2015 panigale of s1000rr

Over welke km standen hebben we het dan want in de schuur zitten en er naar kijken telt natuurlijk niet mee. Beetje typische ducati rijder nog geen 1000km per jaar en verder een beetje poetsen want anders wordt het misschien een stucgati.

Verder schijnt de nauwkeurigheid bij Ducati 's motorblokken en versnellingsbakken onder de maat te zijn vergeleken bij andere merken.

Zeg niet dat die BMW probleemloos zal zijn want het is natuurlijk een bmw en dat is nieuw allemaal leuk en aardig maar op een gegeven moment gaat er toch zooi stuk en mag je BMW dealer prijzen gaan betalen, zelfde geldt overigens voor Ducati maar ik zou zelf meer vertrouwen in een BMW hebben want Duits is nog steeds geen Italiaans.

Genoeg uit m'n nek gelult doe ermee wat je wilt.:+
De 1199S 2 jaar gehad en ruim 9000 km. mee gereden. De V4S heb ik nu bijna 3 jaar en staat ongeveer 10.000 km. op.
Daarnaast valt Ducati nu onder de VAG groep.
 
Dan moet het bij Ducati helemaal goed komen, m’n vorige Audi heb ik verkocht met een half miljoen op de klok, weggedaan omdat ik het goed kon inruilen, anders had ik er waarschijnlijk nu nog in rondgereden.
 
Dan moet het bij Ducati helemaal goed komen, m’n vorige Audi heb ik verkocht met een half miljoen op de klok, weggedaan omdat ik het goed kon inruilen, anders had ik er waarschijnlijk nu nog in rondgereden.
Dat was een oude zeker. De huidige generatie VAG is om te janken.
 
De diesels zijn wel goed, de benzineblokken ben ik ook wat huiverig voor.
 
Uiteraard. De 1.9 TDI was onverwoestbaar, daarna begon de ellende.
Nou de drijfstang lagers van de BLS motor zijn van kauwgom dus het geld zeker niet voor alle 1.9’s.... Dat Ducati nu onder VAG valt maakte idd wel dat ik heel graag fatsoenlijke garantie wilde op mijn Pani. Na mijn laatste Audi debacle voor mij nooit weer maar mijn huidige BMW heeft vorig jaar ook een financiële injectie gehad van 3500,- So much voor Duitse degelijkheid. Maar het is wel mooi en het rijdt goed. Als back-up staat er altijd nog een onverwoestbare Prius+ en anders natuurlijk een Duc.

De kwaliteit van BMW motorfietsen is overrated, de kwaliteit van een Italiaan wordt onderschat en uiteindelijk zit het op vergelijkbaar niveau m.i. Dus ga kijken, voelen en vooral rijden. Het zal totaal verschillend rijden dus kijk wat jou aanspreekt en zoek vervolgens één met de beste condities (historie, kilometers, garantie etc.)
 
Nou de drijfstang lagers van de BLS motor zijn van kauwgom dus het geld zeker niet voor alle 1.9’s.... Dat Ducati nu onder VAG valt maakte idd wel dat ik heel graag fatsoenlijke garantie wilde op mijn Pani. Na mijn laatste Audi debacle voor mij nooit weer maar mijn huidige BMW heeft vorig jaar ook een financiële injectie gehad van 3500,- So much voor Duitse degelijkheid. Maar het is wel mooi en het rijdt goed. Als back-up staat er altijd nog een onverwoestbare Prius+ en anders natuurlijk een Duc.

De kwaliteit van BMW motorfietsen is overrated, de kwaliteit van een Italiaan wordt onderschat en uiteindelijk zit het op vergelijkbaar niveau m.i. Dus ga kijken, voelen en vooral rijden. Het zal totaal verschillend rijden dus kijk wat jou aanspreekt en zoek vervolgens één met de beste condities (historie, kilometers, garantie etc.)
Ik had de 105pk-versie, die had niet zoveel te lijden, ik heb nu een 1.6 TDI die is getuned van 105 naar 140pk. Die gaat nu richting de 3 ton, op een verstuiver na doet die het nog prima. We zullen zien...
 
Ik heb de 1.6 ook gehad. Op zich vrij redelijk maar als het stuk gaat dan is het ook echt stuk. Het is vrij licht uitgevoerd qua materiaal. Verstuivers gaan ook nog wel eens los zitten, kostte bij de mijne een blok bij 180kkm maar het is dan ook niet handig om nog wat kilometers mee door te rijden... Volgens mijn VAG monteur zijn ze vrij degelijk mits goed onderhouden en met beleid gereden. Brandstof filter vervangen laten doen door iemand met verstand van zaken anders heb je em zo economisch Total loss
 
Hoi wat is de betere en dan bedoel ik niet prestatie gericht maar betreft betrouwbaarheid.
En zijn er bekende kwalen van de motoren bekend.

Gewoon een keer proefrijden op beide machines, dan is de keuze (waarschijnlijk) snel gemaakt en hoef je het niet meer te hebben over betrouwbaarheid etc.
 
Gewoon een keer proefrijden op beide machines, dan is de keuze (waarschijnlijk) snel gemaakt en hoef je het niet meer te hebben over betrouwbaarheid etc.

Sowieso lijkt me, maar de vraag van de TS ‘welke is het betrouwbaarst’ zal zo niet beantwoord worden. Sowieso lijkt het me met deze twee moderne motoren niet te kunnen gaan om betrouwbaar - onbetrouwbaar. Volgens mij kom je toch uit op welke je mooier vindt, we hebben het ook een specifiek soort motor natuurlijk...bij uitstek ook ontwerp.
 
Sowieso lijkt het me met deze twee moderne motoren niet te kunnen gaan om betrouwbaar - onbetrouwbaar.
Van deze modellen weet ik het niet maar er zijn wel degelijk modellen waarbij bepaalde mankementen dusdanig veel voor komen dat je kan spreken van "structureel". Dat is wat TS van deze twee modellen waarschijnlijk boven water wil krijgen.

Bij auto's is daar makkelijker informatie over te vinden. Bijvoorbeeld via autoweek of simpelweg google.. Door veel reviews te lezen van eenzelfde model vind je de structurele mankementen. Bijvoorbeeld.... Toyota D4 motoren hadden veel problemen met roetfilters en het dual mass vliegwiel, Peugeot extreem hoog olieverbruik TPH motoren etc......
 
Gefeliciteerd, goede keuze! Al was de bmw dat ook geweest als dat was wat je zocht. Maare je was dus gewoon wat in ontkenning, wilde nog wat info her en der om tot een wel overwogen besluit te komen om een Pani te kopen maar je was al verloren bij de eerste de beste bezichtiging 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan