2015 panigale of s1000rr

Ik heb drie Ducati's gehad, nieuw gekocht, zeer betrouwbaar. Toch zou ik nooit een gebruikte kopen.
 
Ik heb zelf een 996, 848 en monster 821 gehad 2e hands.
Nooit problemen mee gehad behalve voorvork keering bij de monster.
Vraag is nu specifiek voor de 1199 en s1000rr
 
Wat is betrouwbaarheid....volgens meningen/testen kan eentje super betrouwbaar zijn maar je zult die ene zijn die het mee maakt dat hij stuk gaan.

Ik meende dat de eerste bmw blokken uit elkaar knalden en pani’s gescheurde zuigers hadden....:?
 
Ik vind het een vreemde vraag, zeker omdat de genoemde motoren totaal niet overeen komen.

Als het zou gaan om een Suzuki, Honda of BMW supersport, dat ligt nog redelijk dicht bij elkaar. Zelfde type motorblok (4inlijn), redelijk gelijk betreft opties. En dan zou zithouding, rijgedrag en uiterlijk nog eerder de doorslag geven dan betrouwbaarheid.

Maar een S1000RR vergelijken met een Ducati Panigale (welke van de 20 dan ook), enkel op basis van betrouwbaarheid .. ik snap het niet.
 
Ik heb een 2014 dark stealth 1199S gehad. Geen enkel probleem mee gehad. De panigale reeks is sowieso enorm verbeterd t.o.v. de 1098/1198 serie. De 1199S heb ik in 2018 ingeruild op een V4S. En ook daar tot op heden geen enkel probleem mee gehad m.u.v. 2 terugroepacties welke netjes zijn uitgevoerd.

De vraag zou eerder moeten zijn: "Wil ik een 2 cilinder of een 4 cilinder?" De 1199 valt qua 2 cilinder koppel onderin nogal tegen, als je het vergelijkt met de 1198. Uiteindelijk is dan ook de 1299 op de markt gekomen welke wel weer een flinke dosis koppel onderin heeft.
 
Ik heb een 2014 dark stealth 1199S gehad. Geen enkel probleem mee gehad. De panigale reeks is sowieso enorm verbeterd t.o.v. de 1098/1198 serie. De 1199S heb ik in 2018 ingeruild op een V4S. En ook daar tot op heden geen enkel probleem mee gehad m.u.v. 2 terugroepacties welke netjes zijn uitgevoerd.
Over welke km standen hebben we het dan want in de schuur zitten en er naar kijken telt natuurlijk niet mee. Beetje typische ducati rijder nog geen 1000km per jaar en verder een beetje poetsen want anders wordt het misschien een stucgati.

Verder schijnt de nauwkeurigheid bij Ducati 's motorblokken en versnellingsbakken onder de maat te zijn vergeleken bij andere merken.

Zeg niet dat die BMW probleemloos zal zijn want het is natuurlijk een bmw en dat is nieuw allemaal leuk en aardig maar op een gegeven moment gaat er toch zooi stuk en mag je BMW dealer prijzen gaan betalen, zelfde geldt overigens voor Ducati maar ik zou zelf meer vertrouwen in een BMW hebben want Duits is nog steeds geen Italiaans.

Genoeg uit m'n nek gelult doe ermee wat je wilt.:+
 
Over welke km standen hebben we het dan want in de schuur zitten en er naar kijken telt natuurlijk niet mee. Beetje typische ducati rijder nog geen 1000km per jaar en verder een beetje poetsen want anders wordt het misschien een stucgati.

Verder schijnt de nauwkeurigheid bij Ducati 's motorblokken en versnellingsbakken onder de maat te zijn vergeleken bij andere merken.

Zeg niet dat die BMW probleemloos zal zijn want het is natuurlijk een bmw en dat is nieuw allemaal leuk en aardig maar op een gegeven moment gaat er toch zooi stuk en mag je BMW dealer prijzen gaan betalen, zelfde geldt overigens voor Ducati maar ik zou zelf meer vertrouwen in een BMW hebben want Duits is nog steeds geen Italiaans.

Genoeg uit m'n nek gelult doe ermee wat je wilt.:+

Duitse kwaliteit is een illusie....... zeker bij BMW motorfietsen. Het enige dat kwalitatief echt goed is aan een BMW is het imago.

Een van de weinige dingen die echt in Duitsland gemaakt worden aan een BMW is de rekening.

Bij Italianen heb je het grote voordeel van SHIT........ (Self Healing Italian Technology). Maar zonder dollen, ik rij zelf Italiaanse motoren en auto's en heb eigenlijk nooit problemen. Als ik zie wat er bij bekenden en klanten allemaal stuk gaat aan Duitse voertuigen....... :X :X :X
 
Geen idee wat de uurprijzen zijn...80 euro/uur... :?

Beiden BMW en Ducati zijn van het kaliber Glazen Paleis waar je je geld voldoende kunt besteden.
 
Over welke km standen hebben we het dan want in de schuur zitten en er naar kijken telt natuurlijk niet mee. Beetje typische ducati rijder nog geen 1000km per jaar en verder een beetje poetsen want anders wordt het misschien een stucgati.

Verder schijnt de nauwkeurigheid bij Ducati 's motorblokken en versnellingsbakken onder de maat te zijn vergeleken bij andere merken.

Zeg niet dat die BMW probleemloos zal zijn want het is natuurlijk een bmw en dat is nieuw allemaal leuk en aardig maar op een gegeven moment gaat er toch zooi stuk en mag je BMW dealer prijzen gaan betalen, zelfde geldt overigens voor Ducati maar ik zou zelf meer vertrouwen in een BMW hebben want Duits is nog steeds geen Italiaans.

Genoeg uit m'n nek gelult doe ermee wat je wilt.:+
Wat een slap lul verhaal
 
Ik rij als ik boodschappen doe minimaal 2 keer per week langs de BMW dealer, en ik zie veel motoren bij de ingang vd werkplaats staan. Geen idee of dat komt omdat ze vaak stuk gaan of aflevering omdat de verkoop ontzettend goed loopt..... :?

Zal bij de Ducati dealer ook niet anders zijn.....
 
Over welke km standen hebben we het dan want in de schuur zitten en er naar kijken telt natuurlijk niet mee. Beetje typische ducati rijder nog geen 1000km per jaar en verder een beetje poetsen want anders wordt het misschien een stucgati.

Verder schijnt de nauwkeurigheid bij Ducati 's motorblokken en versnellingsbakken onder de maat te zijn vergeleken bij andere merken.


Genoeg uit m'n nek gelult doe ermee wat je wilt.:+
Dan noem je ook wel weer wat. BMW is nou ook niet precies bekend om haar soepel schakelende versnellingsbakken. Sommige mensen denken dat het blok uit elkaar klapt, bij de eerste keer dat ze de motor in de versnelling zetten.

Maar dat terzijde... Ik denk dat je de topsegment supersports van Ducati en BMW inderdaad een beetje met het nieuwste model Ferrari of een McLaren oid kan vergelijken. In beide gevallen worden de nieuwste technieken toegepast en voorzien van de laatste snufjes. Het is altijd dus maar een beetje de vraag hoe betrouwbaar en feilloos het allemaal blijft werken op de lange termijn. Waarschijnlijk kun je het beste te raden gaan bij de 1199 en S1000RR rijderstopics. En waarschijnlijk ga je hetzelfde antwoord krijgen bij beide groepen.

Dus TS... misschien toch maar eens proefrijden en voor jezelf opmaken welke jij het fijnst vindt?
 
Duitse kwaliteit is een illusie....... zeker bij BMW motorfietsen. Het enige dat kwalitatief echt goed is aan een BMW is het imago.

Een van de weinige dingen die echt in Duitsland gemaakt worden aan een BMW is de rekening.

Bij Italianen heb je het grote voordeel van SHIT........ (Self Healing Italian Technology). Maar zonder dollen, ik rij zelf Italiaanse motoren en auto's en heb eigenlijk nooit problemen. Als ik zie wat er bij bekenden en klanten allemaal stuk gaat aan Duitse voertuigen....... :X :X :X
Ik hebben Honda en een Ducati, het grote verschil is dat het bijbrengen Duc allemaal wat fragieler is.
De Honda heeft er overigens ook al zo’n 1,5 ton aan km’s opzitten.
Daarvoor is een Duits product dus niet per se nodig
 
Laatst bewerkt:
Jij ook al, hier ook honda en ducatie......

Mijn ducatie is een stuk degelijker gebouwd, en het begint al bij die prut plastic drukkers vd Honda kuipdelen......Ducati heeft fatsoenlijke inbusbouten en verzonken metalen ringen......:+
 
Laatst bewerkt:
Dan noem je ook wel weer wat. BMW is nou ook niet precies bekend om haar soepel schakelende versnellingsbakken. Sommige mensen denken dat het blok uit elkaar klapt, bij de eerste keer dat ze de motor in de versnelling zetten.
Da's bij de ouwe Boxers, die zijn niet zo verfijnd nee. De S1000RR heeft dat nooit gehad.

Zelf een S1000RR uit 2010 gehad, gereden van 20k naar 52.5k. In het begin veel startproblemen gehad, als het kouder was, maar dat bleek door mishandeling van eigenaar 2 te komen en niet door de kwaliteit van de machine zelf. Was wat geprutst aan de inlaat, en het electronische gasklephuis bleek defect te zijn (waarschijnlijk vocht in gekomen, hoe zou je dat toch doen?). Na deze zaken hersteld te hebben eigenlijk zonder problemen gereden. Natuurlijk wel onderhoudskosten: banden, remmen, keertje koppelingskabel vervangen, olie, etc. Niet goedkoop - gingen best wat uren in - maar dan moet je ook geen ~200pk supersport gaan rijden maar lekker een Honda NC750 ofzo. Ik heb het onderhoud altijd bij de dealer laten doen.

En al dat gedoe over dealerprijzen: valt best mee. Vraag maar eens uurtarief in kleinere garages en bij de dealer. Er zit heus wel verschil tussen, maar als de dealer er dan weer één uur minder lang over doet is dat weer weg. Grootste nadeel van de dealer is dat zij vaak gebonden zijn aan bepaalde protocollen vanuit de importeur/fabrikant (alleen compleet onderdeel vervangen ipv (deels) reviseren), maar mijn dealer dacht wel mee en wilde heus wel een door mij aangeleverd 2e hands component (het eerder genoemde gasklephuis) inbouwen. Banden leveren zij over t algemeen ook voor een vergelijkbare prijs als de goedkoopste internet aanbieders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan