2012 bmw maxi scooter

Hi Jan,

Vraagje over de veertjes.
In de gebruiksaanwijzing die bij de Hit clutch zit staat:.
weaker clutch spring to for better riding comfort or acceptable harder spring for better acceleration.

Nu staan er gewichtsaanduidingen op de veren, voor sneller optrekken de lichte aantal KG nemen van de veertjes?
Begin te twijfelen namelijk van wat ze opgeven op de beschrijving?

En wat te doen met de Pillow spring? Ook lichtste type nemen of hier weer wat zwaarder in gaan?

Alvast dank weer voor je reactie!

Gr Fabian
 
Ik had een Tech-Pulley koppeling, ik heb geen precieze ervaring met de Dr. Pulley koppeling en dan vooral betreffende het gewicht van de pillow springs.
ik reed bv met 25kg. pillow spring terwijl er ook 15 en 20kg waren
De andere veertjes neem je zo licht mogelijk om achter in je zadel terecht te komen, de pushlock in de koppeling gaat dan sneller op slot.
Tis jammer dat het zoveel werk is bij een BMW, bij die van mij kon ik binnen het half uur de veertjes veranderen.
Ik haalde niet eens de koppeling er vanaf maar wisselde veertjes door de opening heen van de cluchtbel
 
Nog even navraag gedaan bij Dirk Diestel en is me nu wel duidelijk voor de Dr Pully Hit Clutch.


we strongly recommend to keep for min. 1000km die pre- installed setting.

Later, if you like, chose the CS springs inside harder, to get a stronger acceleration.
Don`t change PS setting.
To get a stronger acceleration - meaning higher weight springs in Kg.


Zal dus eerst wel met de standaard setting gaan rijden.
 
Gisteren gestart met het demonteren van de koppeling / clutch maar loop tegen het volgende aan:.

Variator van J-Costa heb ik gedemonteerd en wil dus de clutch moer los draaien alleen draait de as mee zodra ik kracht op de dopsleutel zet. Clutch zelf blijft gewoon stil staan.

Heb het geprobeerd met de scoot in zijn parkeer stand d.m.v. zijstandaard uit te klappen en nog een blokhout achter het achterwiel te leggen. Maar zodra ik kracht zet op de dopsleutel draait de as & achterwiel mee.

Is er een manier om deze as vast te zetten misschien?

Nu kan ik wel met steeksleutel nr 17 de as tegenhouden en zou je met steeksleutel nr 34 i.p.v. dop 34 dan de moer los kunnen halen, dat zal wel lukken.
Alleen zit ik dat straks met het vast zetten. Hoe moet ik de moer dan weer op moment gaan zetten? Hiervoor heb ik dop 34 voor nodig en kan de as dan niet meer tegen houden als ik de dop erop zet.

In een filmpje op Youtube (vanaf 2.27) zie je iemand de clutch op moment zetten waarbij een dopsleutel wordt gebruikt en de as niet meegeeft, ben toch benieuwd hoe hij dat voor elkaar krijgt.

https://youtu.be/e9rka-0kXi4?t=2m20s


Zie hier in een filmpje (vanaf 3.22) & (8.55 op moment zetten) wat in bedoel waar ik tegen aan loop dat de as meedraait:.

https://youtu.be/dueqz_NktZE?t=3m22s


Gr Fabian
 
Gisteren gestart met het demonteren van de koppeling / clutch maar loop tegen het volgende aan:.

Variator van J-Costa heb ik gedemonteerd en wil dus de clutch moer los draaien alleen draait de as mee zodra ik kracht op de dopsleutel zet. Clutch zelf blijft gewoon stil staan.

Heb het geprobeerd met de scoot in zijn parkeer stand d.m.v. zijstandaard uit te klappen en nog een blokhout achter het achterwiel te leggen. Maar zodra ik kracht zet op de dopsleutel draait de as & achterwiel mee.

Is er een manier om deze as vast te zetten misschien?

Nu kan ik wel met steeksleutel nr 17 de as tegenhouden en zou je met steeksleutel nr 34 i.p.v. dop 34 dan de moer los kunnen halen, dat zal wel lukken.
Alleen zit ik dat straks met het vast zetten. Hoe moet ik de moer dan weer op moment gaan zetten? Hiervoor heb ik dop 34 voor nodig en kan de as dan niet meer tegen houden als ik de dop erop zet.

In een filmpje op Youtube (vanaf 2.27) zie je iemand de clutch op moment zetten waarbij een dopsleutel wordt gebruikt en de as niet meegeeft, ben toch benieuwd hoe hij dat voor elkaar krijgt.

https://youtu.be/e9rka-0kXi4?t=2m20s


Zie hier in een filmpje (vanaf 3.22) & (8.55 op moment zetten) wat in bedoel waar ik tegen aan loop dat de as meedraait:.

https://youtu.be/dueqz_NktZE?t=3m22s


Gr Fabian


Hoi Fabian.

Ik heb daar ook mijn hersens voor moeten laten kraken. Maar ik heb het omgedraaid. Ik zette de momentsleutel (17) op de as en draaide met een 34 ringsleutel net zo lang tot de momentsleutel klikte. Natuurlijk was ik niet zeker en aangezien ik toch met de voorremmen ook iets moest doen heb ik de voorkant opgetrokken totdat de achterband tegen de grond aangedrukt stond (voor de zekerheid nog een motorkrik ondergezet) en toen met de momentsleutel met dop 34 gecontroleerd en ja hoor het klopte. Wel heb ik voor de zekerheid semi-locktide gebruikt op de moer.

Succes

Grtn John
 
Lees het nu pas,
had volgens mij evt. ook met de universele varioblokkeertool van Buzetti gekunt. Die kost 19 euro.
Hier in het topic staat ook nog een foto van mij met een balkje hout als blokkage voor demontage, mogelijk kun je het balkje hout ook contra plaatsen t.b.v. montage.

Vast zetten met semi-vast borgmiddel is daarnaast altijd aanbevolen op variateur en koppeling.

Mvg. Jan
 
Hi John,

Bedankt voor je reactie, is inderdaad een slimme oplossing denk ik zo.
Gaat ik uitproberen deze week :)

@Jan,
De variator had ik al gedemonteerd, ik zou wel een poging kunnen wagen om straks eerst de variator vast te zetten en dan de koppeling op moment te zetten. Kijken of de as dan niet meedraait.
 
Hallo,
ik heb een probleem bij het vertrek met mijn 650 GT, 05/2017 6300 km,
Hij schokt bij het vertrekken en is niet aangenaam, dat deed hij niet als ik hem heb aangekocht,
weet iemand wat het probleem hiervan is of de reden, ...moet op 6 juni wel op onderhoud, en heb dat probleem al aangekaart, hoop dat ze het kunnen oplossen....
Want aangenaam is dit niet, heb de indruk dat de koppeling (rollen niet direct aanpakken.
Graag meer info of mensen die het probleem kennen, laat me weten,
Groeten,
 
Herken dit niet, sorry. Wel dat, als de motor nog koud is, hij behoorlijk kan inhouden/stotteren, waardoor je makkelijk in de problemen kan komen in het verkeer. In jouw geval is de variator waarschijnlijk niet ok.
 
@guy5712

Herken dit idd wel, vooral bij koude start. Volgens mij zit er nog garantie op jouw GT, kwestie van aankaarten bij de dealer, heb ik ook gedaan en die kunnen je precies vertellen wat ze er aan gaan doen. Wel zou ik goed opletten of dit probleem opgelost kan worden,ben zelf nog niet helemaal tevreden over. Tevens heb ik bij mijn Sport het probleem dat als ik of stilsta en wegrij, of bij lage snelheid en meer gas geef er een bromtoon hoorbaar is, volgens mij komt dat of van de koppeling, riem of vario af. Het rare is dat dit de ene keer wel, en de andere keer niet hoorbaar is. Er is mi ook geen vermogensverlies. Ga dit nog ff aankaarten bij de dealer....
Succes met jouw probleem, hoop dat het opgelost wordt
Groet, Mark
 
Dr Pully Hit Clutch zit erop met de pre- installed setting qua veertjes.
Gisteravond ff halfuurtje gereden en merk zeker wel verschil met oppakken van de koppeling en qua trekkracht. Maar zal zeker na het inrijden van de koppeling naar een andere veertjes instelling gaan omdat het van mij wel wat extremer mag met optrekken...

Gr Fabian
 
Hallo iederéén,
Heeft er iemand de rit gisteren zaterdag of zondag 26-27 mei in Sankt-Vith gereden,
Ik kon niet gaan, maar zou ze wel willen rijden,
Heeft iemand de routes hiervan voor een Garmin (GPX bestanden) Tomtom ook goed, kan ze omzetten naar GPX.
Mag doorgestuurd worden,
Bedankt
Groeten,
 
Hallo allemaal.
Weet iemand hoe ik het service lampje kan resetten van me bmw c600 van 2015?
Mvg jordi
 
@010
Hoe zijn jouw ervaringen tot dusver met de hit clutch en de j costa? Grijpt de ASC snel in, of heb je die uitgeschakeld... Bij mijn model (2016) staat in de boekjes dat ook al zet je de ASC uit, deze toch zal werken bij een extreme versnelling....
 
Dat niet alleen, maar elke keer als je het contact uit doet re-set de ASC dus moet je hem voor elke rit weer handmatig uitzetten. Althans, zo werkt het op mijn US model.
 
Hi Marquinho,

ASC? Denk dat ik die optie niet erop heb zitten (Bouwjaar 2015). Komt me in elk geval niet bekend voor.

Verder qua rijbeleving een hele verbetering vind ik met een hoog fun factor.
Gas open en in één rechte streep door knallen naar het volgende stoplicht...

pre- installed setting qua veertjes zitten er nu nog op de clutch. Na 1000km zou ik nog over kunnen gaan op een andere setting qua veertjes en dan zou je volgens de boekjes zonder al te veel moeite een wheelie kunnen maken. Voor nu vind ik het wel prima zo!
 
Nou, we zullen het wel zien. Ik heb ook de hit clutch van Dr Pulley en de j costa xrp besteld. Bij mijn vorige scoot, een xmax 400 merkte ik ook al een wezenlijk verschil, laat staan bij de c650 Sport..
De funfactor gaat omhoog!
 
Heb een kleine storing en dit is gekomen na het plaatsen van de korte kentekenplaathouder en komt sporadisch voor.
Tijdens het rijden flikkert soms het waarschuwingslampje en het symbool dat het achterste opbergvak (BMW Flexcase) openstaat. (best irritant zeg maar)

Weet misschien iemand waar precies de stekker zit of de schakelaar welke deze open/ dicht stand detecteert?

Ik vermoed het stekkertje op de volgende foto (tegengekomen op internet) maar voordat ik weer de halve scoot uit elkaar moet halen zou ik het wel graag zeker willen weten.

full
 
Sorry, kan je niet helpen hiermee... Mijn oplossing zou zijn de hele boel inspuiten met contactspray.... Hopelijk vindt je snel de oorzaak...
 
:Y Vandaag de Hit Clutch en de J Costa laten instaleren, mijn god, wat een verschil!Heb helaas te weinig tijd om ui uitvoerig te testen, komt volgend weekend wel, maar wat ik tot dusver merkte.. Wauw..... :Y
 
Heb een kleine storing en dit is gekomen na het plaatsen van de korte kentekenplaathouder en komt sporadisch voor.
Tijdens het rijden flikkert soms het waarschuwingslampje en het symbool dat het achterste opbergvak (BMW Flexcase) openstaat. (best irritant zeg maar)

Weet misschien iemand waar precies de stekker zit of de schakelaar welke deze open/ dicht stand detecteert?

Ik vermoed het stekkertje op de volgende foto (tegengekomen op internet) maar voordat ik weer de halve scoot uit elkaar moet halen zou ik het wel graag zeker willen weten.

[afbeelding]

ja, dat is m.

contactspray helpt niet.
 
:Y Vandaag de Hit Clutch en de J Costa laten instaleren, mijn god, wat een verschil!Heb helaas te weinig tijd om ui uitvoerig te testen, komt volgend weekend wel, maar wat ik tot dusver merkte.. Wauw..... :Y

Hahaha lache, en inderdaad tis een wereld van verschil met deze aanpassingen :Y

Veel rijplezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan