2012 bmw maxi scooter

na de eerste 150km op de 2019/20 C650GT black

lekker comfi, erg windgevoelig - met name met topkoffer, stevig verbruik voor alsnog een overdreven kalme rijstijl - precies 5.0L/100km nu.
zwaar - al lopend parkeren is opletten geblazen, bokstandaard werkt erg goed en makkelijk.

Een fullsize systeemhelm past niet zomaar onder het zadel, dat is echt tricky.
2 van dit soort helmen gaat al helemaal niet.

Dodehoek detectie is leuk en toch zeker niet overbodig.

Smartphonehouder van bmw huist maximaal 5inch (15cm lengte) en werkt met microUSB, dit raakt toch wel aardig verouderd.
De binnentas voor de 35L topkoffer is niet mee leverbaar volgend dealer, dat is ook wel jammer.

Motorprestatie is gewoon prima voor het type fiets.
Geluid zoals bekend goed aanwezig.

Alarmsysteem ook prima, gaat niet zomaar bij wat kleine bewegingen af.

windscherm weigerde al dienst tijdens de eerste rit naar huis, dit wordt spoedig hersteld.
 
na de eerste 150km op de 2019/20 C650GT black

lekker comfi, erg windgevoelig - met name met topkoffer, stevig verbruik voor alsnog een overdreven kalme rijstijl - precies 5.0L/100km nu.

‘k heb dat model ook :t

Je bent hem nog aan het inrijden, maar een gemiddeld verbruik van 1:20 is normaal bij de 650GT en de 650 Sport :Y
 
Ik kom ook niet verder dan 1 op 20,het meeste rij ik stad,dus het valt nog mee
 

Bijlagen

  • A994568D-8DA1-4BA6-9CF2-BB4479F997E6.jpeg
    A994568D-8DA1-4BA6-9CF2-BB4479F997E6.jpeg
    174,7 KB · Weergaven: 19
klinkt het jullie bekend dat bij stationair de linker spiegel veel onrustiger is dan de rechtse & hoe gevoelig is het kunststof rondom de tankopening voor brandstof? - ondanks voorzorgsmaatregelen kan er nog wel eens een druppel op komen. Kunststof kan dan behoorlijk verkleuren / bleken.
 
klinkt het jullie bekend dat bij stationair de linker spiegel veel onrustiger is dan de rechtse & hoe gevoelig is het kunststof rondom de tankopening voor brandstof? - ondanks voorzorgsmaatregelen kan er nog wel eens een druppel op komen. Kunststof kan dan behoorlijk verkleuren / bleken.
Bij mijn C650 Sport uit 2016 heb ik geen probleem met de spiegels, over verkleuring van het kunststof rondom de tankopening , ik zal tijdens het tanken best weleens gemorst hebben maar ik zie (nog) geen verkleuring.....
 
Zal me hier ook eens aanmelden !
Ik ben Gerard 66 jaar , en heb sinds vorig jaar oktober een BMW C600 Sport uit 2015 met 9300 km nog maar.
handvat en buddy verwarming !
Daarvoor heb ik 3 jaar een Yamaha T-Max 500 gehad , model 2006 , en was op het t max forum actief.
Ben erg blij met de bmw , het rijd erg goed en wel wat meer pk en koppel als de T Max.
 

Bijlagen

  • 20191005_163928.jpg
    20191005_163928.jpg
    246,7 KB · Weergaven: 27
  • 20191005_163939.jpg
    20191005_163939.jpg
    231,1 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
inmiddels ruim 700km er op staan. Alles leuk en wel.

Echter viel het me vandaag niet voor de eerste keer op dat na het bijvullen van brandstof de balken in het display na het opnieuw opstarten niet echt snel te voorschijn komen. Vooral de laatste twee nemen hun tijd of lijken zelfs helemaal niet zichtbaar te worden.

Ik heb eerder al een keer gehad dat ik al weer ruim 10 minuten aan het rijden was voordat de 100% vol zichtbaar werd.

Morgen, als het weer het toelaat wip ik eens even aan bij de dealer, maar ben toch ook benieuwd of dit verschijnsel hier bij jullie ook bekend is(?)
 
Zal me hier ook eens aanmelden !
Ik ben Gerard 66 jaar , en heb sinds vorig jaar oktober een BMW C600 Sport uit 2015 met 9300 km nog maar.
handvat en buddy verwarming !
Daarvoor heb ik 3 jaar een Yamaha T-Max 500 gehad , model 2006 , en was op het t max forum actief.
Ben erg blij met de bmw , het rijdt erg goed en wel wat meer pk en koppel dan de T Max.
Jouw C600 ziet er werkelijk geweldig goed uit.

Zelf zou ik aarzelen om een zo krachtige scooter te kiezen.
Ik ken mijzelf.
Met mijn Piaggio Beverly 300 ga ik nu al dikwijls te ver.

Vertel eens wat meer over je motor- en scooterverleden.
Nu de BMW en daarvoor een T-Max en wat daarvoor?
 
Hoi Peter

Dank voor je reactie.

Voor de T Max heb ik een Suzuki burgman 650 en burgman 200 motorscooter gehad.
Ik heb alle soorten motoren gehad van sportief , toer tot chopper.
Ben met mijn negentiende gaan motorrijden , en nu met mijn 66ste geniet ik nog dagelijks ervan.
Vorig jaar wilde ik nog eens een schakel motor proberen en kocht een mooie rode bmw r1200rt maar dat beviel niet zo , ik heb namelijk artrose in mijn linkerhand waardoor het koppelen pijnlijk was dus moest ik de BMW na een enkele maand weg doen.
Toen nog een Honda NC750X dct gehad , maar dat was het ook niet.
En dan nu weer sinds oktober vorig jaar terug bij de scooter en dat gaat geweldig.
Echt een fijne snelle comfortabele scoot , ook is de windbescherming goed en de acceleratie is super.
Het verschil met de T Max is dat de BMW een stuk sneller en krachtiger is , wel is de BMW een stuk zwaarder en is de motor wat rauwer.
Piaggio Beverly 300 vind ik ook een mooie scooter hoor , zeker de 350 !

Groet Gerard,
 
Hoi Peter

Dank voor je reactie.

Voor de T Max heb ik een Suzuki burgman 650 en burgman 200 motorscooter gehad.
Ik heb alle soorten motoren gehad van sportief , toer tot chopper.
Ben met mijn negentiende gaan motorrijden , en nu met mijn 66ste geniet ik nog dagelijks ervan.
Vorig jaar wilde ik nog eens een schakel motor proberen en kocht een mooie rode bmw r1200rt maar dat beviel niet zo , ik heb namelijk artrose in mijn linkerhand waardoor het koppelen pijnlijk was dus moest ik de BMW na een enkele maand weg doen.
Toen nog een Honda NC750X dct gehad , maar dat was het ook niet.
En dan nu weer sinds oktober vorig jaar terug bij de scooter en dat gaat geweldig.
Echt een fijne snelle comfortabele scoot , ook is de windbescherming goed en de acceleratie is super.
Het verschil met de T Max is dat de BMW een stuk sneller en krachtiger is , wel is de BMW een stuk zwaarder en is de motor wat rauwer.
Piaggio Beverly 300 vind ik ook een mooie scooter hoor , zeker de 350 !

Groet Gerard,
Dat is een hele verzameling motoren die je daar in je voettekst hebt staan.
 
Dat brandstofniveau probleem is wel bekend bij BMW. Echter een oplossing..niet helemaal.

Je kan er soms dus makkelijk 5liter bij gooien zonder dat de display ook maar een segment extra geeft. Jammer.

Ook bij lage snelheden irriteer ik mij aan trillingen in het windscherm. Het geeft een vervelend goedkoop geluid en zodra ik mn hand er op leg is het stil. Erg jammer bij zo'n dure scooter.

De rest bevalt tot dusver goed.

Verbruik gemiddeld nog steeds 5L/100km na 1500km
 
Vast moet het zitten. Ding is gloednieuw. Ga binnenkort maar weer eens bij showroommodellen naar de schermen kijken.

Windscherm is gewoon kut met peren, daar veranderd vergelijken in de showroom niets aan.
Flubberig ding en dan die lijpe schroefdingen zijn ook al zo onnozel.

Scherm is gewoon 1 á 2 mm. te dun, je kunt nog eens proberen te kijken naar een Ermax scherm, die zijn vaak net wat dikker.
Maar ik kan niets beloven, dit omdat de windscherm ophanging ook enigsinds debet heeft de situatie.

Voor mij was het windscherm de afknapper van de sport versie.
Tis ook niet zo dat er uitzonderingen zijn, diegene die zeggen dat het allemaal wel oké is, daar kan ik helemaal niets mee.

Voor de rest een prima hooligan cvt brommer, jaagt lekker door als je dat wil, ziet er puik uit, maar dat scherm is om te :r
Echt zonde van zo'n leuke scooter en sinds het verschijnen in 2012 is er ook nooit wat aan veranderd, iets waar ik dan nog wel een beetje op had gehoopt.

Mvg. Jan
 
C650GT black
Na 2500km.

Weinig nieuws, behalve dat het verbruik iets in de 1:22 komt. Met vrijwel altijd duopassagier en koffer.

Lijkt dat hij op begrenzer toch nauwelijks 180 op de teller laat zien, maar dit moet ik over de grens wellicht nog een keer meer tijd geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan