitief bekend.
Zijn bronnen vermelden een prijs (en hij zei: pin me er niet aan vast): 12.000 euro.

Dat had ik wel verwacht, gezien standaard abs en asr doorslip.
Hij heeft mn nummer opgeschreven en zodra hij het definitief hoort, belt hij het door.
 
Laatst bewerkt:
hoe meer ik naar die gt kijk hoe meer goesting ik krijg.

Het zal het één of het ander zijn :

Mijn tmax 2011 techmax houden of
Bmw gt bij een goeie overname.
 
Laatst bewerkt:
Een poging om enkele onderlinge verschillen in beeld te brengen.

Ergonomie
• C 600 Sport
Een dynamische zithouding met een vlakkere stuur, sportief zadel ontwerp en sportieve voetsteunen voor de passagier,
zithoogte 810 mm.
• C 650 GT
Een comfortabele stoel positie met een hogere stuur, grotere stoel met verstelbare rugleuning voor de rijder en voet borden voor de passagier.
zithoogte 780 mm.

BMW-C-600-BMW-C-650-84.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-59.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-78.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-57.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-71.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-56.jpg


Voorruit
• C 600 Sport
Mechanisch verstelbare windscherm in drie posities.
• C 650 GT
Grotere voorruit, elektrisch verstelbaar (meer dan 10 cm verstelbaar) voor nog meer comfort en bescherming tegen weer en wind.

BMW-C-600-BMW-C-650-75.jpg
BMW-C-600-BMW-C-650-76.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-73.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-52.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-51.jpg


Koplampen, richtingaanwijzers, achterlicht
• C 600 Sport:
Voor - richtingaanwijzers geïntegreerd in de lambrisering, dubbele ronde koplampen met twee lampjes op de zijkant links en rechts, LED achterlicht cluster met enkele richtingaanwijzers
• C 650 GT:
Voor - richtingaanwijzers geïntegreerd in de spiegels, dubbele ronde koplampen met stadslicht tussen hen die een verticale licht strook van drie elementen, LED-achterlicht cluster met geïntegreerde richtingaanwijzers.

BMW-C-600-BMW-C-650-02.jpg
BMW-C-600-BMW-C-650-147.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-49.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-65.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-60.jpg


Opbergruimte
• C 600 Sport
Met wereldpremière FlexCase en dus variabele bergruimte concept in de staart onder het zadel. Ondanks zijn sportieve, Spartaans staart sectie, kunnen twee helmen eenvoudig worden opgeborgen in geparkeerde situatie.
• C 650 GT met een grote opbergruimte van ongeveer 60 liter in de staart met ruimte voor twee helmen en andere zaken.

BMW-C-600-BMW-C-650-82.jpg
BMW-C-600-BMW-C-650-77.jpg
BMW-C-600-BMW-C-650-80.jpg
BMW-C-600-BMW-C-650-81.jpg
BMW-C-600-BMW-C-650-69.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-53.jpg
BMW-C-600-BMW-C-650-54.jpg
BMW-C-600-BMW-C-650-83.jpg
BMW-C-600-BMW-C-650-79.jpg
ht
BMW-C-600-BMW-C-650-67.jpg

BMW-C-600-BMW-C-650-67.jpg
BMW-C-600-BMW-C-650-58.jpg
 
wat zijn de technische gegevens van deze 2 modellen eigenlijk?
ik vind ze zeker gaaf!
vroeger BMW motorfiets monteur geweest bij de Jong Alphen.
heb er toch een voorliefde voor ontwikkeld.

alleen niet de bijbehorende portomonee hihi

Dimensions and weights
Overall length
mm
2155 C600 Sport
2218 C650 GT

Overall width with/without mirrors
mm
877/790 C600 Sport
916/822 C650 GT

Seat height (without rider)
mm
810 (standard) C600 Sport
780 (standard) C650 GT

DIN unladen weight, road ready
kg
249 C600 Sport
261 C650 GT

De Sport is kleiner, smaller, lichter, en hoger qua zit-/zadel hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Die GT, echt 100% een bmw.
En dat frontaanzicht van die Sport vind ik toch wel strak hoor.
Zonder iemand te beledigen, als ze 'm in het zwart met T-max logo's voor je neus zetten, zou je het bijna geloven, en ik bedoel dat als een compliment.

Of in het rood..... Ironman2 scooter :9~
 
Laatst bewerkt:
Heb een bmw dealer van Harten Amersfoort gebeld, waar ze op de site staan en die zegt dat hij al snel bestellingen kan opnemen.

Ik heb gevraagd wat de prijzen zijn, maar die zijn nog niet definitief bekend.
Zijn bronnen vermelden een prijs (en hij zei: pin me er niet aan vast): 12.000 euro.

Dat had ik wel verwacht, gezien standaard abs en asr doorslip.
Hij heeft mn nummer opgeschreven en zodra hij het definitief hoort, belt hij het door.

ach, die 1000 euro meer haal je er ook wel weer uit bij wederverkoop... daar hanteren ze immers ook bmw-prijzen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan